2535
Sök

ägarbytet har inte registrerats än - mer än 10 dagar sen jag sålde bilen .

2 652 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Det är så att jag sålde min andra bil för ca 15 dagar sen . och eftersom de var lite panik så skulle köparen lägga på pappret om ägarbyte .

Men det verkar dom inte ha gjort då jag fortfarande står som ägare på bilen.
Har beställt hem nytt regbevis så bilen ska ställas av så han inte kör på min försäkring iallafall .

Har som sagt inga kontakt uppgifter på personen . 

Något verkar ju inte stämma . något förslag på vad jag kan göra ?

Teddan
2 495 Inlägg
3 juni 2008
verkar lite skumt alltihop....

skrev ni inget kvitto???

vad e det för bil ?? måste vara nått gammalt/billigt för annars skulle ju köparen vilja bli ägare snarast

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

2 652 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
nej det var lite tajt med tid så jag strunta i kvitto , de var en andra bil som såldes för 6000kr så den har inget större värde .

Rörpulare
1 453 Inlägg
3 juni 2008
Är väl bara till att anmäla den stulen då iom att han kan sätta dej i knipa genom parkeringsböter osv.. sen behöver du ju inte gå vidare me de om han hör av sig men de skulle iaf ja gjort... tar ju bara 2 dagar i vanliga fall innan papperna om ägarbytet har gått igenom..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 juni 2008
Jobbigt om du åker på parkeringsböter.

Hoppas det löser sig. säljer jag en bil så brukar alltid jag lägga på pappret tillsammans med köparen Då vet ju båda att det gått iväg men det är ju inte alltid det finns möjlighet till det.

/Ena

2 652 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
ja precis de gör jag också , men just denna gång så vart de tajt med tid och de handla inte om större summor pengar så jag struntade i de .

jag har tänkt på att anmäla den stulen men vet inte eftersom jag har fått pengar för den .

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
3 juni 2008
nått måste du göra om du inte vem som har din bil. trist att få en massa böter.$.

ring och prata med polisen om hur du ska lösa det
Senast redigerat av azid (3 juni 2008)

2slow

född blåvit
624 Inlägg
3 juni 2008
Anmäl den stulen fort som fan!

2 652 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
ja jag får nog ta och höra med polisen vad dom säger om saken ,

2 271 Inlägg
3 juni 2008
Jag skulle börja med att ringa vägverket om du har hans info fortfarande, när du sålde osv och se hur du ska gå till väga. Polisen vetja inte om det är värt än. Vem köper en bil för 6000 för att slippa lite P-böter?

2 652 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
ja jag förstår inte de heller riktigt . jag har inga uppgifter om honom . vet bara att dom åkte från varberg o de säger dom inte mycket .

Smålänning
7 883 Inlägg
3 juni 2008
Men du vet att du kan åka på det om dom smäller och bilen är oförsäkrad/avställd?

Jag har typ omvänt problem tongue Den jag köpte bilen av har inte skickat papperet än... Eller, jag har SMS-bombat denne nu, så han sa att han skickade dom idag...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
3 juni 2008
tyvärr måste jag säga att det är ditt ansvar att lägga ägarbytet på lådan sad

just därför såna grejer inte ska hända

2 271 Inlägg
3 juni 2008
psi skrev:

Både köparens och säljaren ansvar, står skrivet.

166 Inlägg
3 juni 2008
Anmäl den stulen. 6000 kr är inte mycket typ 6-7 p böter i stockholm..sen har du ju trängselskatten....osv osv..

Rörpulare
1 453 Inlägg
3 juni 2008
Anmäl den stulen då frånsäger du väl allt va som än händer me bilen?? så du slipper hamna ikläm om de blir nån krock smitning p-böter osv eller?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
3 juni 2008
lingua skrev:
psi skrev:

Både köparens och säljaren ansvar, står skrivet.

gör det säkert men de är en gyllene regel att nuvarande ägare skall lägga det på lådan om man har sunt förnuft.

2 652 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
har pratat med polisen nu och dom säger att jag ska höra med vägverket  .

Sök