som topic lyder, jag har ett MDS GP800 klass D steg (http://mds.se/products/caraudio_twocolu … emId=28808) och det steget är ju 1 kanaligt, ska jag bara serie koppla basarna (eller vad man ska säga) då eller??
basarna är dubbla inphase 15"
tacksam för väldigt snabb hjälp!
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
tackar för svaret, men jag är lite förvirrad.. parallellt och serie kopplat, vad är skillnaden?
ska vi se om jag har förstått detta rätt... jag drar plus från ena basen till plus på den andra och sedan därifrån till plus på steget och likadant med minus
ELLER
plus från från plus på varje bas diekt till steget och lika med minus? alltså inte koppla ihop basarna INNAN steget
vilket är korekt?
sorry, men är lite förvirrad, har faktiskt alldig hållt på med 1 kanaliga steg
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
tackar för svaret, men jag är lite förvirrad.. parallellt och serie kopplat, vad är skillnaden?
ska vi se om jag har förstått detta rätt... jag drar plus från ena basen till plus på den andra och sedan därifrån till plus på steget och likadant med minus
ELLER
plus från från plus på varje bas diekt till steget och lika med minus? alltså inte koppla ihop basarna INNAN steget
vilket är korekt?
sorry, men är lite förvirrad, har faktiskt alldig hållt på med 1 kanaliga steg
båda sätten du skrivit är ju parallelkoppling.. kvittar om du kopplar ihop dom innan steget elle på/in stäla steget..
så där ja, har varit iväg och kopplat nu... och fyfan vilket trycka, rutorna svajjade, ratten svajjade, alla backspelgar vibbrerade rätt hårt, hård massage i sätena, allt i alla fack i bilen hoppade, jag fick koppla ur säkerthetsbrytaren till soppa pumpen då den utlöste hela tiden pga vibbrationerna och sist men inte minst så gick det inte att sitta i bilen för det gjorde ont i örorna och kändes som trummhinnorna skulle explodera eller nått ... så jag tänkte att jag skulle ställa ner steget lite för sånt där tryck kan man ju inte åka runt med ... vore faktiskt intressant och veta hur många decibel man spelar nu