3062
Sök

Polisens nya bil!:)

1 532 Inlägg
16 maj 2008
Haha så onödigt! Tar väl bovarna bara o skaffar raketgevär istället! Så nästa steg för polisen blir väl o utrusta en Leopard A2 med gummihjul istället för larvband eller nåt haha!

1 833 Inlägg
16 maj 2008
Tuff kärra smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
16 maj 2008
Iderth skrev:
325 hk och 7.2 ton lol De blir ju ente mer än 45 hk/ton, visst de e ju diesel, vrid som en stridsvagn men de e ju inget fartmonster direkt... jag lär nog acca ifrån den med civicen 1.4 hahaha.

Det är som sagt inte precis trafikpolisen som kommer använda dem här...

MeloveGolf  skrev:
Corpze skrev:
jag förstår inte själva idén till det köpet, står att den ska användas i krissituationer? men vi har väl inga krig i sverige precis?

Krig & kris? det hänger inte ihop kris och krig är skilda saker (även om den nu är irak utrustad) det kan handla om allt ifrån naturkatastrofer till demontrationer...

Riktigt!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Makaronborrare
993 Inlägg
16 maj 2008
Haha snart har polisen värre utrustning än vad vårat bantade försvar har big_smile

Hojmek
748 Inlägg
16 maj 2008
haha mina bilar kan oxå köras i totalt mörker, hmm big_smile

482 Inlägg
16 maj 2008
En bil som James Bond skulle kunna ha... Fast då skulle den nog behöva vara lite snabbare tongue

Jodå... Så är det serru!

32 Inlägg
16 maj 2008
hehe jo min bil går åxå att köra totalt mörker,och däcken är säkra mot luft.
Håller med att det är ett onödigt inköp.

279 Inlägg
16 maj 2008
lonewolf-holm skrev:
Kan nog behöva det fordonet om Svenska folket reagerar till över om dom lyfter soppa priset över 20 kronors gränsen så fan e det nog dax att bränna upp rixdagshuset ......

håller me..nu börjar d bli sjuka priser...man kan undra va länge svenska folket orkar ...

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

Muttley
16 maj 2008
Mellqvisten skrev:
lonewolf-holm skrev:
Kan nog behöva det fordonet om Svenska folket reagerar till över om dom lyfter soppa priset över 20 kronors gränsen så fan e det nog dax att bränna upp rixdagshuset ......

håller me..nu börjar d bli sjuka priser...man kan undra va länge svenska folket orkar ...

när de närmar sig 20 kr ska jag säga upp mig och ha betalt av allt jag har lån på och sedan börja jobba svart smile de lönar sig mer för pengarna går ändå bara till onödiga saker.

8 156 Inlägg
16 maj 2008
Kunde dom inte anställt några kompetenta poliser till i Sthlm istället?
Det var 4 gånger så många poliser där på 80-talet.

Hade inte jag haft min sjukdom så hade jag nog sökt in till Polishögskolan vid det här laget.
Inte för att jag kanske är den mest lämpliga, utan för att dom mest lämpliga inte söker in där.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

796 Inlägg
16 maj 2008
såg ju cool ut men verkar vara lite klen motor.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

8 156 Inlägg
16 maj 2008
Btw. Det hade nog varit billigare för polisen att låna försvarets stridsvagn 90. Dom är garanterat mäktigare och jag tror att dom får stopp på det mesta.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

83 Inlägg
16 maj 2008
tkd_rille skrev:
nu köper de sådana här törstiga biljävlar för statens pengar, så gnäller de på att bensinen kostar för lite, jävla konstigt sverige de börjar bli :S

helt rätt jag håller med dig wtf.. <.<

307 Inlägg
16 maj 2008
Minister skrev:
Jag hade en gång en gammal Volvo 745 som även den kunde köras i totalt mörker, motorn gick lika fint ändå, och ville jag så kunde jag slå igång sådana här strålkastare som bilar ofta har...

big_smilelolcool

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 maj 2008
"Hur mycket de tre nya polisbilarna kostade i inköp visste Per Engström i går inte."

Bra att sektionschefen inte visste vad bilarna dom redan köpt kostade.
Låter som en riktigt genomtänkt affär.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

906 Inlägg
16 maj 2008
zzzoder skrev:
ajaa.. men dom ska fan imej inte komma o klaga på att de inte finns pengar.. idioti!

Kan du någonting om hur Sverige ekonomisystem funkar? Verkar inte som det=/

=)

Muttley
16 maj 2008
740Fors skrev:
zzzoder skrev:
ajaa.. men dom ska fan imej inte komma o klaga på att de inte finns pengar.. idioti!

Kan du någonting om hur Sverige ekonomisystem funkar? Verkar inte som det=/

nej sveriges system funkar inte alls så vi vet det wink

when ever - were ever
513 Inlägg
16 maj 2008
Har varit med o kört flång nya stridsvagnar till destruktion. Byt banden mot hjul, måste va både effektivare o billigare. Kunde ju försvaret fått nån krona till kaffekassan oxå

Trucker
2 710 Inlägg
16 maj 2008
Bra sagt big_smile

bmx skrev:
öhh wtf??fan ska dom göra då,åka i irak eller?

Fart missbrukare

Sök