2207
Sök

Halv kriminella ska jag dumpa dem ?

835 Inlägg
15 maj 2008
Bidrag till samhället istället. Känns mycket bättre, kriminella och annat löst folk skall man icke umgås med. Amen.

8 156 Inlägg
15 maj 2008
JapMax skrev:
Phaetoon skrev:
Börja hänga på studenställena och ta ett par kurser på universitetet?

Byta livsstil totalt va wink

Nja. Man behöver inte byta livsstil, men det finns en hel del trevligt folk som man kan umgås med uppe på universitetet. Det är ju inte helt fel att umgås med folket på HG heller. (Herrgår'n i Ryd).

Kanske lite svårt att lämna Linköping om man studerar CNC-teknik?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

DFFL
9 020 Inlägg
15 maj 2008
Man blir som man umgås heter det ju.
Men det är ju inte riktigt sant.

Är det "riktiga" kriminella eller är det bara fjantar som slangar bensin och krossar rutor?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

543 Inlägg
15 maj 2008
Hur definerar du halvkriminell?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

DFFL
9 020 Inlägg
15 maj 2008
Snoppen skrev:

Antagligen mesar som gör småbrott utan att tjäna en krona på det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
15 maj 2008
buset

2slow

Meister
6 763 Inlägg
2 126 Inlägg
15 maj 2008
Tycker också du sakta ska avlägsna dig ifrån deras umgänge

Umgicks själv mycket med nazister förr utan att jag delade deras åsikter. Var faktiskt många roliga personligheter och dom ställde alltid upp om man behövde hjälp! Men en dag så gick det uppför mig att några av personerna hade span (säpo) på sig och att säpo kollade upp och fotograferade dom och deras kompisar så drog jag mig sakta bort ifrån dom!

Mr.RoadRage
428 Inlägg
15 maj 2008
henrikh skrev:
Flytta och dra iväg!

Riktiga polare ska man ha glädje och nytta av inte problem och sk*t.

Helt rätt, jag var i en liknande situation, men mina polare pundade rätt ordentligt sen börjades det med värre och värre brott för att ha råd att fortsätta "festa"
Min närmasta polare dog och då var han duktigt stenad, och då sa jag upp all bekantskap med dem idioterna som inte ens vågade sig till begravningen!

Som så många andra har skrivigt, försök ta dig ifrån dom innan det blir försent, livet kan va tufft utan några polare, men vill man så går det att hitta andra nya polare!

Våga stå för vad du tycker och våga träffa nytt folk, så kommer det ordna sig!
Lycka till!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

160 Inlägg
15 maj 2008
Tja ... jag tycker att du ska gå med i en bil klubb/eller förening.. och träffa folk med liknande intressen...  jag är med i ett antal klubbar och anser att de flesta medlemmar i dessa klubbar är riktigt goda vänner idag....
jag slutade att hänga med folk som inte vet skillnad på rätt och fel för ca 17år sedan ....! Det kan du med ... skaffa ett riktigt liv,lev inte i andras skitvärld......

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 maj 2008
om dom inte tvingar till att göra kriminella saker finns väl ingen anledning att dumpa dom bara för att (dom) tar lite knasiga beslut? om det är riktiga vänner som respekterar dig o inte försöker tvinga dig till saker ser jag ingen anledning till att total dissa dom bara för att dom själva är knasiga? då är det du som är en dålig vän.. Men nu kanske det inte alls är så situationen ser ut heller? dom kanske beter sig illa o försöker tvinga dig till saker o inte respekterar att du inte vill. Men då är dom inte heller "vänner" i mina ögon Punkt.

Bmw osv..

474 Inlägg
15 maj 2008
Vänner är alltid vänner..Men avlägsna dig en del & skaffa nya vänner på bilträffar & i bilklubbar så är du inte ensam...Du är GARANTERAT inte ensam om bilintresset..Lycka till..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

2 644 Inlägg
15 maj 2008
Knasig_Racer skrev:
Vänner är alltid vänner..Men avlägsna dig en del & skaffa nya vänner på bilträffar & i bilklubbar så är du inte ensam...Du är GARANTERAT inte ensam om bilintresset..Lycka till..

Precis finns så många som har bilintresset och jag tycker man kommer jävligt bra överens med dom som tycker om bilar.. då alla mina polare håller på med bilar typ smile

Johan Lindgren

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
15 maj 2008
Att avlägsna sig från umgängeskretsen kan vara lättare sagt än gjort. Men försök finna lite nya intressen eller stärk dem du har (bilintresset etc). Då lär du till slut finna andra likasinnade som förhoppningsvis inte är inne i samma banor som dem du umgås med nu.

