3376
Sök

Inbrott idag!

elektriker
591 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
Jaha nu har de vart inbrott i bilen:( stod i ett centralgarage med 200 andra bilar men de blev min (förståss) och 2 andra som drabbades! Inget stulet utan bara en uppbruten sollucka som är helt paj nu. Jävligt värt!

Så ser de ut nu: http://www.garaget.org/?car=13818&image=131794

---------------> Kimpan

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
15 januari 2006
Ajdå sad nog synd att folk inte kan lära sig skillnad på mitt och ditt hmm
Nog tråkigt när sånt här händer! Vi hade inbrott i vårt båthus i förra veckan också neutral
Inget stulet, bara en söndervriden dörr sad

elektriker
591 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
jadu man blir ju ganska sur! finns inte direkt nån anledning till o sabba! hade inget av värde i bilen heller.
calibra_nox skrev:
Ajdå sad nog synd att folk inte kan lära sig skillnad på mitt och ditt hmm
Nog tråkigt när sånt här händer! Vi hade inbrott i vårt båthus i förra veckan också neutral
Inget stulet, bara en söndervriden dörr sad

---------------> Kimpan

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
15 januari 2006
_kimpan_ skrev:
jadu man blir ju ganska sur! finns inte direkt nån anledning till o sabba! hade inget av värde i bilen heller.

Du har så rätt hmm Vi hade ju båten, en släpkärra och en massa "tunga" verktyg där, men absolut inget blev stulet neutral Dock så hade "tjuvarna" varit och kört med en snöskoter som stod i båthuset bredvid vårt tongue Liksom, stor vits?? tongue

-:Player in the street:-
234 Inlägg
15 januari 2006
Förstår hur d känner dej...har haft inbrott i min med för nåra mån sen men blev av med grejer för ca 20000:-...

skaffa larm då kommer de inte....hade inbrott hos grannens bil efter och den stod ca 50 m från min o den rörde de inte då...så larm avskräcker....ha de görtt

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

elektriker
591 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
fyfan alltså! de lät inge vidare! jo larm skulle ju inte vara nån dum idé, har redan ett pisslarm från biltema men de började tjuta när de själv ville så ja kopplade ur de för ett par veckor sen.
Lekberg skrev:
Förstår hur d känner dej...har haft inbrott i min med för nåra mån sen men blev av med grejer för ca 20000:-...

skaffa larm då kommer de inte....hade inbrott hos grannens bil efter och den stod ca 50 m från min o den rörde de inte då...så larm avskräcker....ha de görtt

---------------> Kimpan

Wankel
1 080 Inlägg
15 januari 2006
jo larm är ju att rekommendera, har ett defa larm i min..funkar skitbra, låset på ena bakdörren var trasigt förut så jag har märkt att larmet fungerar som det ska när man glömt bort att man larmat bilen tongue

MDS Västerås

BMW Power
2 362 Inlägg
15 januari 2006
lider med dig.. fast det är inte riktigt ett inbrott ? wink ett försök till ett inbrott kanske tongue . aja ska inte rätta någon när sådant här händer.. riktigt tråkigt är det.. Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

elektriker
591 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
hehe okej:P va går ett sånt larm på då? kanske skulle löna sig istället för o betala massa självrisker:P
StiFf skrev:
jo larm är ju att rekommendera, har ett defa larm i min..funkar skitbra, låset på ena bakdörren var trasigt förut så jag har märkt att larmet fungerar som det ska när man glömt bort att man larmat bilen tongue
Senast redigerat av _kimpan_ (15 januari 2006)

---------------> Kimpan

12 086 Inlägg
16 januari 2006
folk kommer alltid stjäla saker.. de man blir så förbannad på är att dom förstör så mkt för att sedan inte ta något.. som nått jävla skämt?

Såld på Italienare
579 Inlägg
16 januari 2006
Har en arbetskamrat som fick rutan krossad och det enda som stals var 7 kr i mynt och en godispåse.

Det finns så respektlösa människor...

Besserwisser
312 Inlägg
16 januari 2006
Har haft 4 inbrott i mina bilar/a-traktor.
1. 760 traktorn. Stulet: en växelspaksknopp jag svarvade i slöjden!?
2. 760 traktorn. Sönderslagen sidoruta fram. Stulet: en gul sidoblinkers!?
3. Saab 900. Stulet: ett par tärningar som hängde i backspegeln!? Plus att de hade brutit och bänt med växelspaken så jag fick hålla på hur länge som helst, bara för att få i nyckeln i tändningslåset hmm
4. Saab 9000. Sönderslagen sidoruta bak, dörrsidan helt böjd. Hela rattstången bortbruten, hängde lös. Inget stulet. En kul parentes med 9000 var att det var fars bil som jag lånat, och dagen innan när jag skulle åka till Örebro så klappade motorn ihop, så den gick inte att få igång. Tji fick de som ville åka iväg med den smile

Sen så fick jag originalfrontspoiler(!?) till 740 stulet förra vintern. Det var två decimeter snö, men de hade lagt sig på backen o skruvat bort skiten.

