Stoppa Fra-lagen!

Tigerofsweden
19 juni 2008 · 1 231 Inlägg

Phaetoon skrev:

Tigerofsweden skrev:
palla bry sig egentligen , tror ni inte dom har hållt koll på alla innan oxå precis som dom ska göra nu ?!
det kan jag med 100% säkerhet säga att dom har gjort iaf.

Det har dom gjort. Men inte i närheten av samma kapacitet som dom kommer att få nu. Det man inte vet om, det mår man inte dåligt av. Nu mår jag dåligt eftersom jag vet om det.
Att Must övervakat en del har jag varit medveten om, men där snackar vi om militär underrättelsetjänst, inte om ex-militärer på en civil myndighet.

amen jag tror inte dom kommer missbrukas precis ... det kommer nog användas smart ...
och JO dom har lyssnat av MKT innan ... MINST likamkt som nu , bara det att vi inte vetat om det lika mkt då och detta har gjorts till en så jävla stor sak ...

Ramrod
19 juni 2008 · 674 Inlägg

blacken skrev:

Ramrod skrev:
Jag hitta en artikel av Sami Korpela:

Politiker lyssnar inte på allmänheten, företagen eller forskarna
Nu håller politikerna på att ta ett beslut om FRA lagen, detta fasten förslaget har fått stor kritik från allänheten och från stora företag. Allmänheten har de struntat i tidigare så det är väl inget nytt, det är anmärkningsbart men inte förvånande. Men nu lyssnar de inte heller på de stora företagen - det är anmärkningvärt. I tidningen idag så står det om två stora IT företag som visar stark kritik och som tom flyttar ut sina servar bara för att inte hamna i lagens och politikernas grepp.

Sedan så står det om forskaren som bevisat att våldsamma spel inte är skadligt och detta lyssnar inte poltikerna på. Politkerna vill stoppa våldsamma spel utan grund eller bevis på att detta är skadligt.

Det är väldigt anmärkningvärt att politikerna inte lyssnar på allmänheten, företagen eller forskarna. Ska verkligen politikerna får göra precis som de vill?
2008-06-15 @ 14:47:59 Allmänt Permalink






Jag fattar inte.. Politiker är valda personer av allmänheten för deras arbete i en utvald samhällsnyttig inriktning... dvs deras åsikter om hur ett samhälle ska fungera för att alla ska bli rättvist behandlade & värna om allas välmående.   Om de nu inte lyssnar på allmänheten, företagen eller forskarna..?? VEM FAN lyssnar de på?? Jag känner inte till att det finns en större folkgrupp i sverige än förutom de ovan nämda som politikerna skulle ha blivit valda av, efter som de INTE LYSSNAR på allmänheten, företagen eller forskarna. De måste alltså ha ljugit & lurats för att få plats i makt båten. Det är ju inget nytt ioförsig... & väl där beter de sig som riktiga pirater & gör saker de inte är utvalda för att göra.   HUR länge till ska folk orka med det här?????   

Jag fattar inte när folk ska få upp sina förbannade sinnen & inse att politikerna lurar sina väljare HELA tiden...

Men jag gnäller inte bara... Jag HAR ett förslag:
Jag säger bara Avskaffa hela jävla makt byrokratin & inför istället allmänheten, företagen & forkarna,  som ENDA makt att styra direkt. Där VARJE enskild person har ett politiker-konto genom internet, där man får förslag från andra för att enskillt rösta för eller imot. & likadant själv få lägga egna förslag som alla andra kan se & rösta för eller imot på samma sätt. Där får varje enskilld person också tid & energi att fördjupa sig i de inkomna förslagen, för att på ett kvalitativt sätt rösta för eller imot varje enskilt förslag. DET är riktig demokrati.

SNÄLLA kan någon börja lyssna på att ett samhälle behöver inga ljugande & lurandes central-skit makt byrokrati för att ha en väl fungerande stat. Staten ÄR folket, & folket ÄR staten. Det behöves inget där imellan i form av politiker.


