En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Vad är det för modell, motor och årsmodell? Det sitter en säkring till apc-enheten, vissa modeller i motorutrymmet och andra i säkringslådan inne i bilen. Bara att rycka den så har du dödat hela apc-systemet.
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Vad är det för modell, motor och årsmodell? Det sitter en säkring till apc-enheten, vissa modeller i motorutrymmet och andra i säkringslådan inne i bilen. Bara att rycka den så har du dödat hela apc-systemet.
Det är en SAAB 9000 cse turbo från 97. 2.3l motor.
Aaa men det finns fan minst 8 säkringar där det står APC. Både i handsfacket och i motorrummet.
Vad är det för modell, motor och årsmodell? Det sitter en säkring till apc-enheten, vissa modeller i motorutrymmet och andra i säkringslådan inne i bilen. Bara att rycka den så har du dödat hela apc-systemet.
Det är en SAAB 9000 cse turbo från 97. 2.3l motor.
Aaa men det finns fan minst 8 säkringar där det står APC. Både i handsfacket och i motorrummet.
Ta den i motorutrymmet som är på 7.5Ampere, ska räcka.
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Vad är det för modell, motor och årsmodell? Det sitter en säkring till apc-enheten, vissa modeller i motorutrymmet och andra i säkringslådan inne i bilen. Bara att rycka den så har du dödat hela apc-systemet.
Det är en SAAB 9000 cse turbo från 97. 2.3l motor.
Aaa men det finns fan minst 8 säkringar där det står APC. Både i handsfacket och i motorrummet.
Ta den i motorutrymmet som är på 7.5Ampere, ska räcka.
Är det en sån vanlig plast säkring eller sån stor konstig?
Jag är nästan helt säker på att det är tändkasetten du behöver byta/testa med en annan (Di-kasetten).. Hör med någon bekant som kör Saab om du kan låna den o testa. 4 skruv och en kontakt så är den loss. Jag har haft bekymmer med 2 st 9000 som hackat o levt som fan när jag skruvat på lite ladd. DI byte hjälpte på dem båda. Tändstift är inga fel o byta heller.
Jag har haft bekymmer med 2 st 9000 som hackat o levt som fan när jag skruvat på lite ladd. DI byte hjälpte på dem båda. Tändstift är inga fel o byta heller.
Menar du bokstavligt (skruvat WG-staget) eller bara ordligt (trimmas som man ska)
Att skruva WG-staget på en saab med APC eller Trionic 5 är bland det mer korkade man kan göra med bilen...
Ang. trådskaparens problem så verkar det som sagt vara tändkassetten.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Ryck loss slangarna som sitter på c och w på magnetventilen och koppla ihop dem med ett skarvrör. De översta 2 slangarna. W ska till wastegaten och c ska till kompressorhuset på turbon... En magnetventil kan orsaka för mkt laddtryck även med ryckt kabel/säkring.
Sen att vi alla är eniga om att det troligtvis är DI:n eller kassa stift är en annan sak...
Tog bort APC säkringen, fanns tydligen bara en. Jag blandade ihop de med AC säkringarna. Det var inte Särking nr 15, det var nr 5. Men hur som hellst, bilen hackar fortfarande när man gasar fullt trots urkoppling av APC.
* Men ja ska tillägga att på laddmätaren så skakar nålen när den når sitt max vilket är precis vid det röda fältet. Kan man utesluta DI-Kasset då? STIFT är redan bytta på bilen.
Tog bort APC säkringen, fanns tydligen bara en. Jag blandade ihop de med AC säkringarna. Det var inte Särking nr 15, det var nr 5. Men hur som hellst, bilen hackar fortfarande när man gasar fullt trots urkoppling av APC.
* Men ja ska tillägga att på laddmätaren så skakar nålen när den når sitt max vilket är precis vid det röda fältet. Kan man utesluta DI-Kasset då? STIFT är redan bytta på bilen.
Får man vara näsvis och fråga vilka stift som inhandlades?
Tog bort APC säkringen, fanns tydligen bara en. Jag blandade ihop de med AC säkringarna. Det var inte Särking nr 15, det var nr 5. Men hur som hellst, bilen hackar fortfarande när man gasar fullt trots urkoppling av APC.
* Men ja ska tillägga att på laddmätaren så skakar nålen när den når sitt max vilket är precis vid det röda fältet. Kan man utesluta DI-Kasset då? STIFT är redan bytta på bilen.
Får man vara näsvis och fråga vilka stift som inhandlades?
Tog bort APC säkringen, fanns tydligen bara en. Jag blandade ihop de med AC säkringarna. Det var inte Särking nr 15, det var nr 5. Men hur som hellst, bilen hackar fortfarande när man gasar fullt trots urkoppling av APC.
* Men ja ska tillägga att på laddmätaren så skakar nålen när den når sitt max vilket är precis vid det röda fältet. Kan man utesluta DI-Kasset då? STIFT är redan bytta på bilen.
Får man vara näsvis och fråga vilka stift som inhandlades?