3477
Sök

Zlatans fälgar stulna I Malmö värda 100 000 :-

Körv
3 535 Inlägg
28 maj 2008
sluta tjaffsa.. Gå till lunarstorm istället..

Truckdriving Man

Lite överallt..
612 Inlägg
28 maj 2008
n0b0dy_ skrev:
master_lars skrev:
Det är väl inte riktigt det som är grejen... Han kan inte ha haft ngra låsbara hjulmuttrar, och där med får han skylla sig själv. Fan har man fälgar för 100 tegel på bilen inte fan har man dem utan minst 2 uppsättningar låsbara hjulbultar... Tydligen inte "standard" på en sådan dyr bil..

Helt klart att det inte är rätt att stjäla från varken fattig eller rik. Stöld är alltid fel, men han får nog skylla sig själv lite iaf.

Varför skulle han skylla sig själv? Om du glömmer låsa ditt hus o en tjuv kommer o tar allt du har ska du då skylla dig själv?? Gör väll inte saken mer rätt för att han inte hade låsbultar?

"Skylla sig själv.."

Tror jag får nå fel på allt folk som tror att om man sätter låsmuttrar på sina fälgar, så blir det 100% stöldsäker och kan parkera bilen i rosengård en fredag kväll och få ha sina 20" cromfälgar ifred..

Låsmuttar försvårar endast för tjuvarna, det gör inte fälgarna oövervinnliga för tjuvarna.. Så skylla sig själv tycker jag är fel ord..

Hade det varit låsmuttar på dem så hade de väll tagit sammanlag ca 5min extra att få med sig fälgarna..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

2 751 Inlägg
28 maj 2008
Hahah hade de varit nisses Volvo R vinge som blivit stulen, så hade de blivit ett jävla tjafs om "mitt o ditt"  o de måste varit en blatte som snott den. men nu när det är zlatan så spelar det ingen roll :smile hahha palla

Who Djaa bless no man curse

796 Inlägg
28 maj 2008
det bästa borde vara att sänka bilen så pass mycket att man inte får under en domkraft

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Polack
61 Inlägg
28 maj 2008
r-ted skrev:
quote]
kul att du engagerar dig i mitt sexliv:D
Jo jag brukar få lite ibland, kanske inte varje dag då jag har en del jobb att göra osv.
Men jag tror jag får så jag klarar mig;)

ja men man brukar ju bli gnällig om man inte fått på länge, eller det är bara jag? tongue
och så jag inte hamnar för långt off, nu lär ju zlatan vara lite gnällig, så då borde han doppa litta!

og900turbo skrev:
haha tur för dej tongue !! det var menat till han oxå , men inte till dej längre  !! ! wink

hehe tack gullet cool

My Life - My Way

Polack
61 Inlägg
28 maj 2008
n0b0dy_ skrev:
Hahah hade de varit nisses Volvo R vinge som blivit stulen, så hade de blivit ett jävla tjafs om "mitt o ditt"  o de måste varit en blatte som snott den. men nu när det är zlatan så spelar det ingen roll :smile hahha palla

haha nu är det ju en blatte som blivit bestulen lol

My Life - My Way

SSS -12
3 217 Inlägg
28 maj 2008
Haha... Rätt sjukt att höra! tongue

Många som blir av med sina fälgar och däck varje dag, varken mer eller mindre synd om någon... Förmodligen så tyckte väl någon att fälgarna var snygga, så var det bara den svenska avundsjukan som spelade in, så var saken biff!

Inte lätt när man åker hem till "Gården" med sin nya flashiga Merca... Man tycker ju att dom kan vara lite tacksamma, ändå Zlatan som har satt klass på det lilla som fanns kvar! Inte för att dra alla över en kant, men hade jag ägt ett par fälgar som var goda för 100.000 kr så hade jag aldrig parkerat min kära på gatan i Rosengård! No offence...

