3858
Sök

Pollen allergi?

Hemmasittare
241 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Hur vet man om man är pollen allergisk? Går man o tar nått prov eller så? Jag börjar misstänka att jag är lite pollen allergisk. Blev förkyld som bara den i och med sommarvärmen som kom första gången, sen har det suttit i nu i två veckor, och de blir inte direkt bättre. Jag vet att det va samma sak förra sommaren, och det satt i hela sommarn typ, känndes aldrig riktigt bra. Trodde jag had bihåleinflammation men det vet jag inte, gick med det hela sommarn, sen gick det över fram mot vintern.

Mvh Johan

987 Inlägg
23 maj 2008
Jag gick till vårdcentralen så tog dom några blodprover.. Allergi suger ;/

i like it load

Saabvilde!
1 708 Inlägg
23 maj 2008
Köp pollenmedicin på Apoteket. Då märker du smile Så jag märkte att jag var ganska känslig för pollen.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

16 Inlägg
23 maj 2008
Använder tabletter, nässpray och ibland ögondroppar och det är inte alltid ens allt det hjälper helt utan det lindrar bara. Fy fan för allergi... blir helt utslagen. Apoteket for LIFE. Gå dit

BTLulle
23 maj 2008
Jag tar en spruta varje vår och det tycker jag fungerar bra

MVH Peter

987 Inlägg
23 maj 2008
Ngn som har någon koll på om det finns sprutor även emot typ allergi emot pälsdjur? :p

i like it load

343 Inlägg
23 maj 2008
Gick till vårdcentralen och gjorde sticktester på underarmen och där reagerade jag bland annat kraftigt på pollen och pälsdjur..

Tog en tablett som heter Kestine precis och den lindrar jättebra tycker jag.. Blir lite dåsig i huvudet av den ett tag som nu t.ex, ser ut som det ryker i hela lägenheten, men det går över efter ett tag och jag slipper att känna av dom satans pollenäcklena.

345 Inlägg
24 maj 2008
Finns förresten vård mot pollenallergi, är själv på sådan för tillfället. Tar alltså bort allergin i 80-90% av fallen. Man går alltså till sjukhuset och får en spruta med pollenkoncentrat, först en gång i veckan i en månads tid, sedan en gång i månaden, i tre år allt som allt.
Har gått i 1½ år nu, två vårar alltså, och jag tycker det har hjälp väldigt bra. Hade tidigare andningsproblem osv. vid värre pollentider, men har knappt haft några symptom alls nu... Kostar inte allt för mycket heller, 6€ per spruta.
Använde också själv kestine tidigare, men verkningsgraden avtog med tiden.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
24 maj 2008
för nån vecka sen låg man med pollen allergier, förkylning och 40 graders feber...... man har mått bättre

2slow

Smålänning
7 887 Inlägg
24 maj 2008
azid skrev:
för nån vecka sen låg man med pollen allergier, förkylning och 40 graders feber...... man har mått bättre

Jasså du får också hög feber av allergin?

Jag vräkte i mig två tabletter om dagen under björksesången, så jag klarade mig för en gångs skull...

Nu är det bara det andra kvar sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
24 maj 2008
twin_cam skrev:
azid skrev:

Jasså du får också hög feber av allergin?

Jag vräkte i mig två tabletter om dagen under björksesången, så jag klarade mig för en gångs skull...

Nu är det bara det andra kvar sad

första gången jag fått så hög feber.... otrevligt...

äter lite olika grejer men tycker inget gör det som utlovas..

bättre nu när man bor i stan.. fy fan för att vara på landet den  här tiden

2slow

Sök