Tja, kanske inte helt opartisk med tanke på bilen jag kör, men om man ska tänka på bara det jag hört så skulle jag säga att det inte är någon större skillnad.
Rost skyddet på Opel ska tydligen varit värdelöst på äldre bilar, alltså äldre än -90, och det gäller ju samma för alla jappsare. Jag tror inte man kan klaga på rost skyddet på nyare Opel. Men sen är det väl lite upp till hur man behandlar bilen, som alltid. Jag har sett måna sönder rostade Opel OCH Volvo, ingen modell verkar tåla hur mycket som helst.
Sen det där att man kan trimma skiter ur Volvo, absolut, men då kan jag upplysa om att jag hört att motorn som sitter i Calibran (och många andra modeller) håller för över 300hk, om man kan få upp den så mycket, utan att man måste byta stakar och vev osv osv...
Sen är ju min personliga åsikt att Opel alltid har haft mycket snyggare bilar, men det är ju helt en smaksak.
Obs, detta är bara saker jag läst och hört, det är inte fakta på papper och jag tänker inte stå för att det är det. Tänkte bara jag skulle bidra till diskussionen lite, även om mina uppgifter kanske inte stämmer till 100%.