ja du får ju ner kraften i backen och du kommer lättare fram i snö och på dåliga vägar samt att du kan köra fortare i kurvor
det tar mera effekt när man ska rakt fram och ökar bränslekostnaderna... quattro är väl bra att ha om man har tänkt att köra mycket på vintern och bor där det är gott om snö...
du kan INTE köra fortare genom kurvorna med quattro, det hjälper lite på utgången ur långsamma kurvor och vid start, vid vanlig körning har man ingen nytta av det och vid bankörning är det ge & ta...
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
ja du får ju ner kraften i backen och du kommer lättare fram i snö och på dåliga vägar samt att du kan köra fortare i kurvor
det tar mera effekt när man ska rakt fram och ökar bränslekostnaderna... quattro är väl bra att ha om man har tänkt att köra mycket på vintern och bor där det är gott om snö...
du kan INTE köra fortare genom kurvorna med quattro, det hjälper lite på utgången ur långsamma kurvor och vid start, vid vanlig körning har man ingen nytta av det och vid bankörning är det ge & ta...
okey, har du erfarenhet av det själv eller har du läst det på nån sida på internet?
jag tycker att quattro är överskattat, visst får man bättre grepp i starten och det är lite roligare än framhjulsdrift på vintern men jag tycker att Forden har mera körglädje och ett bättre chassi
Finns bara en sak att göra, provkör bägge bilarna och avgör sedan efter det.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Som en a4 ägare (quattro) så skulle jag utan tvekan säga audi med quattro.. Aldrig haft så kul med fwd eller rwd som ajg haft med quattro.. Och är forden FWD så är det ju ingen snack om saken FWD = värdelöst i mina ögon. Visst går det att köra med FWD men du har aldrig lika kul.
Kör mestadels Quattro för att det är ganska mycket vinter här uppe i norrland men tycker den är ganska skön på sommarväglag också, busenkelt att ställa upp den på grusvägar och sånt i hög hastighet. Sen är A4 (eller A3) mycket behagliga bilar att köra när du varvar ner och bara glider går tyst och jämnt.