snyggt bygge ! men en fråga. vfr bygger du lådan i plywood ?
Tackar Är plywood det som vi kallar fanér? Försäljaren på Wasa Hifi sa att det var bäst att bygga lådan av 21mm björkfanér, så därför valde jag det... Fanér är väl annars tätare än MDF...
CarpeDiem skrev:
Nu får vi hoppas att VR6-läpparna håller. Inte kul att köra sönder de De är inte billiga heller Snyggt bygge förresten
Tackar Är plywood det som vi kallar fanér? Försäljaren på Wasa Hifi sa att det var bäst att bygga lådan av 21mm björkfanér, så därför valde jag det... Fanér är väl annars tätare än MDF...
CarpeDiem skrev:
Nu får vi hoppas att VR6-läpparna håller. Inte kul att köra sönder de De är inte billiga heller Snyggt bygge förresten
//CarpeDiem
Tackar!
jo de går bra, men 21mm spånskiva kostar bra mkt mindre o funkar kanske bättre ? lådan va fint byggd iaf
CarpeDiem skrev:
//CarpeDiem
Tackar!
jo de går bra, men 21mm spånskiva kostar bra mkt mindre o funkar kanske bättre ? lådan va fint byggd iaf
Okej... Fick iaf min fanérskiva otroligt billigt! Betalade 20 euro (ca 210 kr) och den var 1,5m x 1,5m... En större byggfirma skulle ha ca 60 euro/m2!!! Otroligt...
fan va fin golfen blir! riktigt kul projekt!! var mäktigt imponerad av diod bytet, de blev ju grymt!!
lycka till och fortsätt uppdatera!
Tackar! Får tacka farsan för hjälp med dioderna...
Här kommer en liten uppdatering:
Bottenplattan är nästan färdig, återstår att ge den lite färg och borra hål till kablarna som ska komma upp ur golvet... Undrar någon vad hålen är till för så är det för att slutstegen ska få lite mer luft och inte bli så instängda...
Nu börjar man se ljus i tunneln... På metallfästena som syns så kommer golvet att monteras sen...
Lådan är snart färdig också... Hål för bas och port, lite skruvar och tätning ska ännu fixas...
Riktigt fin ljudbygge du gör funderar nästan på att göra om mitt hehe lycka till iaf
Tackar! Du har ju inte ens blivit färdig med ditt! Haha
Man börjar känna sig lite stressad inför Bug Run nu, tills torsdag ska allt vara klart! Och det återstår en massa...
Byta bromskivor + belägg (beställde idag, anländer på tisdag) Valsa skärmarna Vaxa och polera bilen Städa den invändigt Täta baslådan Fixa klädseln till ljudbygget Lägga dit plexiskivorna (beställde igår, anländer på måndag) Koppla och ställa in ljudet...
Lång lista! Här kommer iaf lite bilder på vad som hänt de senaste dagarna...
Planerat hur kablaget ska dras...
Sågat ut hål för basen och porten...
Basen passade perfekt, fick slipa lite för att porten skulle passa...
Fanérskivan som ska fungera som golv ovanpå stegen och kondensatorn...
Det tar sig sa pyromanen...
Så ser det ut under "golvet"... I metallkonstruktionen till vänster ska skivan fästas och vinkeljärnet till höger håller baslådan på plats...
Härligt projekt, det blir kanonbra Förresten, fanér är egentligen tunna skivor av trä som man t.ex. kan "förädla" träslag med. Plywood är ju egentligen flera fanérskivor ihoplimmade ^^
Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Härligt projekt, det blir kanonbra Förresten, fanér är egentligen tunna skivor av trä som man t.ex. kan "förädla" träslag med. Plywood är ju egentligen flera fanérskivor ihoplimmade ^^
AlexanderOhman skrev:
Ser riktigt bra ut! ;D Får mycket fina idéer när man ser dehär
Tackar! Kul om nån blir inspirerad...
Ahaa, jag har iaf alltid kallat det för fanér, oavsett om det är 3 mm tjockt eller 21 mm... Men vi har ju våra finlandismer här också, alltså ord som har annan betydelse här än hos er...
Ikväll blev framskärmarna äntligen valsade! Bilder kommer kanske imorgon för nu är det läggdags... Förhoppningsvis får sej bakskärmarna en omgång i helgen också!
Riktigt fin ljudbygge du gör funderar nästan på att göra om mitt hehe lycka till iaf
Tackar! Du har ju inte ens blivit färdig med ditt! Haha
Man börjar känna sig lite stressad inför Bug Run nu, tills torsdag ska allt vara klart! Och det återstår en massa...
Byta bromskivor + belägg (beställde idag, anländer på tisdag) Valsa skärmarna Vaxa och polera bilen Städa den invändigt Täta baslådan Fixa klädseln till ljudbygget Lägga dit plexiskivorna (beställde igår, anländer på måndag) Koppla och ställa in ljudet...
Lång lista! Här kommer iaf lite bilder på vad som hänt de senaste dagarna...