Dags att uppdatera här nu antar jag, har varit lite dåligt med det men får skylla på midsommar och annat tok.
Drog som sagt i förra veckan ny strömkabel, föregående ägare hade dragit genom befintlig gummigenomföring men tyvärr bara 8mm2, numer sitter där 16mm2 istället. Drog en 16mm2 jord också som sitter i bältesfästet, väl rengjort från färg.
Upptäckte en kul sak när jag drog dit jordkabeln. Vet inte om det beror på att bilen är en av dom första som gjordes eller om det kanske är så på alla, men lite lustigt ser det allt ut!
Gav mig sen på basarna och kapade bort lite plast för bättre luftflöde och förhoppningsvis lite mer djupbas, tyckte att det lyckades men det kanske var ren placebo. Det känns iaf bättre med plastbiten borta.
Drog på lite dämpmatta på dörrsidorna också, fick bort en del skrammel men inte allt. Ska fortsätta och jaga det som låter illa, hoppas få bort allt, fast kanske inte ljudet från fönsterhissknappen, tyvärr.
Sen så gav jag mig på att dämpa bak vid basarna. Lådan som rullskydden sitter i är nog gjorda av den tunnaste plåten jag sett, nästan aluminiumfolie. Drog på ett lager på varje, kanske blir mer.
Stoppade i lite taggmatta också, utrymmet är visserligen inte slutet men det borde hjälpa lite ändå, gör knappast skada.
Sen blev det dämpning av främre delen av ryggstödet, odämpat Vs. dämpat.
Satte matta på ungefär 95% av ytan, resterande är ändå så stumt eller så små ytor så det gör ingen skillnad.
Basarna trycker på förvånansvärt bra för att vara ett par 6x9or i open-air montering. Ska trycka i lite mer dämpull bakom dom för att se om man kan få fram lite mer djupbas, tycker det fattas lite i botten nu, men det är stor skillnad ändå mot innan dämpningen. Middarna i dörrarna spelar också på rätt bra, iaf för att vara original. Ska dämpas lite mer runt dom och i med en bit taggmatta bakom för att dämpa upp stående vågor. Axtonkoaxialerna på brädan spelar riktigt bra med tanke på priset, stor skillnad mot original! Nu väntar jag bara på slutsteget som borde komma i morgon eller senast tisdag, i med det och sen göra slutjusteringar så är bygget klart. Sen blir det att byta bilar igen och fortsätta med mitt eget projekt.