Piratpartiet säger:
"När staten övervakar invånare som inte är misstänkta för brott utgör det en kränkning av den enskildes privatliv på ett i grunden oacceptabelt sätt. Varje medborgare skall tillförsäkras den anonymitetsrätt som idag förutsätts i grundlagen och den enskildes rätt att bestämma över sina egna personuppgifter måste stärkas." (mer...)

Piratpartiet är idag inte representerat i riksdagen, men har drivit en omfattande kampanj emot förslaget.



Nu vet jag vart jag SKA rösta nästa gång.  Med den här åsikten kan de inta vara sämre iallafall än de andra kål skallarna i de andra partierna...


Det är verkligen tid för att få in nya vindar i maktens kretsar.

Farliga ord, var försiktig så att du inte kommer i "kläm" för din ärliga uppriktighet.
Vi har fått det som vi har på grund av den grymma "mentala kastrering" vi har utsatts för under årens lopp
Man blir lite ledsen när man ser att allt det som våra föräldrar och deras föräldrar kämpade och "blödde" för, bara avhändas av oss.  Är väldigt övertygad om att dom snurrar i sina gravar, när dom ser vad händer..

Du har så rätt, det är "farliga ord"    Det är just det här de korupta politikerna vill komma åt genom FRA lagen.   " Yttre hot"    dvs hot mot deras makt ställning. De här politikerna börja likna mer & mer 1600:talets adelsmän  VART FAN ÄR UTVEKLINGEN PÅ VÄG??????  Det här är inte bara ord på ett forum... Det HÄNDER i verkligeten framför våra ögon.    Varför tror ni FRA lagen inte fick FOLK omröstas..??   Den skulle blivit sågad & bränd för att alldrig återkomma igen inom en mycket lång tid.   Det förstod politikerna & undvek också därför FOLK omröstning. 

Jag står för mina fin samhälls mänskliga värderingar.  VIKER inte en mm för makt korumperade adelsmän som råkat återfödas i moder tid .

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Ramrod
19 juni 2008 · 674 Inlägg

TenZer skrev:

Phaetoon skrev:
FRA-agenters hemliga identiteter röjda
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2727865.ab

Hahahahahahahaha! Ja, vad ska man säga? Hoppas de förstår allvaret i detta och iom detta även förstå allvaret i den idiotiska lagen. Allt som loggas kan, och kommer även att hamna i fel händer.

Det enda och bästa sättet att stoppa sådan information ifrån att hamna i fel händer är helt enkelt att lägga ned allt vad loggar heter!

Det är inte bara ett hot mot integriteten, utan även mot hela Sverige.

Jag ser djupt tragiskt på beslutet som fattats av ett gäng obildade idioter som inte vet ett skit om vad detta kan ställa till med.

När sånt här händer börjar man fundera på vad det är för tomtar som egentligen bestämmer, frågan är om det någonsin kommer bli någon förbättring på den fronten. Jag syftar dels på Herr Mr Bodström som gick med på beslut från USA om att beslagta TPBs servrar. Att som justitieminister begå handlingar som strider mot Svensk lag för att tillfredställa amerikanska skivbolagsdirektörer är ju bara SJUKT! Nog om det och åter till ämnet, nej vissta ja, jag är för d****a förbannad för att fortsätta skriva.

Frågan är om  politikerna tog beslutet grundat på att "det händer inte mig, jag är ju politiker. Det drabbar bara alla andra i landet"

Vad tror ni?

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Jooster
19 juni 2008 · 30 Inlägg

Ville bara ställa en fråga till alla er som säger att ni inte bryr er för ni har inget att dölja; varför låser ni dörren på toaletten? vad döljer ni där inne? ni kanske knarkar där inne, eller tar hand om era vapen som använts för ett eller annat mord? eller så kanske ni helt enkelt vill vara i fred där inne, och ha lite privatliv? precis samma sak gäller när jag ringer min flickvän, eller skickar ett mail till morsan, eller snackar med kompisarna på msn.

Det är inte det att jag har något att dölja, det är bara det att jag anser mig ha rätt till ett privatliv, eftersom jag VILL ha det. Är det rätt att 9 miljoner människor ska behöva leva sitt liv på ett sätt som 143 personer bestämmer åt dom? Nej, det är det inte. Man har rätt att få tycka och tänka och diskutera precis vad man vill, utan att behöva vara rädd för att staten ska få reda på det och komma och plocka in en.

Lördagen den 28/6, kl 12:00 står vi upp för vad vi tycker, i Göteborg samlas vi på Kungsportsplatsen, i Stockholm samlas man på Sergels torg, och i Malmö samlas man på Gustav Adolfs torg.

Det är dags att agera! Vi ska visa staten att det här är ett demokratiskt land, inte det typ av land som visas i filmen "V for Vendetta". Men det är där vi hamnar om vi inte står upp och slåss för vår personliga integritet. Nu!

blacken
19 juni 2008 ·

Tänk om vi hade en Konstution, mod USA.


Tredje Artikeln:
"Kongressen skall inte stifta någon lag angående fastställande av religion, eller förbjudande den fria utövningen därav; eller reducerande yttrandefriheten, eller pressfriheten, eller folkets rätt att fridfullt samlas, och från Regeringen begära upprättelse för en orättvisa."


Sjätte Artikeln:
"Folkets rätt att vara säkert i sina personer, hus, papper, och effekter, mot orimlig rannsakan, skall inte överträdas, och ingen Rannsakningsorder skall utgå, utom på skälig grund, stödd av Ed eller försakran, och beskrivande in detaljer den plats som skall rannsakas och de personer eller saker som skall tagas."

http://www.jpfo.org/filegen-a-m/billrights.htm

Senast redigerat av blacken (19 juni 2008)

vw___tompa Avstängd
19 juni 2008 · 386 Inlägg

Nu är det fan dax att slå näven i bordet! Hur jävla mycke ska den här jävla piss regeringen får sabba? Nä slopa FRA lagen och sänk bensin skatten så man kan leva i det här landet!!!!

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
19 juni 2008 · 3 404 Inlägg

vw___tompa skrev:
Nu är det fan dax att slå näven i bordet! Hur jävla mycke ska den här jävla piss regeringen får sabba? Nä slopa FRA lagen och sänk bensin skatten så man kan leva i det här landet!!!!

Håller med till 1 000 000%!

Senast redigerat av TenZer (19 juni 2008)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
TurbOla Reservdansk
19 juni 2008 · 6 271 Inlägg

Kidnappning!

Eftersom datorerna reagerar på nyckelord, så folk lär ju göra program vars enda uppgift är att generera nyckelord, vilket till slut kommer att överbelasta FRAs superdatorer...

cyanid sprängattentat silvia lönnmörda pipebomb reinfeldt riksdagen budmail smutsig bomb befria TAPT giftattentat usd trace tracking sakerhetspolisen bomb zieg heil allah muhammed prophet Allah omar iran korea usama ak47 ak-47 minister mord säpo anna lindh infiltrera säkerhetspolisen .mp3 thc dollar eu tullen palme muslim sahlin sverige irak

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
azid Det som inte dödar gör ont
19 juni 2008 · 2 668 Inlägg

cyanid sprängattentat silvia lönnmörda pipebomb reinfeldt riksdagen budmail smutsig bomb befria TAPT giftattentat usd trace tracking sakerhetspolisen bomb zieg heil allah muhammed prophet Allah omar iran korea usama ak47 ak-47 minister mord säpo anna lindh infiltrera säkerhetspolisen .mp3 thc dollar eu tullen palme muslim sahlin sverige irak

2slow
NeonX
19 juni 2008 ·

Det som skrämmer mig med denna lagen är att just nu, i detta land är det skit samma om dom filmar allt man gör, läser allt man skriver o.s.v men om det börjar gå åt helvette, rent hypotetiskt, säg att av någon anledning börjar hela landet komma i gungning, säg i värsta, om en långsökt att en diktator kommer till makten, och hur mycket info som helst finns lagrat. det är långsökt det vet jag med, men man får endå överväga att va de gör nu är att skapa någonting som i fel händer är KATASTROFALT farligt, kränkande och kan få många folkgrupper och enskilda individer att råka jävligt illa ut ruskigt fort.

