3167
Sök

Byta motor i gds hall?

Hemmasittare
241 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Har någon här bytt en motor i GDS hall? Hur gick de till i så fall? Vad var det för bil? big_smile
Senast redigerat av C-Douglas (6 juni 2008)

101 Inlägg
6 juni 2008
dyrt att stå där? tongue

Hemmasittare
241 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Beror ju på om man är snabb eller ej big_smile Jag tänkte att man kanske bara använder lyften för att hissa upp bilen så motorn ramlar ner, sen har man nya på pall med sig eller nått sånt.. Ja jag vet inte. Nån måste ju gjort det tongue
Senast redigerat av C-Douglas (6 juni 2008)

1 723 Inlägg
6 juni 2008
men det är ju alltid nåt som går fel när man står i GDS hallen. nåt som fattas eller som går sönder. Men om nån varit dum nog och vågat sig på det så vore det intressant att höra historian....

född blåvit
624 Inlägg
6 juni 2008
Det här påminner mig om tv reklamen för OKQ8 med han klantarslet som fastnar i lyften och allt vad han håller med lol

skolvaktmästare
1 Inlägg
6 juni 2008
Nej, byta motor har jag inte hört nån göra, men jag har varit med om att byta växellåda på en Opel Kapitän. Det var i slutet av 60-talet och det var fixat på 35 minuter. Mackkillen såg ut som en fågelholk, trodde inte att det gick att fixa så snabbt, han skulle stänga en halvtimme senare.

When better cars are built, Buick will build them

679 Inlägg
7 juni 2008
har inte hört nån som bytt motor men avgassystem o växellåda...
men det bli juh dyrt o göra det där....
Senast redigerat av maniac_man84 (7 juni 2008)

12 086 Inlägg
7 juni 2008
Jag vill påstå att de knappt är möjligt.
Förstår din ide med att höjja bilen från motor, men jag tror inte de går så vidare i praktiken ..i en GDS-hall
Det kommer ju bli fruktansvärt dyrt om inte annat, bättre o göra det på parkeringen isf tongue

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
7 juni 2008
kan du väll göra hemma på gården fast bara du har nått o palla upp bilen med o sen något o lyfta med...Om du ska släppa ner maskin så måst du väll ta bort framvagnen??..E ju lite mera jobb me de tycker ja.....

Hemmasittare
241 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Såg ni aldrig ingenting är omöjligt med Gunde Svan? smile

16 197 Inlägg
7 juni 2008
då e de väl billigare å lättare å göra ute.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Rapidoz
688 Inlägg
7 juni 2008
verkar som folk glömmer vad han frågat..
alla säger att det är dyrt men han frågade iofs om någon har gjort det inte priset.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Sök