3448
Sök

frågor om lite saker till 945 ltt

224 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#1
Ja som rubriken lyder...

funderat på o köpa en Pysventil till min ltt sitter en ftt wg på den nu men vill ha lite mer ladd då jag bara kommer upp i ca 1bar....
sitter brickor mellan wg o fästet...

OBS ja den är chipad med bsr steg 2 tror jag enligt föra ägaren..
sitter oxså en k-jet tronic box före själva boxen på högersidan...

det e denna jag har funderat på  http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=528

verkar ju vara som alla andra...

sedan måste jag få upp soppa trycket lite mer pga spikningar har testat med slang på wg slangen o det spikar yterst lite men vill ha upp det lite mer ändå (soppa trycket)

då har jag klurat på denna http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=677

så vad tror ni kommer BRA eller ANUS????

har läst lite om att man ska ha linjär eller proggresiv BTR??

vilken är det man ska ha på en 95an 945a?

tacksam för mogna svar inga A-traktor svar nu....

224 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#2
skulle var akul om man fick ett svar =P

sedan en till undran har en dump in kopplad en öppen men dör vid tomgång kan man flytta tomgångsmotorn eller ta bort den? läste lite om en kille som fråga det o fick det som svar =8

1 196 Inlägg
11 juni 2008
#3
softmuppen skrev:
skulle var akul om man fick ett svar =P

sedan en till undran har en dump in kopplad en öppen men dör vid tomgång kan man flytta tomgångsmotorn eller ta bort den? läste lite om en kille som fråga det o fick det som svar =8

nej men därimot kan det bli så när man har öppen och lmm, antagligen börjar din lmm bli dålig lr så äre din tomgångsmotor

224 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
#4
så om jag byter lmm o tomgångs motor så ska det funka med en öppen då?

1 196 Inlägg
11 juni 2008
#5
nej, den kommer aldrig ha perfekt tomgång, är likadant för mej men du säger att dne dör på tomgång då kanske det är någon av dom som är slut starta bilen och dra ut kontakten till lmm och kolla om dne går bättre

224 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
#6
oki såg nu att jag hade skrivit lite dumt..

den har tomgång o allt men när man varvar till o den dumpar då har den ingen tomgång....

likaså när man kör ifall man låter varven sjunka mellan växlarna så dör den...

26 Inlägg
12 juni 2008
#7
Original turbon på en 940/740 mår inte så bra av att ladda mer en 1- 1,1 bar så 1 bar är lagom.

Avlastningsventil som är öppen på en 940 med slutet system fungerar precis lika dåligt som du skriver, risig tomgång. Lmm mäter upp mängden luft som ska in i motorn när du dumpar så släpps det ut upp mätt luft och motorn går fett och dör typ. Det finns hybrid dumpar som släpper ut ca 50% fungerar nog lite bättre. Hoppas det hjälpte

224 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
#8
okej fundera på jag köpte ett lite dyrare och mer öppet luft filter o den dumpar relatift högt...

struntar nog i korvkiosk trimmet....

38 Inlägg
14 juni 2008
#9
misab.se har modellanpassade linjära btr till din bil dom har olika beroende  på hur mycket du vill att den ska höja jämfört med turbotrycket.....å turbon klarar att ladda iallafall 1.8 bar grannen kör så är nog inge bra men håller då han har liknande grejjer som du... annars kolla in savarfurbo.se forumet dom har en massa ideer som funkar... lycka till(ladda mera leka mera)

Eller det skiter väl jag i

2 266 Inlägg
14 juni 2008
#10
hbdesign skrev:
misab.se har modellanpassade linjära btr till din bil dom har olika beroende  på hur mycket du vill att den ska höja jämfört med turbotrycket.....å turbon klarar att ladda iallafall 1.8 bar grannen kör så är nog inge bra men håller då han har liknande grejjer som du... annars kolla in savarfurbo.se forumet dom har en massa ideer som funkar... lycka till(ladda mera leka mera)

jo men då har jag inte orginal turbon längre utan en preppad v702,5t.
orginal körde jag 1,4 till 1,5. och den gick bra jävligt bra då.big_smile

svetsdiff !!!


Sök