3240
Sök

vilket bilmärke är bäst, volvo eller opel?

7 100 Inlägg
30 maj 2008
ja säger opel!gillar manta,kadett,ascona,omega
dom är mkt fränare än en sur gammal volvo(kör volvo själv)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

8 156 Inlägg
30 maj 2008
Jag gillar dom riktigt tidiga "Oplarna"
Men dom rostande sakerna från 70 och 80-talet ger jag inte mycket för.
Komforten var inte den bästa heller. Billig budgetbil?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

892 Inlägg
30 maj 2008
Tja, kanske inte helt opartisk med tanke på bilen jag kör, men om man ska tänka på bara det jag hört så skulle jag säga att det inte är någon större skillnad.

Rost skyddet på Opel ska tydligen varit värdelöst på äldre bilar, alltså äldre än -90, och det gäller ju samma för alla jappsare. Jag tror inte man kan klaga på rost skyddet på nyare Opel. Men sen är det väl lite upp till hur man behandlar bilen, som alltid. Jag har sett måna sönder rostade Opel OCH Volvo, ingen modell verkar tåla hur mycket som helst. smile

Sen det där att man kan trimma skiter ur Volvo, absolut, men då kan jag upplysa om att jag hört att motorn som sitter i Calibran (och många andra modeller) håller för över 300hk, om man kan få upp den så mycket, utan att man måste byta stakar och vev osv osv...

Sen är ju min personliga åsikt att Opel alltid har haft mycket snyggare bilar, men det är ju helt en smaksak. smile

Obs, detta är bara saker jag läst och hört, det är inte fakta på papper och jag tänker inte stå för att det är det. Tänkte bara jag skulle bidra till diskussionen lite, även om mina uppgifter kanske inte stämmer till 100%. smile
Senast redigerat av Android (30 maj 2008)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

OEM <3
6 957 Inlägg
30 maj 2008
MilleN skrev:
Opel är också gubbiga, lättmekade och håller bra (förutom rost men Volvos rostar också tongue), skillnaden är att det är komfort i Oplar.

Som sagt är det en smakfråga och det finns väl inget rätt och fel egentligen. Dock är Volvohysterin stor här pga att det är ett svenskt märke.

Liten jämförelse av nya bilar också då:
Finns allt en del likheter men den som säger att Volvon är snyggare är blind smile
http://image.motortrend.com/f/car-news/ … rofile.jpg

http://www.madle.org/ms05sopel.jpg

"MilleN" döda hela tråden här å visa att Opel är finfina saker...Astra OPC e så sjukt snygg! tongue

OEM <3

leo_m83
30 maj 2008
borde  nåt sånt ens behövas diskuteras? Opel har inget att komma med mot volvon

* Klåpare
1 718 Inlägg
30 maj 2008
När jag tänker på gammal Volvo så tänker jag:
Rost
Sneda & nersuttna säten
Luktar mögel
Trasig tankgivare

Och gammal Opel:
Rost
Gungig gång
Knarrar
Taskig värme

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
30 maj 2008
volvo helt klart

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

2 182 Inlägg
30 maj 2008
Jag som trodde båda biltillverkarna gått i konkurs för länge sen tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 798 Inlägg
30 maj 2008
såna här diskussioner leder aldrig till någonting skrattar lika mycke varje gång en ny kommer upp. de som gillar volvo säger de andra säger opel mm. Alla har olika smak så är de o tur är väl de..

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

17 Inlägg
25 februari 2009
hahaha fråga calibramannen vad han tycker cool

2 Inlägg
25 februari 2009
Opel Är ju en Naturbil man ser ju naturen genom plåten men volvo betyder ju Jag rullar.

961 Inlägg
25 februari 2009
som sagt , varför ens ta upp en sån här fråga , alla tycker ju och tänker olika om allt , tur de iaf så de blir lite variation smile

Pure DieselPower

12 086 Inlägg
25 februari 2009
Ja i just de här fallet är ju inte valet svårt tongue

Har ni inte hört varför de börja tillverka Opel? Dom ville inte att Ford skulle va världens sämsta bil längre lol

19 Inlägg
25 februari 2009
Gamla oplar är ju skittuffa tex Mantan men nu har volvo sina fina modeller men jag måste ändå sätta min röst på opel.

-Dressing sharp and acting cool..

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 februari 2009
visste inte ens att opel räknades som nåt annat än plåt/plast skrot upplag..

Jag HATAR opel..

Volvo är klart bättre iaf.
Senast redigerat av hedley (25 februari 2009)

"Liberty of thought is the life of the soul"

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
25 februari 2009
Min kompis pappas systers mans sons hunds granne hade en opel och den var sämst den gick sönder jämt och rostade bort på 2 vintrar, sen körde han den till besiktningen och dom sa att dom var sämst för dom brukar se sånt fast han fick nedslag på rutorna, för han hade 5% toning och man fick inte ha de för han hade inte intyg, men sen pajjade drivaxlarna och dom kostade 5 miljoner och han fick inte ut på försäkringen för han hade turbo konverterat hemma på en halvtimme och hade 600hk och drog en supra men den supran råkade köra in i honom så den blev ramsne och då åkte han till skroten men dom ville inte betala för den hade rostat bort så dom såg inte bilen!

Så köp en lada samara och spar dig trubbel!

DFFL
9 020 Inlägg
25 februari 2009
Turbomatte skrev:
Min kompis pappas systers mans sons hunds granne hade en opel och den var sämst den gick sönder jämt och rostade bort på 2 vintrar, sen körde han den till besiktningen och dom sa att dom var sämst för dom brukar se sånt fast han fick nedslag på rutorna, för han hade 5% toning och man fick inte ha de för han hade inte intyg, men sen pajjade drivaxlarna och dom kostade 5 miljoner och han fick inte ut på försäkringen för han hade turbo konverterat hemma på en halvtimme och hade 600hk och drog en supra men den supran råkade köra in i honom så den blev ramsne och då åkte han till skroten men dom ville inte betala för den hade rostat bort så dom såg inte bilen!

Hahaha smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

355 Inlägg
25 februari 2009
tycker opel manta kadet etc är väldigt fina bilar men är lite synd att dom rostar väldigt mkt .. volvo har jag altid gillat dock inte modeler efter typ 940-850 men innan det så är det mkt kvalite dock kanske inte så lyxiga..

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
25 februari 2009
FireTraXX skrev:
Turbomatte skrev:

Hahaha smile

Bild bevis!!!!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9050/579234_zrmlrm.jpg

Sök