Hejsan!
Blev precis medlem här, verkar vara en superbra site!!!
har en audi a4 1,8 -98 år modell.
Förrgår så hände någonting, när jag startade den så gick den som om jag hade 5:ans växel i på 20km/h.
ryckigt och hackigt. Sen blev det bara värre och värre, stannade in till vägkanten efter ca 10 km. lät bra på tomgång men så fort jag gav lite gas så kom det där bubblande ljudet och ryckandet.
Körde tillbaka hem, och på vägen dit blev det bara värre. parkerade och lät motorn kallna, sen dess är det nästan omöjligt att ens få igång bilen. Den misständer och går inte på alla cylindrar och är verkligen svårstartad. kan starta den i några få sekunder.
Jag har bytt tändspole med tändmodul. men utan någon som helst verkan. Jag har bytt tändstift, men ingenting där heller. Jag har dragit ur lambdasonden kontakten för att se om bilen går in i felsäkert läge men ingenting händer där heller.
Har läst att det kan vara slangen till bromsservot, men vart sitter den?
Kan det ha nånting med några andra bromsslangar eller bromsrör att göra, för jag har nyligen bytt bromsslangar fram på bilen.
Imorgon ska jag försöka med luftmassemätaren men den tvivlar jag på, för hade det varit den hade den åtminstone startat någorlunda normalt. eller?
Bilen har i övrigt gått som en klocka innan det här. 14000 mil.
nigar, bockar och är oerhört tacksam för alla svar.