Nu har jag dock klarat mig i över ett år. Kanske mest för att en av dem jag misstänker(en jävla pundare) suttit inne en tid. Snart brakar det väl lös igen.

EDIT

Man önskar ju att de kunde ta nåt eller åka o kvadda bilen så man åtminstone kunde få nåt för det. Känns så jävla meningslöst att behöva köpa nya rutor i onödan. Man har ju viktigare saker att lägga sina pengar på.
Senast redigerat av Fredrik__A (16 januari 2006)

Fredrik, Laxå

Rekondare
289 Inlägg
16 januari 2006
Peter_J_H skrev:
Vi bor i ett ganska så lungt område... Den enda som hela tiden drabbas av inbrott är garnnen, han har fått saker förstörda för ett par hundra tusen kronor! Det konstiga är att det är bara han som de tar saker för.. Jävligt märkligt! Han har nu fått ett basebollträ av sin bror som han kommer att använda för att skydda sina saker..

Vad tycker ni om att skada inbrottstjuvar med eller utan verktyg?

Peter

Om de så mycket som tänker på att göra inbrott/sno något som är mitt så borde de räkna med att tillhyggen kommer att användas oavsett följder... wink
Det sorgliga är ju våra lagar i det här landet...om du inte sandar din trottoar utanför och en inbrottstjuv halkar så blir man ju ersättningsskyldig...sad

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Besserwisser
312 Inlägg
16 januari 2006
michael561 skrev:
Peter_J_H skrev:
Vi bor i ett ganska så lungt område... Den enda som hela tiden drabbas av inbrott är garnnen, han har fått saker förstörda för ett par hundra tusen kronor! Det konstiga är att det är bara han som de tar saker för.. Jävligt märkligt! Han har nu fått ett basebollträ av sin bror som han kommer att använda för att skydda sina saker..

Peter

Om de så mycket som tänker på att göra inbrott/sno något som är mitt så borde de räkna med att tillhyggen kommer att användas oavsett följder... wink
Det sorgliga är ju våra lagar i det här landet...om du inte sandar din trottoar utanför och en inbrottstjuv halkar så blir man ju ersättningsskyldig...sad

Ja det är rent ut sagt förjävligt. Jag tycker inte det är nåt fel med att vilja försvara det som är ens eget.

Fredrik, Laxå

38 Inlägg
16 januari 2006
Haft inbrott 2ggr i mina bilar på 6mån. Alltid skoj!

May the force be with you.

Old School Ford
600 Inlägg
16 januari 2006
Fredrik__A skrev:
michael561 skrev:
Peter_J_H skrev:

Peter

Ja det är rent ut sagt förjävligt. Jag tycker inte det är nåt fel med att vilja försvara det som är ens eget.

man ska försvara det man äger. synd bara om det blir wannabe USA där folk skjuter först frågar sen och alla har vapen..

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

elektriker
591 Inlägg
16 januari 2006
Trådstartare
Va på peugeot idag för att dem skulle beräkna kostnade för reparationer till försäkringsbolaget.
Bara glasluckan kostar 10500kr!!!!!!!! Dem kommer garanterat att lösa ut bilen nu så de är ju jättesköjj:(.... blir ut på blocket och leta nytt då!

---------------> Kimpan

Old School Ford
600 Inlägg
16 januari 2006
haha, ska du göra dej av med bilen för att nån pilla på takluckan smile

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

elektriker
591 Inlägg
16 januari 2006
Trådstartare
Läs texten en gång till så ska du se att du förstår bättre
Catling skrev:
haha, ska du göra dej av med bilen för att nån pilla på takluckan smile

---------------> Kimpan

2lateuloose
543 Inlägg
16 januari 2006
Ja larm borde avskräcka lite.. dock så fick polaren inbrott i sin Audi cupé & dom snodde ALLT!
han hade ett komplett Sony ES system med massa steg & special kablar m.m. & larm
dom hade t om lyft bort framstolarna & mattorna i bilen för att kunna sno kablarna till enheterna..

Vill dom så kan dom!.. men klart att ett larm skrämmer bort slynglarna

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Sök