3957
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

dARKiE
5 031 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
ExXe skrev:
Såååååååååååååååååååå. Läst hela din projekttråd nu. I brist på sömn antar jag. Jävla otur du har hela tiden. Ang det med LMM:en, det är ju bara att skita i att hämta ut den och köpa en beg. smile

Men satan, gillar din bil skarpt. Är själv på jakt efter 325/8iM måste bara bli av med volvon. Riktigt fräsh är den, gillar när folk lägger ner en jävla massa jobb på grejer som inte syns!

roligt att folk fortfarande läser ända från början! big_smile
Har lite otur ja, men sånt är livet man kan inte alltid ha tur haha. Vet ju ialf vad som är nytt osv på bilen (typ allt nuförtiden) så känns ju bra på så vis. Lmm tänker jag hämta ut, är det inte den så har jag ialf en i reserv och nytt är ju alltid nytt så. tongue

Tack för kommentaren, tycker du ska köpa dig en, när dem väl fungerar (och det gör typ allas hela tiden föruto min) så är det underbara bilar komfort och allt man kan önska sig. Speciellt när dem är fullutrustade som min "Invidiual" big_smile

ToTTeN skrev:
Lycka till med nya lmm. Provat å köra utan lamdasonder? ta även kort på lamda kontakterna så vet jag vilka det är.

Ps hör av dig vid försäöjning smile

Har inte provat köra utan lamdasonder faktiskt, men tycker inte lamdan borde ge riktigt dessa symptomer. Men man vet ju aldrig. Blir väl nästa steg om inte Lmm fungerar haha.. Ska försöka fixa kort, bilen står inne så inte så mycket ljus till kameran.. får väl sätta den på värsta blixten wink

PS. ska jag göra, har tankar på nytt projekt efter vallåkra över vintern.
Tror det blir en E34 540, jag gillade min gamla 530 så inte omöjligt ialf men man vet aldrig : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

dARKiE
5 031 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Har nu pratat med far om ev, försäljning.

Vi kom fram till att jag har lagt sjukt mycket pengar på denna bilen bara på ett halvår. Det vore dumt att sälja när vi renoverat såpass mycket på den.

Håller med faktiskt.
Nämde dock till han att jag ville byta upp mig till en M3 när jag får  jobb igen.

Far ringde till SBP och frågade om man kunde regga en 328 med M3 3.2L motor om man bytade till M3 bakvagn och bromsar. Svaret blev ja.

Sen nämde jag att jag gärna ville lacka om bilen i någon "custom lack" dock svart som bas, kanske någon grym pearl lack. Kanske ev, bredda den lite bak.

Verkar som min far gärna vill hjälpa mig med alla dessa saker. (plåtslagare och licenssvetsare)
Så kanske blir ett större projekt såfort man fått jobb och vinter tiden kommer tebaks.

Så kommer ej att sälja denna pärla.

Förövrigt har min LMM anlänt till BMW får åka och hämta den såfort jag får tag i en bil som inte är upptagen. Hoppas verkligen att det är LMM nu... haha.
Senast redigerat av Darkie (29 juni 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 juni 2009
Kul den fortsätter utvecklas, S52 och lite bredare hade gjort sig kanon. Håller tummarna för att det var lmm nu smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Nu har man bytat LMM, bilen går mycket bättre dricker 0.92 dock fortfarande lite för mycket, då jag kört ända nere på 0.65 förut. Eller så är jag bara kräsen. Dock tvekar den ytterst lite fortfarande vid fullgas men nu känner jag resten av HK:na i kärran ialf.. Ska ta å byta lamdasonden också när man ändå är på gång.. Nu går det ialf att köra med den..

(btw)

Era teorier om att bilen ska hosta och dö när man kopplar ur LMM stämmer verkligen inte av egen erfarenhet nu. Är fortfarande samma sak med det nya direkt från bmw.. händer ingenting när kontakten den är borta, dock hostar den inte heller när man sätter tebaks den (som med den gamla)

Men märker ju att det fungerar bättre nu, mycket jämnare gång osv.

