2550
Sök

Tål silikonslangar bränsle?

Bad decisions make good stories
86 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Ska riva ner förgasare och topp från tävlingsmotorn till båten i nästa vecka. Kom på den roliga idén att byta ut de vanliga fula bränsleslangarna i "motorrummet" till några snygga blå som matchar båtens färg. Fungerar silikonslangar som bränsleslang? eller tål de inte bränsle?
Senast redigerat av carl-hampus (10 juni 2008)

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
86 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
finns det andra "färg glada" slängar som tål bränsle?

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
10 juni 2008
carl-hampus skrev:
finns det andra "färg glada" slängar som tål bränsle?

Det kan jag inte svara på, Gå in på google och sök på färgglada bränsleslangar eller något:P

244 Inlägg
10 juni 2008
eller hör av dig till närmaste slangfirma..

Med.lem
3 759 Inlägg
10 juni 2008
Finns fägrade soppaslangar, ja.

Antagligen lite dyrare än vanliga, men så är det ju med det mesta smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

4 001 Inlägg
10 juni 2008
hakar på samma spår...

finns det någon lite styvare slang som tål ca 6kg bränsletryck?

ska dra den inne i kupén och det är inte så snyggt med vanlig bränsleslang & jag vill inte dra ett kopparrör.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Med.lem
3 759 Inlägg
10 juni 2008
kolvas skrev:
hakar på samma spår...

finns det någon lite styvare slang som tål ca 6kg bränsletryck?

ska dra den inne i kupén och det är inte så snyggt med vanlig bränsleslang & jag vill inte dra ett kopparrör.

Man får väll inte dra bränsle ledningar/slangar i cupén!?

Man får ju tex inte ha soppatryck mätare inne i bilen iaf, borde man ju inte få ha slangar häller..
Lixom 6bars bensinfontän när man köp 110 på motorvägen kanke inte är så jävla säkert tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

4 001 Inlägg
10 juni 2008
inom rally/racing/rallycross får man ha det inne i kupén men inga kopplingar/skarvar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
10 juni 2008
kolvas skrev:
inom rally/racing/rallycross får man ha det inne i kupén men inga kopplingar/skarvar

du får väl använda stålombundna slangar=)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
86 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Var hittar man det då?  Har ringt Kunzte, de hade inte men tipsa om en bilfirma som heter nåkab de hade inte heller fick inget vidae tips där. Då ringde jag Hansen Racing de visste inte heller var man får tag på sånt... det enda jag håller på att bli pålurad är blå tändkablar hela tiden

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
11 juni 2008
jag vet att Hydroscand har blåa bränsleslangar då polaren köpt de till sin corvette då den började brinna på mantorp smile om någon kommer ihåg det:)

Team Insane Racing

86 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
okej tack, får lov att prova där.  Vad är det för Corvette? hehe är lite corvette nörd, synd att man inte har råd med en egen

Sök