Jaha, då hittade jag alltså mina stulna fälgar idag. Dem satt på en Golf 99a som stod parkerad i sundbyberg i stockholm. Vi ringde polisen medans vi stod vid bilen. Det tråkiga var att jag trodde inte man skulle ringa 112 vid ett sånt tillfälle så jag ringde 114 14.
Han kom till bilen när jag stod med polisen i telefonen. Jag sa att det är mina fälgar som sitter på hans bil.
Det är inga vanliga fälgar och dem är kantstötta precis så som mina. Alltså är det mina fälgar.
Jag sa till polisen i telefonen att han kom till bilen och skulle åka iväg. Vi hade parkerat in bilen dock, så han kunde inte åka.
jag blev kopplad till kommunikationscentralen hos polisen. Det tog ju sin lilla tid och jag var tvungen att låta killen åka. Vi hade namnet på killen men ingen adress, gick inte att få på eniro heller. Som tur var har vi en polare som jobbar som bilhandlare och fick adressen på så sätt.
Vi åkte till adressen och såg bilen åka där, men han hade hunnit byta fälgar.
Jag måste ju erkänna att dem passade ju bättre på golfen än på min TT!
Vad ska man hitta på ? Eller ska man bara skita i det? Jag hajjar att det inte är han som har snott dem för han såg inte alltför smart ut och en TT är inte det lättaste att sno misstänker jag.
Det är bara j*vligt surt att se fälgarna som man stått och putsat på som en liten dåre sitta på nån annans skrothög. Kan även tilläggas att min bil snoddes i torsdags. Och fälgarna sågs på golfen idag (lördag).
Vad skulle ni göra?
Mina fälgar på nån annans bil