3768
Sök

Walfridsson

77 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
Nån som har nån bild efter smällen med älgen???

SSS -12
3 217 Inlägg
18 januari 2006
Fy helvete vilken smäll tongue Blodstänket på själva banan var inte så pjåkigt det heller!
Hur gick det mer föraren och krtläsaren?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
18 januari 2006
Herregud yikes
Synd på EVOn hmm

nämen, oskämtat, tur att föraren och kartläsaren klarade sig med lite ryggont neutral

Besserwisser
312 Inlägg
18 januari 2006
Ingen dålig smäll. Tur att de klarade sig iaf.
Kolla här Fuckface för mer info: http://www.walfridsson.com/Nyheter.html

Fredrik, Laxå

271 Inlägg
764 Inlägg
18 januari 2006
Satan va det hade stänkt på bild 3.

TeQuilla

77 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
Tack så mycket

10 287 Inlägg
18 januari 2006
Instant älgfärs....

Man tänker direkt på Kenneth som mappade min bil. Han var den enda överlevande efter att två fabriksbilar i rally hade frontat på en teststräcka i England i mitten på 90-talet.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Rallyförare
1 075 Inlägg
18 januari 2006
Tur i oturen. Tur att dom klarade sig någorlunda bra, Otur att dom missade topp-placeringen i SM och att bilen numera är i behov av tak&bur byte...
Vilt är aldrig kul att möta, och i rally går det fort, marginalerna är små. Inte mycket man kan göra, mötte själv en hjortfamilj för några månader sedan i Nyköping på rallytävlingen "Lövdansen". Först kom det 1 djur & sen ett till och sen ett till igen, sista djuret höll på att bli av me rumpan... men det gick väl...
Mardrömmen är dock att ta en Älg med vanliga bilen som saknar skyddsbur & 6-punktsbälten...
Många människor dör varje år av Älg-krockar... Tänk själva vad som hade hänt me stecka & codrivern om dom inte haft riktig säkerhetsutrustning...
Då hade det nog skrivits RIP lite här & där...
Leve rallysporten! Borde vara ett föredöme för hur bilar ska byggas...

Besserwisser
312 Inlägg
19 januari 2006
Sen får man ju också betänka att det är inte bara smällen som kan vara farlig. Om älgen fortfarande lever och har benen inne i bilen så kan det gå riktigt illa, de kan sparka rätt kraftfullt.

Fredrik, Laxå

Sök