Haha så onödigt! Tar väl bovarna bara o skaffar raketgevär istället! Så nästa steg för polisen blir väl o utrusta en Leopard A2 med gummihjul istället för larvband eller nåt haha!
325 hk och 7.2 ton De blir ju ente mer än 45 hk/ton, visst de e ju diesel, vrid som en stridsvagn men de e ju inget fartmonster direkt... jag lär nog acca ifrån den med civicen 1.4 hahaha.
Det är som sagt inte precis trafikpolisen som kommer använda dem här...
MeloveGolf skrev:
Corpze skrev: jag förstår inte själva idén till det köpet, står att den ska användas i krissituationer? men vi har väl inga krig i sverige precis?
Krig & kris? det hänger inte ihop kris och krig är skilda saker (även om den nu är irak utrustad) det kan handla om allt ifrån naturkatastrofer till demontrationer...
Kan nog behöva det fordonet om Svenska folket reagerar till över om dom lyfter soppa priset över 20 kronors gränsen så fan e det nog dax att bränna upp rixdagshuset ......
håller me..nu börjar d bli sjuka priser...man kan undra va länge svenska folket orkar ...
/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Kan nog behöva det fordonet om Svenska folket reagerar till över om dom lyfter soppa priset över 20 kronors gränsen så fan e det nog dax att bränna upp rixdagshuset ......
håller me..nu börjar d bli sjuka priser...man kan undra va länge svenska folket orkar ...
när de närmar sig 20 kr ska jag säga upp mig och ha betalt av allt jag har lån på och sedan börja jobba svart de lönar sig mer för pengarna går ändå bara till onödiga saker.
Kunde dom inte anställt några kompetenta poliser till i Sthlm istället? Det var 4 gånger så många poliser där på 80-talet.
Hade inte jag haft min sjukdom så hade jag nog sökt in till Polishögskolan vid det här laget. Inte för att jag kanske är den mest lämpliga, utan för att dom mest lämpliga inte söker in där.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Btw. Det hade nog varit billigare för polisen att låna försvarets stridsvagn 90. Dom är garanterat mäktigare och jag tror att dom får stopp på det mesta.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jag hade en gång en gammal Volvo 745 som även den kunde köras i totalt mörker, motorn gick lika fint ändå, och ville jag så kunde jag slå igång sådana här strålkastare som bilar ofta har...
Har varit med o kört flång nya stridsvagnar till destruktion. Byt banden mot hjul, måste va både effektivare o billigare. Kunde ju försvaret fått nån krona till kaffekassan oxå