Går ialf att köra med den nu utan att skämmas när någon ligger jämnsides.

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juni 2009
Då kanske jag har en chans nu? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:

Mycket troligt, det är ändå en lång väg ifrån gamla effekten känner jag. Men är ialf snabbare än 740 vinterbilen nu igen.. rolllol

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juni 2009
Darkie skrev:
TurbOla skrev:

Mycket troligt, det är ändå en lång väg ifrån gamla effekten känner jag. Men är ialf snabbare än 740 vinterbilen nu igen.. rolllol

Finns inte mycket som inte är snabbare än en 740 GL lol
Var massor av brölande 740:or i Tomelilla och Trelleborg. lol

Hoppas du får rätt på kärran, så du kan haka på sen när det blir baddags till helgen. wink

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Darkie skrev:
TurbOla skrev:

Finns inte mycket som inte är snabbare än en 740 GL lol
Var massor av brölande 740:or i Tomelilla och Trelleborg. lol

Hoppas du får rätt på kärran, så du kan haka på sen när det blir baddags till helgen. wink

haha nej sant.
Men hade nog inte klarat dem förut när den gick som dåligast eller jo fast inte med mycket haha lol

Ja, bada ska man göra ihelgen.
Skiter i om den inte går fulltbra om man bara ska till stranden.

Men rasar den på vägen dit så vet jag inte om jag kan hejda mig med att inte sjösätta den.
Har ju redan varit nära med den blåa bildbevis finns i dens profil cool

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 juni 2009
Darkie skrev:
Nu har man bytat LMM, bilen går mycket bättre dricker 0.92 dock fortfarande lite för mycket, då jag kört ända nere på 0.65 förut. Eller så är jag bara kräsen. Dock tvekar den ytterst lite fortfarande vid fullgas men nu känner jag resten av HK:na i kärran ialf.. Ska ta å byta lamdasonden också när man ändå är på gång.. Nu går det ialf att köra med den..

(btw)

Era teorier om att bilen ska hosta och dö när man kopplar ur LMM stämmer verkligen inte av egen erfarenhet nu. Är fortfarande samma sak med det nya direkt från bmw.. händer ingenting när kontakten den är borta, dock hostar den inte heller när man sätter tebaks den (som med den gamla)

drar man ut sladden och inget händer är lmm sönder.. funkar den så går bilen sämre eller lite oroligt.

2slow

1 585 Inlägg
30 juni 2009
Håller med azid, som jag skrev innan så går min bil VÄLDIGT oroligt om jag drar ut kontakten till LMM. Och det är ju inte jätte stor skillnad mellan 325orna och 328orn dock har 328orna annan LMM så kan ju skilja sig inget jag kan svara på:P Men på mer eller mindra alla bilar så ska bilen gå sämre utan värden från LMM, Kanske är kabelbrott på sladdarna till LMM eller nått?

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
azid skrev:
Darkie skrev:

(btw)

drar man ut sladden och inget händer är lmm sönder.. funkar den så går bilen sämre eller lite oroligt.

LMM ÄR HELT NY!
Så jag tror verkligen inte på detta längre.

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Håller med azid, som jag skrev innan så går min bil VÄLDIGT oroligt om jag drar ut kontakten till LMM. Och det är ju inte jätte stor skillnad mellan 325orna och 328orn dock har 328orna annan LMM så kan ju skilja sig inget jag kan svara på:P Men på mer eller mindra alla bilar så ska bilen gå sämre utan värden från LMM, Kanske är kabelbrott på sladdarna till LMM eller nått?

Inget kabelbrott, bilen går som sagt bättre med den nya lmm än med den gamla.
Men inte fullt så som den ska vid påfrestningar. Är ialf skeptisk till alla Lmm svar.

En helt ny LMM å folk tror inte mig ändå aja,

1 585 Inlägg
30 juni 2009
Okey då är det inte mycket att disskutera längre tongue Det är bara konstigt att bilen inte går som den ska även fast du bytat LMM. Men huvudsaken du är nöjd så. Testa dra ur sladden till LMM på din 525:a då får du kanske lite hum om hur den beter sig. Händer det inget på den iheller så ska det kanske vara så smile 

Darkie skrev:
Men inte fullt så som den ska vid påfrestningar. Är ialf skeptisk till alla Lmm svar.

Senast redigerat av Jolle87 (30 juni 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Okey då är det inte mycket att disskutera längre tongue Det är bara konstigt att bilen inte går som den ska även fast du bytat LMM. Men huvudsaken du är nöjd så. Testa dra ur sladden till LMM på din 525:a då får du kanske lite hum om hur den beter sig. Händer det inget på den iheller så ska det kanske vara så smile 

Darkie skrev:

Nej jag vet inte, ni har säkert rätt..
Ibland går den bra ibland inte, jag orkar inte mer..

Vågar inte fi*ta med grejorna i 525:an då jag äntligen blitt av med motorelektronik problemen i den..

Ska inom bmw å kolla felkoder osv i veckan så får vi se om dem hittar något annat..

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Tuggummimannen skrev:
Ok hmm. Du kunde få testa att byta till den jag har och se om det ens är det som är felet..

Hur mycket gick den nya på?

Mvh
/T

den nya gick på 2.600 plus moms, typ 3000kr..
Men farsan var skyldig mig 1600 så blev inga större summor för mig till slut ändå..

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Som bilden..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/697780_jdnh25.jpg

Någon som kan svara på detta?
Vad gör den?

*btw*
Dem som kollat på min film om LMM ser även att jag drar i den, då den satt löst då?
Men spände till den efter filmen.. Och idag provade jag jucksa lite spänna loss den alltså, och då gick den lite sämre i motorgången..
Senast redigerat av Darkie (30 juni 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juni 2009
Ja, det som Darkie visar på bilden ser ju ut som ett gasspjäll, med vajer, men fyller typ ingen funktion, det hände inget när vi stod och drog i det...

Det reagerar inte på gas eller nåt sånt heller.

Han fick även provåka min gamla sletna kombi. wink

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Ja, det som Darkie visar på bilden ser ju ut som ett gasspjäll, med vajer, men fyller typ ingen funktion, det hände inget när vi stod och drog i det...

Det reagerar inte på gas eller nåt sånt heller.

Han fick även provåka min gamla sletna kombi. wink

Hehe, mjo fattar inte vad den är till för alls, vet ialf att den aldrig reagerat när man drar i "spjället" förut heller. Har tänkt på den förr men eftersom allt fungerade då så sket jag i vilket..

Så någon får gärna svara på vad det är till för.. gissar på nån luftspjäll/blandning..?
Men fattar inte, borde inte LMM fixa sånt själv varför finns där en "manuell" också..?

Hehe, den gick helt okey faktiskt cool
Kan nog bli väldigt jämt, utan att ljuga:P

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 juni 2009
Spjället, är det inte det som stryper när ASC indikerar att det spinner? Lite svårt att se på bilden, någon har kladdat röd färg runt om wink

Men i så fall är det så konstigt om den går sämre när du rycker i det tongue Kan testa imorrn på min och se vad som händer om du vill? Rycker jag sladden till lmm på min "dippar" varvtalet lite men sen går den vidare utan märkbar förändring. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Spjället, är det inte det som stryper när ASC indikerar att det spinner? Lite svårt att se på bilden, någon har kladdat röd färg runt om wink

Men i så fall är det så konstigt om den går sämre när du rycker i det tongue Kan testa imorrn på min och se vad som händer om du vill? Rycker jag sladden till lmm på min "dippar" varvtalet lite men sen går den vidare utan märkbar förändring. smile

kan det vara!!
fick knappt spinn innan idag, tog direkt!

Sök