3120
Sök

hur många här inne hojjar?(cyklar)

Chaufför
418 Inlägg
1 juni 2008
Jag kör lite oldschool. En gammal Engelbrekt 2 vxl. som jag renoverade för ett par år sen smile Cyklar faktiskt till jobbet ca 17km tur o retur om vädret o dagsformen tillåter.http://img147.imageshack.us/img147/6044/pict0111jz2.jpghttp://img211.imageshack.us/img211/3143/pict0113mj5.jpg

Kör Scania!!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 juni 2008
bmx skrev:
gött,de finns en hel del här ju smile
TenZer> fy fan va råå din var big_smile

ska iväg och hojja idag,blir lite bilder och filmer då smile

Tackar, den är faktiskt både rå räjjsig och eventuellt till salu wink Vikten höll jag på att glömma ca 18,5kg

btw st220hgv, vilket jädra skick! sånt ser man inte var dag på standardhojjar tyvär hmm
Senast redigerat av TenZer (1 juni 2008)

Rock'n Roll

1 067 Inlägg
1 juni 2008
biltokeR skrev:
Så här ser iaf min bmx ut.. ngn som vet bra tips på hur man får såna bromsar o fungera bättre? mina tar knappt alls o försökt ställa dom... (u bromsar?)

Börja med att smörja upp vajrarna på den och då helst med teflonolja.. ÄR de rostiga eller oxiderade (vita) så byt ut. Kolla upp hur bromsklossarna mår vid behov köp nya..
Torka av fälgen så det inte är en massa olja på den.

BMXbromsarna använder mycket vajer och de går rätt tungt i höljerna. Slarvar man med skötseln så märks det snabbt på bromsprestandan.

Det går inte att montera något annat än U-bromsar på en sådan BMX  ( kan ev finnas adapters ).

Men blir du avancerad..  Köp en finare och tåligare båge. ist.

Svartrök
673 Inlägg
1 juni 2008
jag har en PlanetX Jack Flash ståendes... Cyklade mycket i min ungdom (lät ju inte ett dugg gammalt) mest MTB då

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2355/362759_4w05ul.jpg
ja jag vet det ser ut som den står i typ en bunker eller något men det är faktiskt mitt blivande hobbyrum smile
Senast redigerat av Thorsholm (1 juni 2008)

Jag har fel ibland... men inte ofta

Smålänning
7 883 Inlägg
1 juni 2008
Har cyklat lite i skogen, men med gamla skitcyklar så dom har alltid gått sönder... På den senaste så vred sig hela spännanordningen när jag hade en för hög växel i sad

Cyklar nu på en 24" DBS flickcykel när man känner för motion... Sitter så dåligt på en så liten cykel tongue

Annars så har jag min REX Roadrunner och cyklar till jobbet med smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 100 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
bmx skrev:

Tackar, den är faktiskt både rå räjjsig och eventuellt till salu wink Vikten höll jag på att glömma ca 18,5kg

btw st220hgv, vilket jädra skick! sånt ser man inte var dag på standardhojjar tyvär hmm

varsågod smile
hur mkt ska du ha för den?
för en polare till mej ska börja köra igen smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 079 Inlägg
1 juni 2008
visst fan cyklar man ibland, har en massa cyklar ståendes big_smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
1 juni 2008
Cyklar bara på fyllan wink

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 juni 2008
bmx skrev:
TenZer skrev:
bmx skrev:

varsågod smile

Får se hur mkt stålar man får in under sommaren, men lägg ett bud så får jag tänka över det. Skambud har jag dock fått nog av... hmm

Kan tillägga att bakdämparen behöver en service (läcker luft från piggybacken) Annars är det bara att trampa på, var ute senast idag och hon går som en drömm cool

Rock'n Roll

7 100 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
bmx skrev:
TenZer skrev:

varsågod smile

Får se hur mkt stålar man får in under sommaren, men lägg ett bud så får jag tänka över det. Skambud har jag dock fått nog av... hmm

Kan tillägga att bakdämparen behöver en service (läcker luft från piggybacken) Annars är det bara att trampa på, var ute senast idag och hon går som en drömm cool

okej,ska höra med han sen,och se va han säger smile

7 100 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare

Varningar. 36
1 200 Inlägg
2 juni 2008
Körde galet mycket bmx för några år sen. Crashade dock och pajade hela knät, så nu kan jag inte cykla mer sad Försöker träna upp benet så att jag kan börja igen, men tyvärr inga framsteg än så länge. Hade en kona av nått slag som jag fick av brorsan.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

1 067 Inlägg
2 juni 2008
http://www.focusbikes.de/img/produktbilder/print/fo_redfalls_ret08.jpg

Har en sånhär..  Focus Red Falls 8 speed

7 100 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Körde galet mycket bmx för några år sen. Crashade dock och pajade hela knät, så nu kan jag inte cykla mer sad Försöker träna upp benet så att jag kan börja igen, men tyvärr inga framsteg än så länge. Hade en kona av nått slag som jag fick av brorsan.

fan va drygt sad
om du har pajjat knän så ska du nog inte börja igen,blir nog inge bra de tongue

German Engineering
9 083 Inlägg
4 juni 2008
Jag cyklade mkt när jag var liten, fick min första cykel som 7 åring och det var en BMX smile Men den blev stulen efter knappt nån månad sad När jag var 13 fick jag en mountainbike och jag cyklade nästan varje dag men den blev också stulen sad Båda cyklarna hade godkända lås ändå sad Jag ska köpa en EU-moppe så jag kan ta den till/från skolan smile Får väl ha moppe på min balkong, litar inte på förrådet vi har hemma hos oss tongue

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Avstängd
519 Inlägg
4 juni 2008
har en kärringa höjj den går som fan ;P hahaha

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

produktions/svets och automationstekniker
44 Inlägg
4 juni 2008
bmx skrev:
Oskar_ > shysst hojj smile
men tål verkligen fälgen stryk när det är borrat så?

dessa borrhål fungerar som dämpning vid hopp från höga hinder., innerslangen trycks nämligen ut i hålen vilket gör att däcket sviktar extra vid behov.
Senast redigerat av korffen (4 juni 2008)

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
===========Volvo RacingTeam============
Det spelar ingen roll vilken bil det är du kör, det är storleken på armen som hänger utanför som e det viktiga...

produktions/svets och automationstekniker
44 Inlägg
4 juni 2008
min racer/linjecykel. bianchi 928L helcarbon med dura ace högprofilhjul som tävlingshjul, träningshjulen är ett par ksyrium elite. ett platt bockstyre helt i kolfiber. hela cukeln e i stort sätt tillverkad i carbon, allt utom drivpaket, ekrar, skruvar växelreglage.
tempohojjen, monti crono med shimano ultegra 10s och zippbakhjul, cosmic carbone ssc sl fram.
mountainbike. amöboa hussar med xt växlar, hydraliska skivbromsar. gamla xt hjulen. bombergffel.
cykelcross. guerciotti med ultegra 10s, och ksyrium aksium hjul.
lek cykel. cyclepro ultralite med xt växlar, just nu nedmonterad.
hybrid. sageborn ceramical med ultegra 10s. handbyggda hjul ultegranav på ambrosiafälgar.
crashade cyklar: giant tcr carbon. guerciotti eureka. sageborn ceramical en lika dan ram som jag byggt hybrid av. mitage prorace. caprine. dessa är vanliga linjecyklar som jag fördärvat på något sätt. har haft så mycket cyklar att jag inte kommer ihåg alla just nu.

===========Volvo RacingTeam============
Det spelar ingen roll vilken bil det är du kör, det är storleken på armen som hänger utanför som e det viktiga...

Evolution
1 627 Inlägg
4 juni 2008
varje dag till och från jobbet e ju bara 3 km

Fäll ner pungen och landa

KHRacing
8 juni 2008
Mina hojjar & meriter: (nämnde ju tidigare i tråden att jag cyklade lite)

BMX Street - Mongoose The FUZZ -98 med allt det bästa från den tiden
BMX Race - Mongoose AfterShock -98 heldämpad racebmxram i alu med Answer 1,25" slaglängd, SPIN theroplasthjul med 1,5" däck
MTB - KLEIN Race -97  helaluram med slipade svetsar & fullt XT/XTR detaljer & 32 Tioga ekrade hjul.

Meriter:
BMX:
2:a SM  16år 1986
1:a SM 16/17år 1987
3:a NM 17år 1987
8:a EM 17år 1987
9:a VM 17år 1987
2:a SM 17+år 1988
4:a NM 17+år 1988
4:a SM 17+år 1989
3:a Sveriges första MTB tävling i Halmstad 1988/9
7:a SM-deltävling XC 1991
3:a SM-deltävling DH 1998
Senast redigerat av KHRacing (8 juni 2008)

Sök