3471
Sök

trimma ford 2,0 dohc

38 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
#1
tja e det e nån här som vet var man kan köpa trim till en ford 2,0 dohc.. har kollat lite men har inte nåt... taksam för svar


904 Inlägg
15 januari 2006
#2
Köp en Cosworth ist om du ska sattsa på så mycket mer effekt..annars funkar väll chip,filter avgas som en liten uppgradering.
Dohc motorn är annars inte nått att bygga vidare på är ju fortfarande bara 8 ventiler i den...

De ska va gött å leva

469 Inlägg
15 januari 2006
#3
MrVain skrev:
Köp en Cosworth ist om du ska sattsa på så mycket mer effekt..annars funkar väll chip,filter avgas som en liten uppgradering.
Dohc motorn är annars inte nått att bygga vidare på är ju fortfarande bara 8 ventiler i den...
Jag har 16V i min DOHC 1,8  =/

12 086 Inlägg
15 januari 2006
#4
Kan man inte köpa en topp från Mondeo, samma motor fast med 16v. Borde ju göra några kusar om du samtidigt filar lite på den. Har själv en dohc i min andra/vinterbil och tycker den pinnar på ganska bra orginal=)

469 Inlägg
15 januari 2006
#5
Skulle gärna vilja ha chip till min DOHC 1,8L 16V men jag har letat utan att hittat något =/
Någon som vet vart jag hittar det?

Bilmekaniker
46 Inlägg
19 februari 2007
#6
De där me att sätta på mondeons 16v topp lät intresant (: nån som forskat lite i de kanske ? é själv på jakt efter trim till min docha.

//Sandra

177 Inlägg
18 april 2007
#7
Danne_escort skrev:
MrVain skrev:
Köp en Cosworth ist om du ska sattsa på så mycket mer effekt..annars funkar väll chip,filter avgas som en liten uppgradering.
Dohc motorn är annars inte nått att bygga vidare på är ju fortfarande bara 8 ventiler i den...
Jag har 16V i min DOHC 1,8  =/
Tvivlar jag på. Sierras DOHC kommer inte i 16v.

sandrisGT skrev:
De där me att sätta på mondeons 16v topp lät intresant (: nån som forskat lite i de kanske ? é själv på jakt efter trim till min docha.
Ledsen tjejen att göra dig besviken igen.
Jag tror inte Mondeos kammar är kedje drivna ( tveksam ) vilket DOHC på sierra är.

Over and out!

1 237 Inlägg
26 juni 2007
#8
granada75 skrev:
Danne_escort skrev:
MrVain skrev:
Köp en Cosworth ist om du ska sattsa på så mycket mer effekt..annars funkar väll chip,filter avgas som en liten uppgradering.
Dohc motorn är annars inte nått att bygga vidare på är ju fortfarande bara 8 ventiler i den...
Jag har 16V i min DOHC 1,8  =/
Tvivlar jag på. Sierras DOHC kommer inte i 16v.

sandrisGT skrev:
De där me att sätta på mondeons 16v topp lät intresant (: nån som forskat lite i de kanske ? é själv på jakt efter trim till min docha.
Ledsen tjejen att göra dig besviken igen.
Jag tror inte Mondeos kammar är kedje drivna ( tveksam ) vilket DOHC på sierra är.
men mondeos doch är ivarjefall 16 ventiler.

228 Inlägg
14 augusti 2007
#10
dochen är lite tråkigt så där..men bygga turbo kan du ju göra..det är billigare än kOmpressor..

sen är de motorerna inte så där jättebra att överladda de gillar det inte...sprickar gärna i kylkanalerna...

dvs toppen är inte så där jätte bra men det funkar ett tag.. testa dej fram lite vet ja..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
14 augusti 2007
#11
alla bilar med 4 cylindrar å dubla kamar e väl endå 16 ventiler..!? eller har jag mycket fel där..?   Dubble over head cam tror jag dohc står för..! så då e det 16 ventiler i den..! men trim så tycker jag att porta toppen + ev plana lite ställa på bränsle trycket å vipps så kanske du/ni har skapat c:a 15 nya hästar att bråka med..! om ni e händiga så kan ni ju bygga egan extraktor..!   annars så har väl skogenRacing lite bra tipps om turbo konvertering..!

funderar själv på att göra mig av med alla mina volvo bilar å skaffa mig EN sierra som vinter/lek bil, då finns det risk för att det kommer att bli en turbo på den..! hehehe big_smile

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

Serviceingenjör
65 Inlägg
14 augusti 2007
#12
claw skrev:
beror ju på hur mycket du vill trimma o hur mycket du har i kassan. Finns ju kompressor kit men det kostar där efter ca 30000 ungefär....ligger 2.0 på 120 hk?? isf hamnar du runt 200 med kompressor kit...MVH
Japp Kompressor är aldrig fel....
Här finns en monterings beskrivning av en komp. till en Zetec...
http://www.roadster.se/Kompressor.html

Kör en A8 -97 med S8 optik (Till Salu)
Lotus Super7 S3 på Garaget
Min Hemsida Lotus Super7 S3

228 Inlägg
15 augusti 2007
#13
elof_power skrev:
alla bilar med 4 cylindrar å dubla kamar e väl endå 16 ventiler..!? eller har jag mycket fel där..?   Dubble over head cam tror jag dohc står för..! så då e det 16 ventiler i den..! men trim så tycker jag att porta toppen + ev plana lite ställa på bränsle trycket å vipps så kanske du/ni har skapat c:a 15 nya hästar att bråka med..! om ni e händiga så kan ni ju bygga egan extraktor..!   annars så har väl skogenRacing lite bra tipps om turbo konvertering..!

funderar själv på att göra mig av med alla mina volvo bilar å skaffa mig EN sierra som vinter/lek bil, då finns det risk för att det kommer att bli en turbo på den..! hehehe big_smile
denna motor har endast 8 vetiler trots twin cams..

så visst porta o ställa trycket ger kanske en smula men ack så dyrt om man lämnar bort..
jag säger bara bygg turbo en snikversion..ladda o kör ras så har man lärt sig nått på vägen..wink

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

979 Inlägg
5 januari 2008
#14
Porta & plana & öppet filter. Sedan ett 2" avgassystem fullflödes. Inget jävla 2,5 lr 3" De e faktiskt för stort. Detta e enkelt bonnatrim mer lr mindre. Dock fungerar de jävligt bra! Vi har exprimenterat lite me en sierra & de trimmet faktiskt. Motor Nord tror ja säljer kammar annars oxå. Ska faktiskt själv köpa mig en sierra nu till sommaren & bli av med min beemer;D Tkr personligen att sierra har ett härligt rally stuk ifrån grunden! Ha de bra mvh / Emil smile

Hpc

551 Inlägg
5 januari 2008
#15
en kompis har taunus 2.0 (samma block som sierra) han har topp från sierra på den o kör me dubbla weber förgasare, går mkt bra! den drar insprutaren o går snålare.
Senast redigerat av marven (5 januari 2008)

You can't B serious, oh K

1 060 Inlägg
5 januari 2008
#16

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

175 Inlägg
5 januari 2008
#17
Vafan dohc är ju 16 v? smile
Kommer ihåg när vi köpte tändstift till sierran, fick några till en 8v först och då gick den jäkligt lustigt. Så vi åkte tillbaka och då visade det sig att det va fel pga att den va 16v smile

176 Inlägg
5 januari 2008
#18
DOCH Dubbla kammar dock 8 ventiler SOCH Single overhead Cam till sierra iaf, sen fanns väll nyare escorter med just 1.8liters 16v
Senast redigerat av cossiebool (5 januari 2008)

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

321 Inlägg
5 januari 2008
#19
Nisse1 skrev:
Vafan dohc är ju 16 v? smile
Kommer ihåg när vi köpte tändstift till sierran, fick några till en 8v först och då gick den jäkligt lustigt. Så vi åkte tillbaka och då visade det sig att det va fel pga att den va 16v smile
Vad är det folk inte förstår? Det enda Sierran som funnits med 16 ventiler är Cosworth. Så enkelt är det!

Topp från min Sierra DOHC:
http://www.garaget.org/gallery/archive/34562/187980_zufcho.jpg


2 126 Inlägg
5 januari 2008
#20
elof_power skrev:
alla bilar med 4 cylindrar å dubla kamar e väl endå 16 ventiler..!? eller har jag mycket fel där..?   Dubble over head cam tror jag dohc står för..! så då e det 16 ventiler i den..!
Finns DOHC på 8 ventiler likaväl som det finns SOHC på 16 ventiler!!!



Sök