2295
Sök

Montera japs på min s40 2,0t -99

36 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
Jag undrar om det finns någon där ute som vet hur jag ska gå till väga för att montera min ny inköpta japsdämpare på min s40. jag har kollat runt väldigt mycket men inte fått någon riktigt beskrivning... väldigt tacksam för svar!!
Senast redigerat av Boomb (5 juni 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 juni 2008

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

36 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
fan vad jag älskar dig tack så extremt mycket smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 juni 2008
puss puss wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

36 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
men måste man köpa ett nytt rör som går över axeln?

45 Inlägg
5 juni 2008
jag byggde eget rör över bakaxeln (simons) både för att få bra passform och att det var ett rosthål där smile fick lite problem när måtten inte riktigt stämde (skulle vara 2") men jag la imellan tunn plåt så fixade det sig big_smile har också biler på bygget bland mina projekt
Senast redigerat av Edvin (5 juni 2008)

36 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
men skulle man inte bara kunna kapa det gamla systemet innan böjen kommer?

1 833 Inlägg
5 juni 2008
Jag köpte rörböjar på micro när jag löste dit min japse.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

45 Inlägg
6 juni 2008
Boomb skrev:
men skulle man inte bara kunna kapa det gamla systemet innan böjen kommer?

precis vad jag gjorde tongue

36 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
och då gick det att bara trycka på japsdämparen så man slipper hålla på att köpa nya rör?

1 833 Inlägg
6 juni 2008
Någon slags skarv måste man väl ha, det är väl inte samma diameter på Japsens rör som på orginal avgas.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

36 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
nä men då kan man ju trycka på den muffen på original röret som kommer efter bakaxeln!

45 Inlägg
6 juni 2008
aha jag fattade nog fel innan hehe
jag kapade mitt original strax innan böjen sedan byggde jag ihop ett lagom system från simons (kostar inte mycket) sedan monterade jag japsdämparen efter. muffar kan behövas beroende på vad det är för ingångstum på japsen och vad du har för original tum på systemet.

36 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
okej aja det blir väl att man får börja pilla med detta imon då... jag verkligen längtar big_smile

45 Inlägg
6 juni 2008
det förstår jag låter grymt gött med japs
men det blir lite för mycket för mig ibland så då stoppar jag i dämpningsinsatsen wink

36 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
aaa sant... men jag bävar verkligen för att det kommer vara svårt att få japsen att sitta fast...

Maskin Operatör
130 Inlägg
15 juni 2008
Nej då det ska då inte var nå problem använd orginalupphängningen så löser det sig, det går ju att köpa japsdämpare med en "krok" på för att det ska gå lättare och hänga upp den men rätta mig om jag har fel, men går inte det att köpa anslutningar som passar direkt på 2" orginalsystemet och sen är 3" i andra änden? jag har iaf för mig att jag har sett såna anslutningar på mekomomen.

lycka till

Volvo S40 2,0T

Sök