Åkte och skulle fixa nya däck till bilen igår, dem hade inga hemma så dem skulle beställa hem ett par Falken 245/40/17 åt mig. Hämta dem på torsdag. Så då tänkte jag ja men då kan du ju ialf laga punkteringen på mitt gamla däck så kan jag sprätta upp det sista mönstret imorgon. Sagt och gjort, lämnade fälgen där och återkom på eftermiddagen då dem berättade att fälgen var sprucken och det var där luften hade gått ur långsamt. Suck tänkte jag, började ringa efter någon som hade en aluminium svets, men utan resultat. Så åkte till håkanssons och frågade dem om dem trodde att Kemisk metall kunde fixa en sånhär sak. Dem trodde på detta då Kemiskt metall tåler ett tryck på 240bar. Så köpte mig en sådan och åkte hemåt.
Väl hemma så ställde jag fälgen på arbetsbänken och började kolla skadorna,
Såg sprickan som hade gått precis innanför däcket,
För att det ska bli såbra som möjligt så började jag slipa upp sprickan så man skulle få ner den kemisk metallen så långt ner som möjligt i sprickan så det skulle bli bättre resultat.;
Sedan tog jag Kemiskt metall och började knåda till en fin deg.;
och började smeta på detta i sprickan, sedan tryckte jag ner det så hårt jag kunde med en kniv ände så det verkligen kom ner i sprickan.;
Sedan lät jag detta stå över natten så det kunde härda. Vaknade imorse klockan 12.00 (semester äger) och började slipa ner massan till en slätt och fin yta.;
Så nu återstår det att åka ner till däckia och få gamla däcket monterat och se om det håller..
NÅGON SOM VILL FILMA NÄR JAG BRÄNNER UPP DET SISTA PÅ DÄCKEN?? Vill gärna ha en film ialf..