3071
Sök

fy fan vad less jag är. . skev fälg på grund av amatörer? vad ska jag säga?

643 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
hejsan. i februari i år köpte jag radius R6 19" till min 850R. men en fälg var trasig så det var pyspunka så jag lämnade in till en gummiverkstad i söderhamn och dom lagade detta samt så köpte jag 2 st nya framdäck. jag monterade på däcken i mitten av april och har kanske kört 3-4 veckor med däcken. . allt har fungerat klockrent.

idag skulle jag hem från stockholm. jag stannade på macken och kikade så allt såg fint ut med olja och lufttryck osv som jag brukar göra smile jag han knappt komma till uppsala när biljävlen börjar flyga åt alla håll och bilen skakar nå grymt mkt. jag försöker förgäves se en plats jag kan stanna på och får åka 500 meter innan jag svänger in på en ficka. går ut å får se att jag har fått punktering. . . . HELVTE!!!1 eftersom jag har ett ljudbygge så har jag såklart ingen reservfälg heller =/. ringer till en polare i uppsala som får åka å köpa en plåtfälg med däck för 470 kr :@. jag åker till närmsta däckverkstad som ser över fälgen. . INGEN skada på däcket alls. men dom tyckte det såg riktigt amatöraktig gjort av påsättningen av däcket. dom säger att däcket är monterat felaktig eller att dom fusklagat skadan jag lämnade in för =/. slutsamman av detta är att däcket är totalt skrot nu eftersom jag fick åka 500 meter med punka. . samt att fälg helvetet är skev samt att jag fick betala 470 kr för en plåtfälg.

iaf så ringer jag verkstaden i söderhamn och påtalar att jag står med 4 st fackmän som säger att med största sannolikhet att dom gjort ett fuskjobb. så han säger att jag ska komma in med fälgen till söderhamn imorgon så ska dom kika på det. .

blir så jävla nere. . jag hoppas dom tar detta på garanti. har kvittot å allt kvar =/.

mvh erik

643 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
740glidarN skrev:
Låter ju som om dom är villiga att hjälpa dig, annars hade du nog fått ett annat svar.
Men surt spenderade pengar på en plåtfälg, men se det possitivt, nu har du ju ett reservhjul wink

joo men jag har ju 5 volans fälgar hemma. . jag har inte bestämt om jag ska kräva pengar för resa och fälg än. möjligt att man kanske ber om ett present kort för nya däck i framtiden. . detta ska ju inte hända tycker man sad. det var ju tur att däcket inte small eller liknande. däremot jäkla credit till däckfirman vid dom 4 mackarna i uppsala bredvid ok/q8 dom balansera däcket samt felsökte 10 min för att hitta skadan utan att villa ha någon krona smile

dom sa att om dom gjort arbetet och om det blivit såhär så hade dom självklart stått för skadan det sa även en annan däckverkstad åxå jag prata med så det verkar ju positivt. men jag blir ändå ledsen när sånt här händer =/

1 327 Inlägg
5 juni 2008
Surt att de blev fusklagat. Men det är bara att höra vad de säger.

Tycker däremot att du borde prioritera ett reservhjul istället för högtalare.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
5 juni 2008
men kolla med firman det kanske är så att dom kan betala plåtfälgen eftersom dom har gjort fel och det är billigare för dom att pröjsa en fälg än en bärgare

Fisketokig
2 997 Inlägg
5 juni 2008
Tjatigt, vilken firma kan det tänkas vara då :p ???

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

103 Inlägg
5 juni 2008
Ett tips är att inte gå ut med något namn på firman INNAN du vet om du fått ersättning eller inte, onödigt att hänga ut en firma i onödan.

46 Inlägg
11 juni 2008
kommigen berätta för oss ;smile we are waiting xD

5 198 Inlägg
11 juni 2008
reservhjul borde va lika mycket krav som varningstriangel..punka kan man alltid få..... även om man är ljudbyggare

116 Inlägg
11 juni 2008
Shit taskigt.
Hur har det gått?

98 Inlägg
17 juni 2008
gamlingen skrev:
reservhjul borde va lika mycket krav som varningstriangel..punka kan man alltid få..... även om man är ljudbyggare

Alternativt kan man ju ha en pump och sån där "run on flat" sprej som man injecerar... även om det är "skit" så tar man sig iaf till verkstan på det...

56 Inlägg
30 juni 2008
Hur gick de me kohandeln??smile tråkigt nä sånt händer..

Lite överallt..
612 Inlägg
30 juni 2008
Toypon skrev:
gamlingen skrev:

Alternativt kan man ju ha en pump och sån där "run on flat" sprej som man injecerar... även om det är "skit" så tar man sig iaf till verkstan på det...

Det är inte säkert att man tar sig till verkstaden.. är skadan för stor så funkar ingen sprej/skum i världen..

Lite tråkigt att folk ska snåla med så pass viktiga grejor..
Folk skriver att de aldrig i livet skulle hälla i motorolja från biltema i sina bilar, för risken för att motorn skär ökar..

Men om du får punktering el. liknande i 110? Då har man då större problem än om motorn skulle skära..

Bättre att lämna in däck och fälg till riktiga verkstäder som vet vad de håller på med, inte nån som har köpt en begagnad däckmaskin och kränger på däck svart i källaren under huset..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Art Director
8 Inlägg
30 juni 2008
Klåpare finns överallt, köpte 4 st 18tums fälgar till min förra bil,, en saab 9000cs på en däckfirma här i Norrköping. De kastade på fälgarna med nya fina däck men sket fullständigt i att kontrollera att bilens bärarmar tog emot och att minst 3.5mm spacers skulle vara ett måste. Så vid första guppet slog fälgarna i bärarmarna så det bara blev skit av dom.. Starkt jobbat Vianor!

Mr nice guy

534 Inlägg
30 juni 2008
Det finns många stolpskott på deckverkstäder så jag är inte alls förvånad min vänn.
Jobbade själv på en däckverkstad och under högsäsongen så tog dom in vilka dårar som hellst, hände 2 eller 3 gånger att dom glömmde dra åt bulltarna efter montering så kunderna tappade hjulen.
Vill dom inte ersätta deras "fuskbygge" så kolla upp dom anställda om dom verkligen är anställda för det finns hur många svartjobbare som hellst inom den branschen.
Lycka till

I do whatever the voices in my head tell me to do!

Sök