Men fan, killar, tjejer... Det händer väl värre saker här i världen som man kan oroa sig mer över än Zlatans stulna fälgar! Om det var rätt eller fel gör den lilla skillnaden, om han är rik eller fattig - det kan alla svaret på! Det var rätt onödigt, men hans namn sätter helt klart en bild i media! Men som det såg ut på bilden så lär han ju varit ganska nöjd med fälgarna! Snygga var dom iallafall...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Diamond
540 Inlägg
28 maj 2008
oavsett hur mycket pengar han än har.. så är det jobbigt...

I'm Rick James Bitch!

2 751 Inlägg
28 maj 2008
Zpira skrev:
n0b0dy_ skrev:

haha nu är det ju en blatte som blivit bestulen lol

HAHAH precis wink

Who Djaa bless no man curse

277 Inlägg
28 maj 2008
Vet du varför Robin Hood tog från de rika och gav till de fattiga?

SVAR:det var inte lönt att ta från de fattiga big_smile

Men seriöst,Hur fan vågar han ställa en merca a 3 mille i Rosengård,En modig och dumdristig jävel Zlatan.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

8 156 Inlägg
28 maj 2008
Var snälla och håll diskussionen på en lagom nivå. Vill inte att det ska urarta.
Tråkigt att Zlatan blev av med sina fälgar, men samtidigt så drabbas kanske inte han lika hårt som folk med bara en bil? I vilket fall så anser jag att vi behöver fler patrullerande och kompetenta poliser i Sverige.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Avstängd
653 Inlägg
28 maj 2008
M3Tim skrev:
ligger nog i någon källare i rosengård:D

källare? trappuppgång menar du väl lol

Jag har rätt i vad jag än säger.

121 Inlägg
28 maj 2008
Undrar om bilen hade fått vara i fred om det funnits en  dekal på bilen, "detta är Zlatans bil" ?
Zlatan är väl respekterad i Malmö, tjuvarna visste nog inte vem som ägde bilen. Dom trodde nog att det var någon högavlönad direktör som ägde bilen.

2 118 Inlägg
28 maj 2008
zlatan måste då vara riktigt skadad i skallen, köpa sådär fula fälgar för 100lök ? :S

D.i.l.l.i.g.a.f

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
28 maj 2008
DITT, MITT! Capish?

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 maj 2008
ASG!! Så det sitter alltså INTE låsmuttrar/bult på en merca för flera miljoner! Svagt.. tongue
Jobbigt ändå att få nåt snott...
Fälgarna dyker väl upp på en söndersupen W123a... tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

78 Inlägg
28 maj 2008
Tänkte själv på detta med låsbultar när jag läste artikeln idag. Mycket märkligt att inte sätta låsbult på fälgar värda 100´. Låsbultar är inte 100% säkra men ingen klarar att göra det på gatan. Känner en bilmeck som fick in en bil med låsbultar där de tappat nyckeln. 3-4 timmars jobb för alla hjulen.

Lite överallt..
612 Inlägg
28 maj 2008
330beamer skrev:
Tänkte själv på detta med låsbultar när jag läste artikeln idag. Mycket märkligt att inte sätta låsbult på fälgar värda 100´. Låsbultar är inte 100% säkra men ingen klarar att göra det på gatan. Känner en bilmeck som fick in en bil med låsbultar där de tappat nyckeln. 3-4 timmars jobb för alla hjulen.

3-4 timmar?

Det måste ha varit första gången han lossade på ett par låsbular, för det var lite väl lång tid..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

laddtrycks beroende
72 Inlägg
28 maj 2008
330beamer skrev:

sen finns de satser som går perfekt o slå på en 18 hylsa på. men som sagt. på en ny merca borde de sitta lås sats som inte bara är o få bort utan hylsan. men men. tyvärr så blir någon av med hjul o liknande. kommer ju aldrig försvinna.

155 Inlägg
28 maj 2008
Hur vet vi om han hade låsmuttrar eller ej? Stod det så i tidningen, hade zlatan sagt det till dem?
Om man köper så dyra fälgar så får man nog låsmuttrar.
Även om det hade varit orginal fälgar hos mercedes så är jag säker att det sitter låsmuttrar.
Men men, tråkigt att de har snott fälgarna, om de var special design så är det ju inte så smart att sätta de fälgarna på sin bil och åka runt o skryta.

Sök