FireTraXX skrev:
Snoppen skrev:

Intressant att du använder ordet "mesar" för att de inte skulle hålla på med tyngre kriminalitet.
Är tyngre kriminella då "tuffa" eller hur menar du?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

874 Inlägg
15 maj 2008
När jag var ung(are tongue) umgicks jag oxå i kretsar som kanske inte var de bästa och om jag fortsatt på det spåret vete 17 vart jag hade varit i livet nu. Men jag växte ifrån dem kan man väl säga och har numera ingen kontakt med någon i det gänget. Men det var en intressant och rolig tid i mitt liv som har format mig som person och jag tänker tillbaka på den tiden med nostalgi. Bör dock poängtera att jag inte saknar det "dumma" vi hitta på utan alla goa kompisar man ändå hade.

Känner massa nytt folk nu både unga och äldre tack vare mitt bilintresse och min personlighet hoppas jag tongue Några av dem vågar jag nästan t.om börja kalla "polare" så smått men vi får väl se vart det bärhän.

En sak e dock tyvärr sann, ju äldre man e ju svårare e det att nästla sig in i redan etablerade kompis gäng och det e alltid tufft att vara den nya, ung som gammal ...

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
15 maj 2008
Är du stark så kommer du troligen inte hamna i nå trubbel att vara med han. och då skall du inte heller dupa han. Finns dock ett problem och det är om rykterna börjar florera eller att han går över i tyngre brott då kan även du bli indragen i det för att du hänger med honom. Då kommer du och dom nära dig få lida för det. Vet själv då jag vart den halvkriminella en gång i tiden. När man är mitt uppe i allt så ser man inte hur mycker man förstör runt om. Så ta dig en funderare på om han är värd att satsa på.
Ny polare hittar man alltid

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

DFFL
9 020 Inlägg
15 maj 2008
jonesono skrev:
FireTraXX skrev:
Snoppen skrev:

Intressant att du använder ordet "mesar" för att de inte skulle hålla på med tyngre kriminalitet.
Är tyngre kriminella då "tuffa" eller hur menar du?

Jag menar att det är bara fjantar som begår brott utan att tjäna på det.

Russel Crowe, Gladiator.

166 Inlägg
15 maj 2008
Har en hel del gamla polare som är stor fräsare i den kriminella världen i stockholm. Själv drog jag mig ur det livet hyfsat tidigt. Vart en hel del tjafs om att man var fjolla förrädare mm. Men nu flera är senare har jag börjat umgås med två av dem igen, dvs två som har skaffat en vanlig familj (barn, fru, villa, vol---BMW mm ). Vi hade ett snack för inte allt för länge sen där jag sa att så länge de håller mig och min privata sfär utanför deras "jobb" så har jag inga problem med vad de nu pysslar med. (Vill inte veta). Jag gör INGA jobb åt dem utan vi umgås helt privat och deras ungar leker med min lilla som vilket svensson umgänge som helst.

Ett problem är dock att de har rätt duktigt med mer smet en vad jag har, där får helt sonika anpassa sig att hitta på saker som jag har råd att hänga med på. Konstigt nog så funkar det riktigt bra, de är trots allt från betongen som jag. Polisen har stannat mig och frågat massa saker, men nu värkar det som de skiter i mig de med. De har nog kollat upp mig rätt noga och märkt att jag är en helt vanlig svennson.

För att citera en annan god vän.
En riktig vän drar inte med sig dig ner i fördärv eller står som hinder för dig och din personliga utveckling.

Ligger något i det.
Senast redigerat av Piraten (15 maj 2008)

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
15 maj 2008
jag bodde på annan ort för fyra år sen där jag har några barndomskompisar kvar, men de flesta har flyttat ut ur samhället nu eller sitter på kåken. flyttade för en tjej och bröt nästan helt med dem. hälsar på sporadiskt då man hälsar på familjen hemma. men som föregående talare så blir det inga rövarstråt.
det var förbannat ensamt i början och det är fortfarande ibland utan vännerna från rötterna men jag är väl den som har städat till mig mest utav den umgängeskretsen.

glad att jag flyttade annars hade jag nog suttit i skiten riktigt med.

1 302 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Snoppen skrev:

Ne tyvär är det inte några sådana.
De håller på med rån.
De har även kontakter inom en känd mc klubb vilket gör att jag är rätt så skraj att göra dem förbanade genom att sluta vara med dem.
Senast redigerat av fegge_89 (15 maj 2008)

Sök