3666
Sök

Konstigt ljud saab 9000

493 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
Hej

jo jag har ett väldigt underligt ljud i min bil har ingen aning vad det kan vara för någonting heller riktigt. ljudet låter som abs ljud när man tex ska bromsa i 5-10km/h så kommer ljudet. ljudet kommer även när man tex drar på lite med bilen eller segdrar i uppförsbackar så bilen får jobba. men det låter alldrig när man kör lugnt eller inte segdrar. eller tex om jag backar och bromsar låter det inget eller rullar på friläge och bromsar låter det inget. växlarna går i fint som dom skall och olja var jätte fin i växelådan. har en automat låda med och det är en saab 9000 2,3t årsmodell 94.

Mvh
Martin

493 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Måste æven tillægga att det låter likadant om man svænger och kær framåt och ibland låter det inte alls och ibland låter det det kommer tilloch från kørde i ca 1-2 timmar igår inget ljud och sen efter det kom det ljud och så hæll det på så. ibland ær det oftare låter som ungefær abs ljud sådær skrapande dom det låter då ingen som har en aning? big_smile

Down n`out
514 Inlägg
6 juni 2008
t det är inte ett hjullaqger då? tänkte på att de lät när du svängde för de gjorde min när mitt ena lager va slut

Down n`out

493 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
jo det kan det vara men det låter førjøvligt om man utrycker det så:P ganska hægt om jag ska vara ærlig. men det låter om man svænger och kør rakt. lætlite på backen med idag. och det læt oftare nær vi var mer i bilen tror jag om det inte var inbilning bara.

2 164 Inlägg
6 juni 2008
Kan vara ett lager i bilen.
Ett tips är att byta olja i lådan!

MVH

F

493 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
okej det ska jag gøra. vart sitter pluggen på automat lådan? big_smile och vilken olja ær bra till automat lådan smile och en svårare fråga kanske hurmycket går det i lådan tongue
Senast redigerat av Euroman (6 juni 2008)

493 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Uppdatera lite. låter æven nær jag håller in D och står still med hjælp av bromsen men nær jag slæpper låter dte inget eller om jag har R eller N på låter det heller inget. någon som vet? tongue

2 164 Inlägg
10 juni 2008
Då ska de ju inte låta nått från lådan heller.
Rätt olja hittar du hos din närmaste saab handlare.

MVH

F

493 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
okej tack så mycket ska gøra ett riktigt oljebyteoch se ifall det hjælper big_smile

42 Inlägg
10 juni 2008
kolla så inte dem övre motorkuddarna sitter löst.
ta tag i motorn och ryck lite i den

Improx Drift team 2012

493 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
lundberg89 skrev:
kolla så inte dem övre motorkuddarna sitter löst.
ta tag i motorn och ryck lite i den

Det ska jag pröva med 1 gång du big_smile

493 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Uppdatering> har kommit fram till nu att det kan inte vara væxelådan med hjælp av en polares farsa som kan en del om bilar. vi åkte runt en del och nu låter det nær man bromsar på frilæge med konstaterade vi hade æven med mig minpolaresom går fordon går ur skolan om 1 dag tongue och dom trodde at det kunde vara krængninshæmnar eller vad det heter eller en drivknut. Någon som har något bættre førslag? big_smile

Sök