2008-11-07
Tjaa gott folk ett tag sen jag updaterade så nu blev det dags.. har sysslat mycket med att få hem lite små detaljer typ som slang ic rör fästen etc...
Började med att sätta dit BTRen..(bränsletrycksregulator) med egna fästen. SItter helt okej samt lite diskret!
Här nedan ser ni hur jag dragit bränsle ledningarna.. matning och retur. Slangarna går ner under bilen kommer ut vid passagerar stolens slut så att säga.
Inte helt klar med värmeisoleringen på slangarna.. iom att downpipen går nästan intill. Blir till att köra avgasbandage på DP etc..
DÄr kommer slangarna ut..
ledningen bakåt av bränsle slangarna.Här drog jag upp slangarna.. genom sånna små gummi igentäppare
...som satt där från början. Sedan tog jag tätningsmassa/limm.
Äntligen fick jag hem fästen till pumpen.. tack emil.
Nedan ser ni att jag satt dit högtryckspumpen ordentligt med orgfästen samt att 10filtret är på plats.
Fick hem oljeslangarna till turbon.. och retur. Blev väldigt nice!.. väntar på andra delen av DP för att kunna sätta dit turbo, ic.. bredbandslambda..
Fått hem alu ic rör samt 4 lagers silikon slang. Blir grymm respons iom att det är så kort väg mellan turbon o insug. Just nu som ni ser på bilden så fattas det en bit alu rör mellan icn o spjällhus.. där ska jag ha 50mm dump med org tempgivare. Väntar på att gundesvan skall svetsa de.. så är de klart.
Slutligen gav jag mig på inredningen och ljudet.. blir att behålla bose org systemet i bilen.. låter bra duger för mig..
Då var den sidan med klar..
Det var allt för den här gången.. håller på att fixa Rdäck samt lackerare... keep in touch!