3429
Sök

Mitt slutsteg la av under spelning(hög volym)

168 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Nix kopplade ur basen men inte något alls. fundersam över dessa två lösa sladdar dock. verkar ha varit tvinnade. Samt fann nu även några väldigt tunna sladdar som inte riktigt kan sitta ngnstans. som om det inte är meningen dem ska det ens. kanske är original sladdarna till original högtalarna dock. för det finns ingenstans dem kan sitta.

blir tokig :s

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

130 Inlägg
11 juni 2008
Du råkar inte ha en multimeter eller någon att låna? då kan du tex mäta Om du har någon ström fram till säkringarna - steget - högtalarna. du kan även ohmmäta och se om du har något avbrott i kablarna. om du har ström fram till steget men inte "i" steget kan du ha bränt nått i det.

Det är inget fel på bilen förutom att den brinner.

168 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
usch så tråkigt sånt här.
Det luktar inte bränt från basen för övrigt, inte heller steget eller ngt annat.

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

168 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
Borde steget lukta bränt om det strukit med eller bara pajar det?

Hur stora är oddsen det är säkringen på 100A som gått?

284 Inlägg
11 juni 2008
hadde problem med ett tidigare steg jag hadde i min bil .  steget starta men gick inte på högtalarutgångarna   det visade sig vara säkringen som blivit glapp med tiden . så steget fick ström men inte tillräkligt för att starta fullt ut .

168 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
ziderbeat skrev:
hadde problem med ett tidigare steg jag hadde i min bil .  steget starta men gick inte på högtalarutgångarna   det visade sig vara säkringen som blivit glapp med tiden . så steget fick ström men inte tillräkligt för att starta fullt ut .

låter helt skumt jag vet. men kollade min säkring på sidan. Den sitter lixom ingängad fast ser snett ut. snett bakåt dvs som den är böjd typ. kanske ska vara så eller inte? jag får iaf inte ut den. sitter som hel*etes jä*lar ursäkta språket.

284 Inlägg
12 juni 2008
vad är det för säkring då  om den sitter gängad ?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
12 juni 2008
hasse83 skrev:
ziderbeat skrev:

låter helt skumt jag vet. men kollade min säkring på sidan. Den sitter lixom ingängad fast ser snett ut. snett bakåt dvs som den är böjd typ. kanske ska vara så eller inte? jag får iaf inte ut den. sitter som hel*etes jä*lar ursäkta språket.

Du kan inte ta lite bilder?! Lättare att möjligen kunna hjälpa då..

Dina "lösa sladdar" låter inget vidare...

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

yrkeschaufför
709 Inlägg
12 juni 2008
turbodeath skrev:
kan vara så att du har bränt basen och då gör den så att den kortsluter protectoion inget fungerar...ta bort kabeln från basen så att det inte finns nått där...lukta på basen om det luktar bränt

jag har mycket svårt att tro att du bränt basen som denne herre påstår.. för att det är steget som bräns före.   för att motverka att basen bränns tongue

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

168 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
Ska försöka fota lite senare. och jag får verkligen inte loss säkringen den ska bara sitta pluggad med. hoho. :o

12 Inlägg
14 juni 2008
Tjena! Typ samma sak som hände mig, spelade på hög volym, och det var himla djup bas just vid tillfället, basarna slutade spela..Hade bränt 4 säkringar, bytte ut dom men dom gick dirket. Visade sig att slutstegen hade skjutit basarna. Så för att skydda slutstegen så gick dom inte igång tack vare basarna var spräckta. Efter att jag köpte nya så funkar stegen kalas. Inte säkert att det är samma sak med ditt... Hoppas att du hittar problemet.

Du kan ju fråga en kompis om han har nån och vågar testa steget i sin bil eller basarna, eller hans steg i din bil. Då kan man nästan sätta fingret på vad felet är.

Lycka till!

168 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Skippade eländet ett par veckor men gick på det idag igen.

efter lite pill å koll så såg jag AGU säkringen i motorrummet hade rökt. den som sitter i en hållare.

köpte ny och pluggade in. nehe det gjorde ingenting. så gick bak och kollade sladdar och det stämmer dem 2 sladdarna som var lösa var till min kondensator. som då började lysa. blinkade lite siffror ty 11.32 osv. men stegets dioder lös inte. inte heller remoten framme i kupen. så nu har kondensatorn gått igång men ljudet samt remoten fungerar ej. Kan det vara så att bakre högtalare och baslåda nu är sprängd?

Ideér?

311 Inlägg
18 juli 2008
du kan ju prova trycka ner basen å om det skorrar lite så är dom troligen inte 100 % tongue annars tror jag det är remotekabeln som kan ha tagit mot något järn eller lossnat helt.

Pv med preppad b20..

168 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
är ju ett helvete följa remote kablen när den är inlistad i listerna :o

Är ju ingen power på slutsteget iaf. inga dioder lyser. sad
Senast redigerat av hasse83 (18 juli 2008)

669 Inlägg
18 juli 2008
ta ut steget ur bilen.   ta ett bilbatteri. +kabel och -kabel...

koppla dit + på +
- på -
sen plusskabeln kan du dela till remoten.

sen kopplar du på det på  batteriet.
startar det så är det prima..big_smile
startar det inte....trökigt..

Sök