2563
Sök

Bmw M5 fråga angående chippning!!

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Har hört att de ska finnas ett slags chip till m5 och m3 motorerna och iom slipper att använda lmm, som man kan göra om man använder ett sprut! Tanken är att ja inte vill ha insuget utan bara ha 6 luftfilter på trattarna innan.. nån som har hört nått om dessa chip?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 maj 2008
jag har läst att man inte ska chippa m5an e34 skulle tydligen bli problem med smörning och haveri som följd.... har hört och läst det på flera ställen

2slow

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
ok.. Men asså e igentligen inte ute efter att få mer effekt bara att ja vill slippa lmm och kunna skippa insuget för att kunna göra som Bruzze gjort me sin e30/m5

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6606/351783_aqbczf.jpg
Detta är va ja vill uppnå utan att behöva gå den vägen och införskaffa mej ett sprut....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6606/351783_aqbczf.jpg
Detta är va ja vill uppnå utan att behöva gå den vägen och införskaffa mej ett sprut....

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 Inlägg
21 maj 2008
Jag har ägt en e34 m5 touring fd chippad, sålde den efter ett år med kvitton på över hundra lax. Mitt råd. Chippa inte, resultat blir garanterat dåligt även om du bara vill åt att kunna ha trattar.

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
humm vafan smile men kan de finnas nått annat sett att gå runt de här problemet tro?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
21 maj 2008
ingen aning, men vet att på farsans -01 gick de att koppla en diagnostikdator och koppla bort lmm. hade nå vajsing med vanosgivarn på insugssidan, men innan han bytte den så prövade han å en polare till han som har mekonomen verkstad att ´koppla bort lmm.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Ja nu börjar de ju likna nåntning iaf hehe ingen som kankse vet nått?

166 Inlägg
21 maj 2008
Inte för att vara jante... men varför..bilen är ju grym som den är.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 juni 2008
SMT-6 piggyback sprut har jag för mig att du kan ersätta lmm med mapihop med original sprut skall kolla upp det närmare

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 688 Inlägg
8 juni 2008
Koppla ur lmm? Låter skumt att det skulle funka bara sådär via ett chip.
Varför frågar du inte Bruzze hur han gjort istället, han verkar ju veta då han har gjort det själv.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök