3844
Sök

Tändstift

13 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
halloj!

ska lämna iväg bilen för trim i veckan men tänkte först dra i nya tändstift, har fått tips från en polare att den kan spika annars, men nu kommerj ga inte ihåg vad han sa att jag skulle införskaffa för några.

så tacksam för tips?!

har en saab 9-5a om det nu spelar någon roll.

MVH Matte

12 086 Inlägg
15 januari 2006
Köp tändstift med högre värmetal, vet inte vad de är orginal.. och hur högt det ska va får man ju avgöra efter hur mkt man trimmar=P. Passa på o köpa lite värre stift typ platina.

13 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
tackar, nu ska jag jag ut å leta, nu vet jag ju iaf på ett ungefär hur det ska vara!

hehe

5 710 Inlägg
17 januari 2006
Lindgren_021 skrev:
har en saab 9-5a om det nu spelar någon roll.

Ja det spelar STOR roll då stiften är NOGA på en 9-5:a då den joniseringsmäter genom stift/DI-kasett och kan på så sätt känna av spikningar.
Finns lite olika typer av stift du kan/ska använda men NGK BCPR7ES -11 är ett stift som räcker väldans långt.

MVH Jonas
..............

13 Inlägg
17 januari 2006
Trådstartare
Har beställt nya stift idag, de du rekomenderade så ska vi se om jag inte kan få bukt med det lilla problem som uppstått efter trimmningen idag.

Bilen rycker strax efter 2000 varv och det är bara när man ger full gas. den hugger en gång sen är det över och annars går den som vanligt, jag fast det är ju betydligt bättre drag i den=)

men nya tändstift har jag fått tips om ska hjälpa så det är ju bara att testa

5 710 Inlägg
17 januari 2006
Lindgren_021 skrev:
Bilen rycker strax efter 2000 varv och det är bara när man ger full gas. den hugger en gång sen är det över och annars går den som vanligt, jag fast det är ju betydligt bättre drag i den=)

Vad säger firman du trimmat hos om problemet?
I mina öron låter det som laddtrycksspärren går i.....

MVH Jonas
..............

13 Inlägg
17 januari 2006
Trådstartare
fick inte tag i honom under dagen tyvärr men ska ringa imorgon.

Sök