3903
Sök

Nån som har koll på GAS Alpha 6x9or

Plastbåtbyggare
28 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
tycker dom låter tamt å dålgit med bas "open air" å har tänkt att plasta en låda till dom. Nån som vet om de funkar eller ska de vara "open air"?
Tacksam för nåt svar iaf:D

Jag har en 740, men den går lika dåligt som två.

21 761 Inlägg
8 juni 2008
Såna högtalare är gjorda för att kunna spela i open air, men visst går det att göra lådor till dem också. Jag ser att du även har en baslåda också, i så fall är det bäst att göra lådor till de där högtalarna eftersom de annars kan spela dåligt pga att konerna styrs av trycket från baselementen.

1 688 Inlägg
8 juni 2008
Jag har "lådor" till mina, blir helt klart bättre tryck än open-air. Alla högtalare låter bättre i låda än open-air även om dom går att köra open-air med "OK" ljud.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Plastbåtbyggare
28 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Ok.
Har en arbets kompis som byggde in ett par DYRA 6x9:or i en sluten låda å de blev för mycke. Nu e de visserligen en ganska liten låda men basen bara klickar i dom:/. Ska man porta den isåfall eller?

21 761 Inlägg
9 juni 2008
En generell lådvolym för 6x9" brukar vara runt 15-20 liter slutet om man vill att de ska kunna spela någorlunda djup bas, visst går det väl även med tex 10 liter men då spelar de nog mest dunk tror jag.

1 878 Inlägg
9 juni 2008
köpt ett antal sådana par. utav nån anledning bränner jag diskanterna i dem. jefla skräp. bytade till rockford fosgate och nu har jag inga problem med brända diskanter iaf.

men åter till frågan. i min mening spelade dem över mina förväntningar i openair. sedan att dem ska vara i en låda. njaa. kanske med en port dårå. annars spelar dem inte något vidare.

- Andreas

Plastbåtbyggare
28 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Ingen som har nån shysst bild/ritning på en passande låda till hatthyllan i en 740?
Gärna fler åsikter också:D

Sök