3354
Sök

Fråga: Är det ok att visa upp sig när man bryter mot lagen?

DFFL
9 020 Inlägg
30 maj 2008
Brandis skrev:
...

sen tjänar man bara några minuter max på att köra för fort, så den anledningen är ju knappt giltig

Jag var försenad imorse, har motorväg hela vägen till jobb (i stort sett) så jag halverade tiden.
Lite mer än ett par minuter jag tjänade in...

Nivius skrev:
grattis! du är altså en såndär människa som tycker det är kul att reta upp folk, det kan man förstå på ditt sätt  att svara och andledningen du la up det. sånna människor borde rammla ner i en kött kvarn

I början av varje mening så ska det vara stor bokstav.
I slutet av varje mening så ska det vara en punkt, ett utropstecken eller ett frågetecken beroende på typ av mening.
Felstavningar: Alltså, sån där (två ord), anledningen, lade, sådana, ramla, köttkvarn.
Senast redigerat av FireTraXX (30 maj 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

terazzi
30 maj 2008
Shit vad alla går till person angrepp mot varandra!!
Helt lönlöst,vad tjänar det till?

Låt folk köra för fort om dem vill,tror ni att nån ändrar sig bara pga nån på ett forum säger något?
Menar nu inte att alla ska köra för fort,men man ska köra säkert!!!

Själv kör jag hellre för fort på bana än och utsätta någon i omgivningen,enda gången man drar på är ju på 90 väg om sikten är bra.. visst nu säger ni säkert det är omoget o sånt.. men kicken e ju priceless smile
Senast redigerat av terazzi (30 maj 2008)

119 Inlägg
30 maj 2008
_Glenne_ skrev:
Meanstreaker skrev:
_Glenne_ skrev:

om du syftar på mig så måste jag bara säga... det är ju lätt för dig att sitta där och säga nånting om en bil du inte har sett i verkligheten, eller änns på bild roll...

Njae, men du har ju själv skrivit om bilen i ditt garage som redo för skroten... tongue

jepp den scorpan kommer nog gå till skroten ja, men det är väll ingen kombi eller hur? tongue

DU! Det har du förbaskat rätt i! Men, (bara för att rädda mitt eget anseende...) jag sa aldrig att det var dig jag syftade på... I vilket fall så är det många som kör fort med en risig 142 som inte klarar nästa besiktning. Det är, många gånger, dom som hamnar i diket med tre fjortonåriga tjejer i baksätet som alla avlider.

Att en bil är gammal behöver ju iofs inte betyda att den inte är lämplig att köras hårt med, men många förbiser nog skicket när de är ute och busar.

Diktator
968 Inlägg
30 maj 2008
FireTraXX skrev:
Brandis skrev:
...

sen tjänar man bara några minuter max på att köra för fort, så den anledningen är ju knappt giltig

Jag var försenad imorse, har motorväg hela vägen till jobb (i stort sett) så jag halverade tiden.

så du körde i 220 km/h? ja, då brukar man ju kunna påvärka resultatet, det jag syftade på va ungefär köra på 70 väg och hålla 90, eller köra på 90 väg och köra 100+...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2008
Brandis skrev:

det beror ju helt och hållet på det där... körde 20 mil en natt ifjol (från östersund till sundsvall) och jag halverade tiden med ganska precis en timme än om jag skulle ha kört lagligt.... så det kan löna sig tidmässigt att gasa lite... men har man otur så kan man få åka buss dagen efter också lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Diktator
968 Inlägg
30 maj 2008
jaha, så tiden spelar roll, jaha förlåt, men då får ni ju köra hur fort ni vill, ja självklart! herre gud vad tänkte jag på shit. förlåt, snälla, va inte meningen att säga att eran tid är dyrare än någon annans, såklart har ni rätt att hålla 300 blås på 90 väg för att komma fortare hem.... jävla dåligt argument, var sak har sin tid.

skulle ni sagt "jag gillar köra fort för jag gillar känslan av när bilen åker på vägen och man får pressa bilen lite" så hade jag nog hållit med, adrenalin är underbart

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2008
Brandis skrev:
jaha, så tiden spelar roll, jaha förlåt, men då får ni ju köra hur fort ni vill, ja självklart! herre gud vad tänkte jag på shit. förlåt, snälla, va inte meningen att säga att eran tid är dyrare än någon annans, såklart har ni rätt att hålla 300 blås på 90 väg för att komma fortare hem.... jävla dåligt argument, var sak har sin tid.

skulle ni sagt "jag gillar köra fort för jag gillar känslan av när bilen åker på vägen och man får pressa bilen lite" så hade jag nog hållit med, adrenalin är underbart

okej, just då så var det för att jag ville hem fort för klockan var runt fyra på natten och vi hade varit i östersund på storsjöyran eller vafan det heter.... men jag förstår vad du menar... håller man till exempel 100-110 på 90väg så tjänar man inte alls speciellt mkt tid smile

men anledningen till varför det händer att jag kör fort är just den du beskrev.. adrenalinet är oslagbart smile

fast å andra sidan så får man ju adrenalin kick av att plåga bilen med fullt hjulspinn på en asfaltsparkering också så igentligen är väll kanske det bättre tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (30 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

DFFL
9 020 Inlägg
30 maj 2008
Brandis skrev:

HAHA, vad ska man förvänta sig av någon som har enorma 75hk i sin lilla jetta egentligen?
Klart att du inte gillar att köra fort, du kan ju inte...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
124 Inlägg
30 maj 2008
Kan vi inte bara fråga Hamrén vad han anser om detta?

http://img87.imageshack.us/img87/790/hammarenfo6.jpg

Jag är en tramsare.

Diktator
968 Inlägg
30 maj 2008
FireTraXX skrev:
Brandis skrev:

HAHA, vad ska man förvänta sig av någon som har enorma 75hk i sin lilla jetta egentligen?

så, det betyder att jag inte kan åka andra bilar? shit :S men då får jag väl gå ner till polistationen och säga att jag brukat andras bilar, eller kanske det är ett av budorden i bibeln? "du skall icke bruka andras bilar"?

"75" hästar i en bil som väger 990 kg. sen, så har jag inte hävdat att jag vill köra fort, därimot vill jag pressa bilen, och om man bara har "75" hästar, så är det inte mycket man behöver ta i för att göra det. att köra på motorväg och ligga i 160 på en rak och fin motorväg är ine så skoj, men ligga på en slingrig skogsväg, så snackar vi pressa bilen

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
30 maj 2008
Jag kör bara fort på 90 vägar eller mer

Jo tjena.
Det verkar inte va många här som någongång kört över 140km/h.
Så mycket skit ni snackar om hur...
"farligt det är att köra fort" och man ska "endast göra de om man är ensam på hela motorvägen halv 5 på söndags morgonen när solen skiner bakifrån och alla djur sover, alternativt på en bana/flygfält"

Angående bilden: Man har inte en rubbning i hjärnan om man tar en bild när man kör i 90 eller mindre. roll glöm dock inte att ha med personer i bilen som kan ta kort, för ska man ta kortet själv så är de stor risk du kommer över på andra väghalvan och kör ihjäl både dig själv och andra.

119 Inlägg
30 maj 2008
Faktum är att den allra första bilden i tråden inte visar någon som kör för fort på en 70-väg, hon har ju inte kommit till 70-sträckan än... Så jag tror hon har för avsikt att bromsa! tongue

Det är ju inte så farligt att skryta med sådana här bilder, men man får ju räkna med att folk kan betrakta en som en idiot. Det jag tycker är allra roligast är när folk filmar sin fortkörning, filmar sig själva och filmar den svenska vägen och hastighetsbegränsningen... Då kanske man förtjänar att få en bot hem i brevlådan! big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
30 maj 2008
Brandis skrev:
FireTraXX skrev:
Brandis skrev:

så, det betyder att jag inte kan åka andra bilar? shit :S men då får jag väl gå ner till polistationen och säga att jag brukat andras bilar, eller kanske det är ett av budorden i bibeln? "du skall icke bruka andras bilar"?

"75" hästar i en bil som väger 990 kg. sen, så har jag inte hävdat att jag vill köra fort, därimot vill jag pressa bilen, och om man bara har "75" hästar, så är det inte mycket man behöver ta i för att göra det. att köra på motorväg och ligga i 160 på en rak och fin motorväg är ine så skoj, men ligga på en slingrig skogsväg, så snackar vi pressa bilen

Så du kör bara för fort i andras bilar?
Det är alltså ok att köra för fort sålänge man inte gör det i sin egen bil?

Alla har vi olika syn på vad som är roligt.
Du tycker det är kul att köra fort på en slingrig skogsväg, jag tycker det är roligare att köra så fort som bilen orkar på motorvägen.

Russel Crowe, Gladiator.

Diktator
968 Inlägg
30 maj 2008
FireTraXX skrev:
Brandis skrev:
FireTraXX skrev:

Så du kör bara för fort i andras bilar?
Det är alltså ok att köra för fort sålänge man inte gör det i sin egen bil?

Alla har vi olika syn på vad som är roligt.
Du tycker det är kul att köra fort på en slingrig skogsväg, jag tycker det är roligare att köra så fort som bilen orkar på motorvägen.

ska inte sticka under stolen med att jag kört olagligt med kompisar bilar, det gör säkert många, med flit eller inte, exempel på tillfällen då jag gjorde det är för att det är brutalt skoj med bubblor med dubbla weber 40, testa man inte då är man dum i huvudet wink ocksåklart med ägarens tillstånd..

ja, jo, jag kan ju pressa min jetta upp till max också på motorvägen, men det är inte lika skoj, eftersom max farten är ganska låg då det är en liten motor i den...

100 Inlägg
30 maj 2008
FireTraXX skrev:

Nivius skrev:
grattis! du är altså en såndär människa som tycker det är kul att reta upp folk, det kan man förstå på ditt sätt  att svara och andledningen du la up det. sånna människor borde rammla ner i en kött kvarn

I slutet av varje mening så ska det vara en punkt, ett utropstecken eller ett frågetecken beroende på typ av mening.
Felstavningar: Alltså, sån där (två ord), anledningen, lade, sådana, ramla, köttkvarn.

Du ska kanske plugga lite om hur man skriver svenska meningar osv. själv också.tongue

Jobb-Jobbet
Lite mer än ett par minuter jag tjänade in-Lite mer än ett par minuter tjänade jag in

Ni kan ju alltid plugga tillsammans tongue

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer

DFFL
9 020 Inlägg
30 maj 2008
g_b skrev:
FireTraXX skrev:

Nivius skrev:

Du ska kanske plugga lite om hur man skriver svenska meningar osv. själv också.tongue

Jobb-Jobbet
Lite mer än ett par minuter jag tjänade in-Lite mer än ett par minuter tjänade jag in

Båda orden och meningarna är korrekta.
Min svenska är felfri kompis, gå och lägg dig.

Russel Crowe, Gladiator.

DFFL
9 020 Inlägg
30 maj 2008
Elda skrev:
vafan är det för kul med att köra fort rakt fram? det är accet och svängarna som är roligast ju...

(jag skiter i min stavning jävla moderat-jävel)

Det är vad DU tycker är roligt.
En hel del människor tycker att ridning är roligt, ska ALLA tycker att det är skoj då?

Jag skiter fullt och heligt i din stavning också, du är säkert för dum för att lära dig ändå.

Russel Crowe, Gladiator.

100 Inlägg
30 maj 2008
FireTraXX skrev:
g_b skrev:
FireTraXX skrev:

Jobb-Jobbet

Båda orden och meningarna är korrekta.
Min svenska är felfri kompis, gå och lägg dig.

Möjligen kan man prata så men det är inte korrekt att skriva så. Och nej, jag vill inte lägga mig än...

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer

Avstängd
124 Inlägg
30 maj 2008
http://movementarian.com/wp-content/uploads/2008/01/arguing_on_the_internet.jpg

Hej alla!

Jag är en tramsare.

9 108 Inlägg
30 maj 2008
Nu räckte det gott och väl!
FireTraXX: du vet att du antagligen borde sluta läsa många av trådarna här va? Med tanke på att du inte kan hålla dig ifrån att provocera fram personangrepp som du sedan utnyttjar för att få ge igen. Du är även varnad sedan tidigare.

Inget dumt ordspråk förresten Elda.

Sök