2244
Sök

Bilen stulen - Bilen hittad - Fälgarna borta - FÄLGARNA HITTADE!

denkz
323 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Grabbar, en jugoslav i Sundbybergsområdet behöver inte nödvändigtvis vara en "Snorunge".

VLN, jag arbetar själv med ungdomar i Västerort och har en del erfarenhet av "Snorungar". Jag tycker du ska fortsätta din diskussion med polisen istället för här på Garaget. Många här från Målilla och Österbruksnäs kanske inte riktigt vet vad du och jag vet om situationen 2008 i Stockholms förorter. Man ska inte tro att det bara är att åka hem till nån med ett par biffiga polare. Har man otur så slutar man i ett soprum med ett hål i huvudet. Det har faktiskt hänt och tyvärr kommer det nog hända igen. I tidningen kallas det för "uppgörelse i den under världen" och blir en notis på sidan 28.

Det är just därför jag inte gjorde nånting. Jag tänker på följderna och hur saker och ting funkar här.
Visst vi hade lätt kunnat slagit honom blodig, och det var han ju livrädd för att vi skulle göra också.
Men sen då ? Jag har ju ingen aning om vem det är jag har och göra med.

Så jag är glad att jag inte lät ilskan ta över för då hade jag nog inte ens vågat gå utanför dörrn längre!

Ulf_W skrev:
Trådstartaren kan glömma dom där hjulen, han ser dom aldrig mer.

Det vet jag, och jag vill nog inte ha tillbaks dem heller.

Jag såg dessutom att jag hade en bild på fälgarna med låsbult på. Så jag hoppas att det ska gå vägen=).

denkz
323 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Tjejen berätta nyss att hon såg en annan golf med vad hon tyckte liknade mina fälgar. Hon har är inte så intresserad så hon vet inte exakt hur dem ser ut. Men hon såg iaf golfen i samma område som den andra befann sig i. Har en känsla av att jag fortfarande inte sett det sista av mina fälgar.

166 Inlägg
8 juni 2008
Herm man får ju inte uppmuntra till brott här så jag håller käft.

Krom-fascisten
439 Inlägg
9 juni 2008
Vorre nice om du kunde tvingat honom att skriva över hans bil på dig, så tar du dina fälgar, och säljer hans bil på blocket.

1 878 Inlägg
9 juni 2008
hade det varit mina fälgar hade jag aldrig i livet låtit killen dragit iväg, tillkallat polisen för att sedan skruva av fälgarna.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
9 juni 2008
Ulf_W skrev:
Dave_C70 skrev:
Vad tror du händer om alla tuffingar tar lagen i egna händer?

Att snorungarna som stjäl allt som är löst lär sig att det kan göra ont, därför kanske dom tänker sig för 2-3 gånger innan dom gör det nästa gång eller kanske låter grejerna vara orörda.

Jo, med risk att du själv blir dömd för misshandel? Är det värt det?

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

946 Inlägg
9 juni 2008
blacken skrev:
Vad tror du händer om alla tuffingar tar lagen i egna händer?

Det är ett fenomen som kommer att bli mycker mera vanligare just på grund av att lagen och dess utövare inte tar sitt jobb på allvar eller utövar det på ett korrekt sätt..

Nja, ta sitt jobb på allvar vet jag inte, men får för lite ekonomiska resurser - ja det må så vara.

906 Inlägg
10 juni 2008
Dave_C70 skrev:
740Fors skrev:
Dave_C70 skrev:

Japp, så kan man ju tycka. Men lagen säger att du själv aldrig får ta tillbaka misstänkt stöldgods sjävl, gäller tom om du hittar din stulna cykel dumpad nånstans. Polis måste alltid kontaktas och ofta ger de tillstånd att ta tillbaka grejer, gäller främst cyklar osv. Fälgar t ex sitter ju på annans egendom, tar du tillbaka dem själv kommer du åka dit så det skramlar om det. Det skulle aldrig hålla i rätten med "jag var 100 % säker på att det var mina fälgar". Är han som stal fälgarna i detta ex då värd att få nöjet att se dig dömd också? NEJ, inte nånstans! Därför skulle, iaf jag, aldrig "ta saken i egna händer".

MVH

Vilken värld lever du i? Verkar som du tror att offren alltid åker dit på hämnd medans de riktiga kriminella alltid kommer undan... Tyvärr lille vän det funkar inte så:) Sen hur lagar och annat är uppbyggt är en annan sak, om man får något bestulet så tar man tillbaka det även om lagen säger annat(uppmanar inte till brott).
Förstår som sagt ändå inte varför folk inte har staken i sig, ska man låta folk komma undan för att lagen skyddar dem? Inte en chans i världen!

