2534
Sök

För lite ström?

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
19 januari 2006
Trådstartare
Har 2 st Kicker L5 på 1200watt st.
och ett DLS D1000.
när jag höjer volymen så bara slutade basarna spela.
sen starta jag om CD spelaren å då funka de igen.
sen vred jag på lite grann å då stängde slutsteget av sig.

Kan detta bero på för liten strömkabel?
4mm2 är den. haha skit liten jag vet :p

slutsteget kom nyss från lagning, så det är inte den, det vet jag.

37 Inlägg
19 januari 2006
Det är på tok för litet.
Kör du slutsteget på samma kabel som stereon ?

Jag skulle säga minst 21kvmm till slutsteget!

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
19 januari 2006
Trådstartare
så därför bryter det??

nej idioten innan mej la bara upp den skit tunna kabeln för att driva 6.5" eller nåt. :S
blir rädd ifall att basarna pajja hmm inge kul.

719 Inlägg
19 januari 2006
Låter som kabeln stryper steget. kabeln du har nu klarar bara 10A om kabeln är 5meter. vilket i watt blir 120watt sen finns det risk att kabeln brinner.

Så byt till 21mm2 eller större så ska det nog funka!

Finns en möjlighet att batteriet är dåligt oxå, men då ska det inte lägga av när du har bilen igång iaf inte lika lätt! Annars kan det vara fel på generatorn oxå, men det märks direkt om du kör för då dör hela bilen ganska snabbt.

live free, die young.

21 761 Inlägg
19 januari 2006
Kabeln är alldeles för klen, 4mm2 hör inte hemma bland slutsteg, de kan användas som pluskabel till bilstereon men inte slutsteg. Gör som fanatic och Scratch säger, ta minst 21mm2.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
19 januari 2006
Trådstartare
Ja,jag ska byta kabel imorgon smile
nu vill inte steget starta ens .. haha..
tack för svaren

719 Inlägg
19 januari 2006
om steget inte vill starta så är det säkert säkringen på pluskablen som har gått.

live free, die young.

96 Inlägg
19 januari 2006
i en så klen kabel kommer du att få spänningsfall vilket kommer göra att steget kommer att tillslut brinna upp... så en grov kabel på minst 21mm2. ställ in steget rätt oxå... Gainen är ingen volymkontroll som många tror...

89 Inlägg
26 januari 2006
Hej

Som alla tidigare har skrivit, kabeln är för klen.. har 8mm2 bara till mina basar så!!
men en 21mm" funkar till steget men ta gärna grövre när den blir så lång. och kanske även ska användas till flera steg.. du får aldrig för grov i alla fall..
Det steg du har är ett digital steg så det drar inte fullt så mycke ström som tex ett klass A men du kan få ström dippar ändå om du lastar de mycke.. Om ditt problem kvarstår efter byte av kabel så köp en kondensator på minst 1f så kommer du bli nöjd sedan..
Och kanske som tidigare skrivet kolla så att batteriet är helt ok..
Lycka till

//Henrik

Civic VTI

2lateuloose
543 Inlägg
26 januari 2006
civic skrev:
4mm2 är den. haha skit liten jag vet :p.

haha.. du skämtar?
shit 4mm2 kör jag minst till högtalar kablar.. hmm ja satsa på en rejäl kabel! jag skulle valt fetare än 21mm2 om jag hade haft dina sjyssta prylar!

smile

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

10 287 Inlägg
26 januari 2006
Också kanske vi skall påminna Civic om att den viktigaste delen i hela installationen är jordkabeln mellan steg och chassie.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök