2982
Sök

laddtrycket är inte som det ska..

30 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
nån som vet vad det kan va för fel på mitt laddtryck..ska ladda 1,1 men är på 0,7..hade den inne på bsr igår och dom sa att det var nåt fel på bilen..efter att dom chippat den..ska kolla upp det hos dom på tisdag..vill bara höra om nån har en ide om vad det kan va..tack på förhand:) (saab 9-5 2,3t -00 steg2 234hk 378nm)
Senast redigerat av sb9-5t (18 maj 2008)

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
16 maj 2008
en tryckslang som läcker kanske?

Allt för den där jävla hatten!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 maj 2008
Dom låter ju rätt inkompetenta som konstaterat att något är fel när bilen laddar för lite tongue

Iaf, skulle tippa på lite halvkass MV eller lite kärvande WG-länkage...

279 Inlägg
16 maj 2008
luft lekage kollat det? hade jag på min 940 skulle ladda 1,1-1,2 men laddade 0,9-0,8 så var det ic rören somläkte så drog åt alla klämmer sen funkade det ett tag sen bytte jag till större klämmor.

bränt gummi luktar kärlek

2 164 Inlägg
17 maj 2008
Kolla vad LMM ger för värden mot vad värderna är vid insuget.
De ger en idikation vad felet kan vara.
Men kolla med tech 2 och gärna att man tar och ut och kör och se vad som är felet.
Kan vara AVn som är felet som läcker.
Kan även va en vakumslang som är felet.
Men försök att kolla på ordentligt vis för annars kan de vara svårt att veta vad de är.

MVH

F

BioPower by MapTun
238 Inlägg
17 maj 2008
Ta du å kolla vaccumslangarna vid torpedväggen samt insuget. Brukar kunna släppa, å laddar då runt 0,6-0,7. Lätt å kolla upp..

Maptun #3 BioPower Inviduell

15 Inlägg
17 maj 2008
Returslangen från dumpen kan ha en liten spricka som näöstan inte syns. Byt alla slangarna till nya och samtidigt till Diselluftrör, Byt även till en större dump.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 maj 2008
...hade den inne på bsr igår och dom sa att det var nåt fel på bilen..efter att dom chippat den..ska kolla upp det hos dom på tisdag...

Ehe??  Va?  neutral

Varför skall vi sitta här och gissa? BSR ska ju kika på det??  Eller?
Senast redigerat av MrTurbo (17 maj 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök