2152
Sök

Däckman Fälgfixar'n i V.Frölunda. Bra? Dåliga?

156 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
Tjenare..
Stötte emot ena fälgen igår mot trottoaren, inte alls djup repa men syns ändå. Det är 19tums R-fälgar. Har någon lagat fälgarna hos Däckman Fälgfixar'n i Västra Frölunda (Högsbo). Är dom bra? Vad skulle det kunna kosta ungefär?

Tack på förhand

1 833 Inlägg
19 maj 2008
Jag har hört mycket bra om dem, Skulle lämnat mina gamla fälgar dit men det var semesterstängt sad

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

156 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
är det redan semesterstängt? Är det nån som lämnat in sina fälgar där? Bilder?

32 Inlägg
21 maj 2008
Jag lämnade in mina fälgar för reparering samt lack!
Kolla på min sida för bilder!

/Martin

Mångsysslare
303 Inlägg
21 maj 2008
Ivan0 skrev:
Tjenare..
Stötte emot ena fälgen igår mot trottoaren, inte alls djup repa men syns ändå. Det är 19tums R-fälgar. Har någon lagat fälgarna hos Däckman Fälgfixar'n i Västra Frölunda (Högsbo). Är dom bra? Vad skulle det kunna kosta ungefär?

Tack på förhand

brukar kosta runt 1000 lappen och de blir väll som nytt !!

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
21 maj 2008
Killen som riktar fälgar är långtidssjukskriven. Vet inte om de ändå kan lägga i skrapningar.

Jag lämnade en 19" fälg där för ett par år sedan, lagningen blev bra men lackningen var urdålig! De hade bara lackat kanten och stänkt lack ner mellan ekrarna. När jag påpekar det får jag svaret "så var de innan". Skitsnack, fälgarna var i nyskick förutom det lilla skrap som jag orsakat. De sa att de skulle polera lackstänket men det blev inte bra. Fortfarande strävt mellan ekrarna. sad

Så jag lämnade fälgarna till VS pulverlack i Borås... kasst resultat där också...

De jag hört enbart gott om är Fälgfixarna i Helsingborg, skickade dit mina MC fälgar nu. Hoppas det blir bra, de ska dock bara riktas inte lackas.

Ska prova att skicka dit bilfälgarna i höst/vinter...

156 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Tråkigt TCG..... Men hur gör dom när dom lackar fälgarna? Lackar dom bara delen som är repad eller hela fälgen?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
22 maj 2008
Ivan0 skrev:
Tråkigt TCG..... Men hur gör dom när dom lackar fälgarna? Lackar dom bara delen som är repad eller hela fälgen?

De hade endast lackat yttre kanten. Det var ca.10cm som var skrapat. Det är väl bra att de inte lackar hela fälgen för då hade de fyllt i de "MOTORSPORT" som är nedpressad i aluminiumen innanför ekrarna.

De "äkta" fälgfixarna i Hbg har istället ett bad(någon syra?) de sänker ner fälgarna i för att ta bort befintlig lack utan att skada aluminiumen(som du gör med blästring).
Kolla på www.falgfixarna.se för mer info eller ring dem, telefonnr står tydligt längst ner på sidan.
Har fått grymt trevligt bemötande hittills per telefon, nyfiken på resultatet. smile

Sök