Jag lever nog i samma värld som du, antagligen iaf. Jag har INTE uttryckt mina personliga åsikter om detta. Du behöver dessutom inte påpeka hur saker och ting funkar för mig, har jobbat inom säkerhetsområdet i tre år snart så... Jag bara talar om hur lagen är skriven och hur saker och ting ligger till. Sen att saker och ting inte alltid funkar i praktiken är en sak - men skilj på teori och praktik. Vad tror du händer om alla tuffingar tar lagen i egna händer?

Vad spelar det för roll om du jobbat inom säkerhetsområdet i tre år? Spelar det någon roll om hur lagen är skriven? Tar någon nått som är ens eget så tar man tillbaka det om man vet vem som har det. Så du anser att man måste vara en "tuffing" för att vilja ta tillbaka sina grejer?

=)

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 juni 2008
740Fors skrev:
Tar någon nått som är ens eget så tar man tillbaka det om man vet vem som har det. Så du anser att man måste vara en "tuffing" för att vilja ta tillbaka sina grejer?

John Wayne är död. Det finns inga tuffingar kvar. Däremot finns det en massa fegisar. Fegisar som inte drar sig för att kasta in en brandbomb hos dig eller hos dina föräldrar. Eller kanske "plocka" din syrra på väg till skolan.
Det är möjligt att du 740Fors kan spöa på två, tre killar på en gång. Du kanske till och med kan golva fem killar? Men det hjälper inte om en av de killarna är en ovan nämnd fegis. Det handlar inte alltid om vad som händer "nu", utan det kan lika gärna hända nåt om ett år.

Glöm den gamla goda "Vi-män-gör-upp-utanför". Det funkar inte så längre. Sedan är det självklart att man blir förbannad och att viljan finns att ta tillbaka sina grejer, men man får tänka ett steg längre.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

946 Inlägg
10 juni 2008
740Fors skrev:
Dave_C70 skrev:
740Fors skrev:

Vilken värld lever du i? Verkar som du tror att offren alltid åker dit på hämnd medans de riktiga kriminella alltid kommer undan... Tyvärr lille vän det funkar inte så:) Sen hur lagar och annat är uppbyggt är en annan sak, om man får något bestulet så tar man tillbaka det även om lagen säger annat(uppmanar inte till brott).
Förstår som sagt ändå inte varför folk inte har staken i sig, ska man låta folk komma undan för att lagen skyddar dem? Inte en chans i världen!

Jag lever nog i samma värld som du, antagligen iaf. Jag har INTE uttryckt mina personliga åsikter om detta. Du behöver dessutom inte påpeka hur saker och ting funkar för mig, har jobbat inom säkerhetsområdet i tre år snart så... Jag bara talar om hur lagen är skriven och hur saker och ting ligger till. Sen att saker och ting inte alltid funkar i praktiken är en sak - men skilj på teori och praktik. Vad tror du händer om alla tuffingar tar lagen i egna händer?

Vad spelar det för roll om du jobbat inom säkerhetsområdet i tre år? Spelar det någon roll om hur lagen är skriven? Tar någon nått som är ens eget så tar man tillbaka det om man vet vem som har det. Så du anser att man måste vara en "tuffing" för att vilja ta tillbaka sina grejer?

Det spelar roll på det sättet att jag vet hur lagen är uppbyggd, hur det funkar i praktiken. Kan nästan sätta min månadslön på att du inte hade en aning om att man inte får ta tillbaka "eget" stöldgods. Jag har inte sagt att man måste vara en tuffing, men av din text att döma utgör du dig lite för att vara en sådan... Som Caromania skrev -  det gäller att tänka ett steg längre.

MVH

Avstängd
653 Inlägg
10 juni 2008
caromania skrev:
740Fors skrev:
Tar någon nått som är ens eget så tar man tillbaka det om man vet vem som har det. Så du anser att man måste vara en "tuffing" för att vilja ta tillbaka sina grejer?

John Wayne är död. Det finns inga tuffingar kvar. Däremot finns det en massa fegisar. Fegisar som inte drar sig för att kasta in en brandbomb hos dig eller hos dina föräldrar. Eller kanske "plocka" din syrra på väg till skolan.
Det är möjligt att du 740Fors kan spöa på två, tre killar på en gång. Du kanske till och med kan golva fem killar? Men det hjälper inte om en av de killarna är en ovan nämnd fegis. Det handlar inte alltid om vad som händer "nu", utan det kan lika gärna hända nåt om ett år.

Glöm den gamla goda "Vi-män-gör-upp-utanför". Det funkar inte så längre. Sedan är det självklart att man blir förbannad och att viljan finns att ta tillbaka sina grejer, men man får tänka ett steg längre.

Väldigt genomtänkt och moget inlägg faktiskt, tyvärr så är det sant kan det nog hända så IRL mad

Jag har rätt i vad jag än säger.

