4011
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

1 585 Inlägg
5 februari 2009
Helvete va blank och fin bilen blev nu:D
Några tips på bra medel?wink Har exakt samma färg på lacken som din och tänkte ta en riktigt polering på min med, tror det inte är gjort på mist 10år eller nått:P
Samt om du vet något bra medel till interiören skinn inredningen osv:P? Hur gjorde du när du motortvätta skydda du generatorn säkringboxen osv? eller du blåste på med högtryckstvätten och avfettningsmedel direkt på? Tacksam för tips:)

dARKiE
5 031 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Några tips på bra medel?wink Har exakt samma färg på lacken som din och tänkte ta en riktigt polering på min med, tror det inte är gjort på mist 10år eller nått:P
Samt om du vet något bra medel till interiören skinn inredningen osv:P? Hur gjorde du när du motortvätta skydda du generatorn säkringboxen osv? eller du blåste på med högtryckstvätten och avfettningsmedel direkt på? Tacksam för tips:)

Hehe tackar!

Jag kör med Lahegas sortiment vid polering, dock ej kört med rubbing då min lack var väldigt fin redan från början så körde bara med polering av lahegas produkt..

Vaxet jag använder heter Dry N wash och går bara få tag i via USA.
Helt underbart vax, super bra! Nåt magiskt med det faktiskt! wink

Flaskorna ser ut såhär ialf (lånad bild) http://www.driwashsolutions.com/catalog/images/32oz_Classic.gif @ Copyright Dry n wash.

En polare till far som importerar detta medel ialf.. och han är bilsamlare så använder bara det bästa..

Angående motortvätt så gör jag som jag gjorde när man var rekondare, låter motorn vara kall när man gör det, då avfettning kan missfärga plast osv när det blir varmt. Sen sprutar jag på avfettning över hela motorn (täcker dock över filtret med papperspåse..) Om det är riktigt skitigt så kan man skrubba lite med borste för bästa effekt. Sedan går jag och startar motorn. Låter den stå igång när jag spolar av motorn med högtryckstvätten, dock väldigt försiktigt bland elkomponenter.. Att jag vill ha motorn på är för att minska risken för att den inte ska starta och börja krångla.. Sen är det bara att torka av motorn eller blåsa av den med tryckluft för bästa effekt..

thats how i do it ialf... smile

mvh skog..

*edit*

Glömde skinn fixet,

Där använder jag Meguiars Gold Class Rich Leather Cleaner/Conditioner..
Bara smörja in låta det verka nån minut och sedan torka av.. wink
Senast redigerat av Darkie (5 februari 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 februari 2009
Det va en jävel på att glänsa då wink hehe

Blev riktigt fint!
Mvh Kim

"Unloaded"
1 557 Inlägg
5 februari 2009
Sluta putsa, jag skäms ju över vintersmutsen på min bil ;P Riktigt fint vart det, och hur mkt fick du ge för den där luftfilter-värmeavskiljarväggen? Kollat lite smått på Ebay och hittat men de flesta kostar röv ;/

"When innovation meets passion!"

terazzi
5 februari 2009
vet detta e OT men ringde på en 200sx igår och kanske blir den smile
Trevligt se att denna går framåt smile keep it up!

dARKiE
5 031 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Mechanimal skrev:
Sluta putsa, jag skäms ju över vintersmutsen på min bil ;P Riktigt fint vart det, och hur mkt fick du ge för den där luftfilter-värmeavskiljarväggen? Kollat lite smått på Ebay och hittat men de flesta kostar röv ;/

Vet inte hur mycket det kostar då det satt i bilen när jag köpte det,
Han köpte det ialf härifrån enligt kvittot
http://www.afefilters.com/stage2.htm

mvh skog.. smile

dARKiE
5 031 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
terazzi skrev:
vet detta e OT men ringde på en 200sx igår och kanske blir den smile
Trevligt se att denna går framåt smile keep it up!

hehe härligt, då får man kanske se dig istan med en sådan sen då..

Ja äntligen går det framåt och inte bakåt som det gjort ett tag... wink

dARKiE
5 031 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Gjerdingen skrev:
Det va en jävel på att glänsa då wink hehe

Blev riktigt fint!
Mvh Kim

Tack kimpan! wink

1 585 Inlägg
6 februari 2009
Darkie skrev:
Jolle87 skrev:

Hehe tackar!

Jag kör med Lahegas sortiment vid polering, dock ej kört med rubbing då min lack var väldigt fin redan från början så körde bara med polering av lahegas produkt..

Flaskorna ser ut såhär ialf (lånad bild) http://www.driwashsolutions.com/catalog … lassic.gif @ Copyright Dry n wash.

En polare till far som importerar detta medel ialf.. och han är bilsamlare så använder bara det bästa..

