2236
Sök

Finnar (Acne), hur får man bort skiten?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
dom jävlarna är ganska så jobbiga.. och har ni nå tips på hur man kan få bort skiten?
Dom gillar att komma efter att man (Jag) har rakat mig tillexempel, då passar det att komma.
Vet inte varför, Men Alkohol? Gillar dom det? Tänkte om man kan döda jävlarna med After shave? Eller, Hjälp :p

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

DFFL
9 020 Inlägg
28 maj 2008
Sandpapper och vaselin.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 maj 2008
FireTraXX skrev:
Sandpapper och vaselin.

Kom igen, killen vill nog ha ett seriöst svar? hmm

Bmw osv..

1 661 Inlägg
28 maj 2008
Finns massvis med hjälp på apoteket. Salvor och liknande. Har du större problem så kan du få starkare gel eller piller mot acne.

DFFL
9 020 Inlägg
28 maj 2008
OverBoosted skrev:
FireTraXX skrev:
Sandpapper och vaselin.

Varför?

Man kan inte ta bort finnar bara sådär.
Gå till apoteket (Som är det seriösa svaret) och fråga efter medel.
Enda sättet du kan göra.

Jag får också finnar/utslag ibland på halsen när jag rakar mig, de försvinner ju efter ett tag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 maj 2008
FireTraXX skrev:
OverBoosted skrev:
FireTraXX skrev:
Sandpapper och vaselin.

Varför?

Man kan inte ta bort finnar bara sådär.
Gå till apoteket (Som är det seriösa svaret) och fråga efter medel.
Enda sättet du kan göra.

Jag får också finnar/utslag ibland på halsen när jag rakar mig, de försvinner ju efter ett tag.

Jo det kan man, gå till en hudvårds specielist, finns massa olika behandlingar, även laser.

Bmw osv..

1 661 Inlägg
28 maj 2008
Utslag efter ni rakat er är för att ni skadat hårsäcken. låt mig gissa? Ni drar ut huden och sträcker på nacken för att det ska bli plant och fint när ni rakar er?  Big NoNo!  Låt hyveln göra sitt jobb så slipper ni dessa problem smile  /En som gått rakningskurs en gång i tiden smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
De jävligaste är ju att ja har käkat piller i över 1 år för skiten (roaccutan)... Men dom ger sig som sagt inte, äckel.. Får väl ta vinkelslipen...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

4 554 Inlägg
28 maj 2008
Sexyicecube skrev:
Utslag efter ni rakat er är för att ni skadat hårsäcken. låt mig gissa? Ni drar ut huden och sträcker på nacken för att det ska bli plant och fint när ni rakar er?  Big NoNo!  Låt hyveln göra sitt jobb så slipper ni dessa problem smile  /En som gått rakningskurs en gång i tiden smile

tror med på din teroi av egna erfarenheter av detta problemet:P

DFFL
9 020 Inlägg
28 maj 2008
Sexyicecube skrev:

hehe, ja det är nog sant.
Får väl låta hyveln göra sitt jobb som du säger. tongue

Russel Crowe, Gladiator.

143 Inlägg
28 maj 2008
loudness skrev:
Sexyicecube skrev:

kan mycke väl vara så..smile
dock så e d för "starka" grejer i raklöddre så kommer d en del också av detta..
ja kör me Nivea produkter o funkar finfint..

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Sexyicecube skrev:

Brukar faktiskt inte göra det. Har ju vibrator och grejer på rakhyveln tongue Sägs ju att håret reser sig och den tar upp allt, Men de gör den fan inte smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

16 197 Inlägg
28 maj 2008
Sexyicecube skrev:

äh..tongue   om man inte gör så så blir de ju inte leeeeeent..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 397 Inlägg
28 maj 2008
Vad som är viktigt att tänka på oxå är att raka i skäggets riktning=) rakar man mot stråna så är de lätt att man skadar säcken =/ lycka till

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Audison skrev:
loudness skrev:
Sexyicecube skrev:

kan mycke väl vara så..smile
dock så e d för "starka" grejer i raklöddre så kommer d en del också av detta..
ja kör me Nivea produkter o funkar finfint..

Ja har nå Nivea som ja kletar in efter att ja har rakat mig, men kanske man ska byta löddret också då till Nivea? Om de är bra som du säger.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
28 maj 2008
vatten + salt, sen gnugga hårt som faan (med något över dina händer) det hjälper hehe ^^
Senast redigerat av Gilgamesh (28 maj 2008)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
Sexyicecube skrev:

äh..tongue   om man inte gör så så blir de ju inte leeeeeent..tongue

Så tänker man Ibland faktiskt tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

SSS -12
3 217 Inlägg
28 maj 2008
Ansikts Scrub eller vanlig Face Wash... Finns på Kicks, olika pris! Personligen så använder jag diverse olika, Nivea någon dag och Toni&Guy en annan!

Sakta men säkert fungerar det...

Finns riktigt mycket skit att använda sig av, bara att börja... Inte så farligt dyrt heller!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Hmm.
28 maj 2008
Stark(inte doften) aftershave, och innan det rakolja.. alltså=

1. tvätta ansiktet för att ta bort smuts.
2. rakolja
3. raktvål
4. vass rakkniv eller rakhyvel (gilette mach3, fusion och allt sånt skit suger, det ska vara en som bilden nedan)
5. en aftershave som svider lite granna (jag tycker det är gött)

Skrota gilettehyveln och skaffa och börja på nivå två annars kommer ni förblöda:P

http://www.leesrazors.com/productImages/merkur/700.jpg

Om det nu är rakfinnar du pratar om....

sånt acne som komemr av sig själv och ser fördjävligt ut får du nog faktist ta kontakt med läkare.

ps. med rakkniv får man raka mothårs = babyrumpehy. sök på Edwin Jagger cut throat knife på google.
Senast redigerat av Hmm. (28 maj 2008)

Med.lem
3 759 Inlägg
28 maj 2008
ExXtr3me skrev:
De jävligaste är ju att ja har käkat piller i över 1 år för skiten (roaccutan)... Men dom ger sig som sagt inte, äckel.. Får väl ta vinkelslipen...

Det fick jag med.. fan nästan inte värt de, med alla biverklinag osv.. Men jag är "fri" nu efter 7månaders kur och 1100 piller senare..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök