Tjenare, Har en saab 9-5 2,0t och den är chippad till 192 hk. En polare till mig snackade om att jag borde höga laddtryckte för att få ut lite mer av bilen. Och nu undrar jag om det kan vara farligt, vad kan hända ? han pratade om att höga den till 1 bar. Har noll koll på bilaar och motorer. Måste jag göra ngt annat för att höja det ?
Laddtrycket är inget man bara höjer på en sån modern bil utan allt sköts av bilens styrsystem. Vill du har mer ös får du vända dej till en trimfirma som kan byta programvaran i styrboxen, chippa alltså.
Laddtrycket är inget man bara höjer på en sån modern bil utan allt sköts av bilens styrsystem. Vill du har mer ös får du vända dej till en trimfirma som kan byta programvaran i styrboxen, chippa alltså.
Okej, Något bra förslag ? men inte alls för dyr, vad kostar det ungefär ?
Okej, Något bra förslag ? men inte alls för dyr, vad kostar det ungefär ?
Din kompis kan nog inte allt för mycket om saabs motorer iaf. Skulle du ställa upp laddtycket själv skulle motorstyrsystemet att flippa ur och otrevliga saker kan hända med motorn.
Vill du ha mer effekt vänder du dig till nån av dom kända trimmfirmorna. Speedpats, Maptun, nordic, tex.
Du kan inte bara skruva laddtrycket sådär på en T7 motor då den skulle motarbeta de hela tiden. De du får göra är att Kontakta Maptun, Nordic eller Trollspeed så får du den hjälp som du behöver.