3053
Sök

Mäki´s A4 Projekt #2 // Projekt Gatbil!

Meister
6 763 Inlägg
7 januari 2009
Mäki skrev:
oggy_swe skrev:
hehe det skaffar du snart. vad kör du så länge? eller är du så redig att du går?tongue

Jag kör med dom trasiga grejerna för tillfället, det går ju smile Än så länge hehe..

Bildbevis! Erik från www.emo82.se som fotat den grymma bilden från fredagens lekstuga!
http://www1.garaget.org/archive/24/23022/96919/96919-1183133.jpg

AudiTQ-90 skrev:
gillar denna a4 , lust o sälja ? ja ska bara ha den tongue

Tack så mycket, nejdu, än blir den kvar hehe. Är inte färdig med henne wink

Jag vill åxo ha drivning på alla fyra!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
SMOK skrev:
creds för bilen iallafall big_smile sen känner jag igen dig sen förut, vi cyklade nångång då och då förr i tiden om du kommer ihåg haha wink

Tackar! Jasså? Isåfall känner jag nog igen dig när ja ser dig.

camaro67 skrev:

Då har du nog skaffat fel bil *syftar på camaron* wink hehe.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Meister
6 763 Inlägg
7 januari 2009
Mäki skrev:
SMOK skrev:
creds för bilen iallafall big_smile sen känner jag igen dig sen förut, vi cyklade nångång då och då förr i tiden om du kommer ihåg haha wink

Tackar! Jasså? Isåfall känner jag nog igen dig när ja ser dig.

camaro67 skrev:

Då har du nog skaffat fel bil *syftar på camaron* wink hehe.

Joo jag funderar på att slakta en gammal audi och ta drivning och hjulupphängningar ifrån och bygga en riktig värsting tongue

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Olja och gegga i kylarvattenbehållaren! Halleluja.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/539991_4p16jv.jpg

Och det här ska vara rött..Brunt är inte min stil liksom..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/539992_hjiltk.jpg

Flera st gissade på topplockspackningen. Jag vill höra vad ni tror!

dARKiE
5 031 Inlägg
10 januari 2009
Jag gissar även jag på topppackningen tyvärr hmm

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Okej! Hoppas ni har fel haha smile Började tänka på turbon eftersom den var sprucken sen tidigare.

283 Inlägg
10 januari 2009
Oljekylaren kanske?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Paddee636 skrev:
Oljekylaren kanske?

Nja, då går det väl inte in i vattnet? smile

283 Inlägg
10 januari 2009
Så där går inte kylarvatten i oljekylaren? wink

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Paddee636 skrev:
Så där går inte kylarvatten i oljekylaren? wink

Jag frågade hehe, jag har ingen aning. Har inte lärt mig det här än tongue

283 Inlägg
10 januari 2009
Jo på din bil sitter oljekylaren bakom oljefiltershållaren o där går 2 slangar med kylarvätska in i den. O jag har för mig att jag har fått in nån bil på jobb ( vet dock inte om det var en A4 ) där det kom in olja i kylarvätskan genom oljekylaren...Kan ha fått för mig helt fel men tycker att jag känner igen det lite grann smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Paddee636 skrev:
Jo på din bil sitter oljekylaren bakom oljefiltershållaren o där går 2 slangar med kylarvätska in i den. O jag har för mig att jag har fått in nån bil på jobb ( vet dock inte om det var en A4 ) där det kom in olja i kylarvätskan genom oljekylaren...Kan ha fått för mig helt fel men tycker att jag känner igen det lite grann smile

Jaha okej! Ska nog fråga om det..Låter inte helt konstigt.

utbildad klant
2 197 Inlägg
10 januari 2009
Mja hade samma på min Volvo;) 142 LITE skillnad jag vet men brukar nästan i alla fall vara toppen. Går det inte å provtrycka den för att få svar?

Mvh O.Frankeståhl

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 januari 2009
Aj aj,inge kul.. Men jag tror på topplockspackningen tyvär hmm
Mvh Kim

4 299 Inlägg
10 januari 2009
Tror också på toppackningen. Men de skulle väl kunna vara turbon också eftersom det är sprickor i den.

Har inte 100% koll på turboaggregat men dom är väl vattenkylda, och eftersom du har sprickor i din turbo så skulle jag testa med att byta turbo först. Rätt trist att byte toppackning och sen konstatera att det inte va det som va felet...

//Jacob

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Mja hade samma på min Volvo;) 142 LITE skillnad jag vet men brukar nästan i alla fall vara toppen. Går det inte å provtrycka den för att få svar?

Ja har inte tillgång till provtryckning nu smile Ska nog riva ikväll och se om ja kommer åt oljekylaren. Ska i vilket fall inte starta bilen förrän det är fixat!

Gjerdingen skrev:
Aj aj,inge kul.. Men jag tror på topplockspackningen tyvär hmm
Mvh Kim

Okej.. smile Kanske får plana och porta sen då hehe.

utbildad klant
2 197 Inlägg
10 januari 2009
Låter smart att inte starta bilen. Å jag som tyckte jag hade världens sämsta dag;) bilen har böörjat läcka olja nu måste jag hitta läckan tongue å något kärvar med låsen fram i dörrarna. lycka till big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Tror också på toppackningen. Men de skulle väl kunna vara turbon också eftersom det är sprickor i den.

Har inte 100% koll på turboaggregat men dom är väl vattenkylda, och eftersom du har sprickor i din turbo så skulle jag testa med att byta turbo först. Rätt trist att byte toppackning och sen konstatera att det inte va det som va felet...

//Jacob

Jag har också börjat fundera på turbon, den ska ju bort i vilket fall nu. För jag har skickat efter en ny innan det här hände smile

oggy_swe skrev:
Låter smart att inte starta bilen. Å jag som tyckte jag hade världens sämsta dag;) bilen har böörjat läcka olja nu måste jag hitta läckan tongue å något kärvar med låsen fram i dörrarna. lycka till big_smile

Haha, det tyckte du? wink
Sprickan i min framruta har nu vandrat så långt att den måste bytas. Sen har fläktmotorn börjat leva sitt egna liv. Ska vi tävla vem som har värst dag? wink (men jag hade roligast ändå! big_smile )

utbildad klant
2 197 Inlägg
10 januari 2009
haha stackars lilla Mäki;) vill du ha en kram?tongue Och hur kan du ha det roligt när det krånglar? själv blir jag ledsen å undrar varför jag alltid ska ha bilar å inte bara kan nöjja mig med åka buss eller nått.

Mvh O.Frankeståhl

4 299 Inlägg
10 januari 2009
Mäki skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Jag har också börjat fundera på turbon, den ska ju bort i vilket fall nu. För jag har skickat efter en ny innan det här hände smile

Ok. Men då är det ju bara byta turbo när den kommer och hälla i lite fräschare glykol sen smile
För om det är toppackningen så märks det på oljan tids nog också.

Sök