Angående motortvätt så gör jag som jag gjorde när man var rekondare, låter motorn vara kall när man gör det, då avfettning kan missfärga plast osv när det blir varmt. Sen sprutar jag på avfettning över hela motorn (täcker dock över filtret med papperspåse..) Om det är riktigt skitigt så kan man skrubba lite med borste för bästa effekt. Sedan går jag och startar motorn. Låter den stå igång när jag spolar av motorn med högtryckstvätten, dock väldigt försiktigt bland elkomponenter.. Att jag vill ha motorn på är för att minska risken för att den inte ska starta och börja krångla.. Sen är det bara att torka av motorn eller blåsa av den med tryckluft för bästa effekt..

mvh skog..

*edit*

Glömde skinn fixet,

Tackar så mycket för det svaret:D då vet man lite mer nu:)

4 571 Inlägg
6 februari 2009
sir_daniel skrev:
du får hitta ett fräsigt fjäderbenstag (polerat) till motorrummet, ett riktigt FETT skulle göra sig ruggigt bra.

Ett sånt här kanske?

AC schnitzel(r)   wink

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-98-BM … ccessories

Bilen din ser ju ut att vara helt ny! Bra jobbat fortsätt i samma stil

dARKiE
5 031 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Darkie skrev:
Jolle87 skrev:

Hehe tackar!

Flaskorna ser ut såhär ialf (lånad bild) http://www.driwashsolutions.com/catalog … lassic.gif @ Copyright Dry n wash.

mvh skog..

*edit*

Glömde skinn fixet,

Tackar så mycket för det svaret:D då vet man lite mer nu:)

Det var så lite så! : )

dARKiE
5 031 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
Izual skrev:
sir_daniel skrev:
du får hitta ett fräsigt fjäderbenstag (polerat) till motorrummet, ett riktigt FETT skulle göra sig ruggigt bra.

Ett sånt här kanske?

AC schnitzel(r)   wink

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-98-BM … ccessories

Bilen din ser ju ut att vara helt ny! Bra jobbat fortsätt i samma stil

Vill helst ha ett i kolfiber utan hål vill ha ett .rakt brett. i kolfiberstuk över hela istället för att matcha Gt läppen och mina kolfiberögonlock jag får hem när som helst..,      fast helst inte från ebay utan nån svensk sida. Då jag inte fattar ett skit av ebay tyvärr... hmm

Men tack ändå! wink
Senast redigerat av Darkie (6 februari 2009)

4 571 Inlägg
6 februari 2009
Tror jag hittade vad du söker.  big_smile
http://www.ac-schnitzer.se/
https://www1.garaget.org/archive/32/31066/51497/51497-454721.jpg

dARKiE
5 031 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare

TACK SÅ HEMSKT MYCKET!!!!

Street Rebels
71 Inlägg
10 februari 2009
Nu har jag läst igenom hela tråden. Riktigt bra jobbat. Lycka till i framtiden smile

dARKiE
5 031 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Xelion skrev:
Nu har jag läst igenom hela tråden. Riktigt bra jobbat. Lycka till i framtiden smile

Kul att höra att det fortfarande finns dem som orkar läsa från början! : )
Tack så mycket, ska försöka fortsätta göra putsen bättre i motorrummet och nya fälgar inköp sedan känner jag mig ganska nöjd, vill inte förstöra med massa plastpaket. : )

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 februari 2009
Darkie skrev:
Xelion skrev:

Tack så mycket, ska försöka fortsätta göra putsen bättre i motorrummet och nya fälgar inköp sedan känner jag mig ganska nöjd, vill inte förstöra med massa plastpaket. : )

Nöjd innebär kanske ett nytt projekt, eller? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Darkie skrev:
Xelion skrev:

Nöjd innebär kanske ett nytt projekt, eller? wink

"tyvärr" brukar det innebära en ny bil nytt projekt.. haha wink Sen börjar resan om igen.. Men tror jag ska försöka behålla denna nu ialf 1år..  även om jag fått ett ganska så högt köperbjudande på bilen..  så man är ju något sugen på att släppa den ialf..

Hade jag haft jobb så hade jag nog släppt den direkt och införskaffat mig antingen en M3 eller M5 (e39)...

Men vi får se vart resan går.. bilen går underbart bra nu ialf.. kört snart 2 veckor utan problem.. och en hel del bus för att verkligen veta att det håller.. Men nu har jag även slutat så smått med det när jag vet att det håller.. big_smilerolllol

1 507 Inlägg
10 februari 2009
Man får bara ta att gratulera till att bilen är klar. Visserligen tar det aldrig slut på grejer man kan hitta på med en bil, men detta är nära nog för att vara värt att gratulera till XD. Ses på träffar 09!

Mvh
/T

dARKiE
5 031 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Tuggummimannen skrev:
Man får bara ta att gratulera till att bilen är klar. Visserligen tar det aldrig slut på grejer man kan hitta på med en bil, men detta är nära nog för att vara värt att gratulera till XD. Ses på träffar 09!

Mvh
/T

Tack så mycket du! smile

Klar kan man aldrig säga, har ju fortfarande ett par delar som väntar på leverans

*Kolfiberögonlock
*Kolfiber fjäderbenstag
*Nya fälgar till sommaren(så fort jag får "vinterbilen såld  volvo "740" med 21 000 mil på mätaren wink"

Men du har rätt, det är väldigt nära.. Vi ses på träffar! smile

Sök