350 motorn är ju en erkänd smallblockare som funkar o delarna är billiga samt att det finns många av den, så de e ju bra. Det regnar om trimdelar oxå till den, de är bara plånboken och samvetet som stoppar
. Det finns iof andra motorer som går bättre redan orginal som 396 o 400 om man pratar small block, det handlar främst om hur mycket volym du vill ha. Dom är uppbyggda på samma sätt med samma block.
TBI är en insprutning som funkar så att den har ett förgasarhus med två spridare i, s.k förgasar insprut. Ej att rekomendera om du ska trimma, bättre att du kör på en TPI som är en direktinsprutning, eller förgasare som många jänkegärn kör med fortfarande.
Sen har du Bigblock motorerna som är mycket mer åtråvärda där 454 o 455 är populära motorer. Skulle man jämföra en smallblock med en bigblock så är det enorm skillnad i vrid och förbrukning, men Bigblocken är oslagbar. Men det finns dubbelturbo smallblocks som går ruskigt.
Men om ja skulle ge ett råd om vart du skall börja i v8 träsket så tycker jag att du skall välja en Cheva smallblock 350-400 cui. Jag hade valt en TPI då jag gillar teknik
, förasare e inget för mig men det väljer du själv. Men du kommer inte ha några problem att hitta delar o det finns mängder av literatur på ämnet.
Ang 400 lådan så är det en låda som ofta sitter i van o pickup och det tål mycket mer stryk. Så den kan du börja med, dessa finns det oxå många roliga trimprylar till.
Fråga om det e något du undrar för ja kännde att ja rörde kaske till det lite