101 Inlägg
10 juni 2008
Twiii på han liv! han hade inte gjort det mer än en gång i sitt liv om han hade gjort så emot mina fälgar!

IDIOT är var dem är. Dra hem till han och be få tillbaks dem innan det blir värre!. Om inte så hade jag flippat ur. men men alla är vi olika. =)Lycka till mannen

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
10 juni 2008
Undrar fortfarande varför trådskaparen inte följde efter den misstänkta bilen när han åkte..

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
10 juni 2008
man ska inte ta lagen i egna händer för det slutar med att man hamnar i finkan!

Erik H

denkz
323 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Jojje_ skrev:
Undrar fortfarande varför trådskaparen inte följde efter den misstänkta bilen när han åkte..

Tror jag har svarat på det, eller ? Kanske inte smile Nee jag vet faktiskt inte heller varför jag inte följde efter killen. Till en början tänkte jag inte ens tanken och vi såg han åka iväg. Sen tänkte jag "Vad f*an står jag kvar här för". Så hoppa in i bilen och brände efter men tappa tyvärr bort han.

Det är så sjukt lätt att vara efterklok. Jag skulle ju inte ringt snuten på plats utan tagit regnr och dragit.

Till er som säger att ni skulle åka hem till personen och kräva tillbaks fälgarna annars blir det trubbel kan jag bara säga: Läs vad caromania skrivit i denna tråd.

Jag vet inte hur det funkar i småstäder. Men det är nånting jag aldrig skulle göra. Visst jag kan åka dit med 10 polare o kräva tillbaks fälgarna och misshandla han om jag inte får dem.

Men sen då ? När han ska hämnas? Jag pallar inte springa omkring och vara rädd för mitt liv.

För hämnas, det kommer han på ett eller annat sätt!

Elektriker
42 Inlägg
10 juni 2008
Undrar vars detta land är på väg?!

Lågt å Hårt

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
10 juni 2008
VLN skrev:
Jojje_ skrev:

Tror jag har svarat på det, eller ? Kanske inte smile Nee jag vet faktiskt inte heller varför jag inte följde efter killen. Till en början tänkte jag inte ens tanken och vi såg han åka iväg. Sen tänkte jag "Vad f*an står jag kvar här för". Så hoppa in i bilen och brände efter men tappa tyvärr bort han.

Det är så sjukt lätt att vara efterklok. Jag skulle ju inte ringt snuten på plats utan tagit regnr och dragit.

Till er som säger att ni skulle åka hem till personen och kräva tillbaks fälgarna annars blir det trubbel kan jag bara säga: Läs vad caromania skrivit i denna tråd.

Jag vet inte hur det funkar i småstäder. Men det är nånting jag aldrig skulle göra. Visst jag kan åka dit med 10 polare o kräva tillbaks fälgarna och misshandla han om jag inte får dem.

Men sen då ? När han ska hämnas? Jag pallar inte springa omkring och vara rädd för mitt liv.

För hämnas, det kommer han på ett eller annat sätt!

Han vet inte vem du är big_smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Blivande lastbilscaffis
134 Inlägg
10 juni 2008
ja du har rätt dem passar bra på golfen om jag får säga mitt:)

Blivande lastbilscaffis

906 Inlägg
10 juni 2008
caromania skrev:
740Fors skrev:

Nu ska jag inte tala om vad jag gör/kan osv, utan det jag vill få ut är att man tar tillbaka sina grejor, det må kunna ske konsikvenser men jaha? Då får man ta dem, tycker man något är fel så agerar man även om det kan ske saker efteråt, annars kan du ju lika gärna nu lägga av med allt, skita i att polisanmäla osv, för kan lova dig att sk "kriminella" blir lika arga om dem åker dit som om dem blir ner-bankade och någon tar tillbaka sina grejer. Men som sagt, jag skulle aldrig tillåta det och jag förstår ej varför folk gör:O

=)

906 Inlägg
10 juni 2008
Dave_C70 skrev:
740Fors skrev:
Dave_C70 skrev:

Det spelar roll på det sättet att jag vet hur lagen är uppbyggd, hur det funkar i praktiken. Kan nästan sätta min månadslön på att du inte hade en aning om att man inte får ta tillbaka "eget" stöldgods. Jag har inte sagt att man måste vara en tuffing, men av din text att döma utgör du dig lite för att vara en sådan... Som Caromania skrev -  det gäller att tänka ett steg längre.

MVH

Jag vet mycket väl att man inte får enligt lagen, men lever du alltid efter lagen är min fråga till dig då? Klart man kan tänka, men om vi ska spela efter systemets regler så kommer vi inte långt, då kommer folk få härja fritt i alla tider och det vet även du, dagens system skyddar inte offer utan de skyddar brottslingarna!

=)

Sök