2445
Sök

Trimma me Syre??

turboabstinens
442 Inlägg
15 juni 2008
Ren syre och bensin självantänder väl? Borde leda till antingen sprängt block, sprängt insug, eller stans spikningar.

ocertifierad klåpmekare

2 118 Inlägg
15 juni 2008
Fuckface skrev:
Glöm inte att skaffa "farligt gods" tillstånd wink

behövs inte för privat bruk wink

D.i.l.l.i.g.a.f

Bilbyggare
74 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Asså insugsluften ska juh spädas me syrgas, så ja ökar i princip syrehalten i luften me 1-2 % o får då en fullständigare förbränning vilket resulterar i en satans effekt (förhoppningsvis)

Att bygga bil handlar inte om rätt elr fel mer om hur extrem du vill vara!

1 311 Inlägg
15 juni 2008
hmmm... tror det kan vara svårt att rent praktiskt få till ett exakt blandningsförhållande då just rent syre smäller rätt bra, du måste väl även köra med en helt annan mapp och när gasen tar slut lär du få byta till en annan mapp igen.... går i ochförsig å ha en trigger som byter bränslemapp tillfälligt.... men är rent syre verkligen billigare, en 12oz NOS påfyllning kostar 500kr... och det är ju beprövade prylar
Senast redigerat av Corpze (15 juni 2008)

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

864 Inlägg
15 juni 2008
TBOC_Razor skrev:
Hardjim skrev:
Tuffhaggman skrev:
som på svenska heter kvävedioxid...inehåller mer syre än utomhusluften

Dikväveoxid lärde jag mig iallfall....

Ja antalet före när man skriver ut namnet och antalet (siffran) efter när man kortar.

Så var det ja, tänkte jag inte ens på när jag läste Tuffhaggman's inlägg tongue

I stand corrected...tänkte för snabbt. Fick för mig att NOS var NO2 men det är ju som sagt N2O-dikväveoxid...

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
16 juni 2008
NOS innehåller inte syre utan binder det, de e va ja ha blivit lärd iallafall...Anledning till att man inte använder rent syre är för att de är jävligt svårt få en kontrolerad förbräning av de därför används NOS istället som är mycket mera kontrolbart än rent syre...De går nog att använda men risken är större att du smälter maskinen, för du ska inga ha mycke syre tillförsel....

blacken
16 juni 2008
Jag skulle inte ens komma på idèn..

Sök