I dagsläget är det bara kränkande, och det känns jävligt obekvämt, men när/om tiderna förändras kan detta ha enorma konsikvenser, tänk om Nassarna hade haft denna tekniken när de kom till makten, och den hade används i 5 år innan dess....shit, hade gått åt helvette jävligt mycket snabbare då...

Ramrod
19 juni 2008 · 674 Inlägg

Jag tror man ändå måste förstå en sak, varför mer frihet som modern utvekling ger skapar behov för informations övervakning,  som en balans för att motverka större möjligheter & frihet för folk i allmänhet.   Möjligheter & frihet ÄR en maktfaktor.  Det är JUST det som politikerna inte tyckar om. Makten ska enligt dem bara finnas hos de styrande.   
Så utveklingen i den här grenen ser inte ljus ut.   Mer möjligheter & frihet kommer att ge mer lagar & regleringar i mot just det. Det är typ som att säga till folket att "vi politiker vet bäst hur ditt liv ska se ut"   Samtidigt är det just samma mekanism som händer bakom kuliserna när tex. politiker förakt skapas av svek & makt missbruk, som i sin tur skapar mer politikerförakt, i nästa tur bildas  "yttre hot" mot  politikerna i form av risk för att bli avsatta på grund av svek & maktmissbruk.  Men människans natur är att skydda sig själv mot allt förnuft & odds.  Då i nästa steg bildas FRA lagen som ska övervaka "yttre hot"   & så är cirkeln sluten & börjar ovillkorligt att växa tills den spricker... Ni kan ju bara gissa vad som händer då.


Jag önskar att människor hade mer mod, moral, förmåga att stå upp för dem själva, & förmåga att låta bli att tänka i cirklar. Det leder ingenvart. 

Varje reaktion får en motreaktion.  Det är så naturen fungerar.  Men vi människor har den mentala förmåga att förändra, det är det som kallas för den fria viljan.... & den försöker nu på allvar vissa samhälls medlemar att strypa med FRA lagen till fördel för endast dem själva.    Det är inte rätt.....

Den lagen borde inte finnas så som den nu är utformad.  Den är en symbol rakt imot moral, hederlighet, ansvarstagande, privatliv.     

Det är en sybol som hänger ihop med misstänksamhet, toalett övervakning, spridning av samhälls onytta, & allmännt mörkare tider.


Det som behöver göras är att folket kräver utan kompromis minst en folk omröstning.

Senast redigerat av Ramrod (19 juni 2008)

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Ramrod
19 juni 2008 · 674 Inlägg

Nästa steg kommer att vara att de ska få rätt att öppna alla brev & paket på posten också utan annledning, om inga människor går ihop nu & stoppar det som håller på att hända.

Det finns en natur princip, minns inte vad han hette som upptäckte den.
Den lyder:   Det som KAN gå fel, kommer också att göra det, bara en tidsfråga.

Det kan ta 1 år, det kan ta 100 år.  Men när det väl gör det, spelar det ingen roll hur lång tid det har gått.

Senast redigerat av Ramrod (19 juni 2008)

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Ramrod
19 juni 2008 · 674 Inlägg

Regeringen nu vill ju ta bort allmän värnplikt & resätta den med kontrakts anställda krigare...  Lägg ihop det med den ny FRA lagen.....  Vad får vi då?      Några som vågar att gissa här?

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
vw___tompa Avstängd
19 juni 2008 · 386 Inlägg

Ja men bli fan rädd när man tänker på vart det här landet är på väg. Hörde på radion för en stund sen att vissa IT företag viker på foten för det här landet med tanke på den nya lagen. Tänk på hur mycke skattepengar vi skulle kunna dra in på sånt men så långt tänker inte dom där jävla idioterna! Men det e klart dom kan ju sitta där i sitt jävla rosenbad och styra och ställa! Tänk om dom visste vad dom ställer till det för vanliga Svenssons!

vw___tompa Avstängd
19 juni 2008 · 386 Inlägg

Ramrod skrev:
Regeringen nu vill ju ta bort allmän värnplikt & resätta den med kontrakts anställda krigare...  Lägg ihop det med den ny FRA lagen.....  Vad får vi då?      Några som vågar att gissa här?

Ett helvete som vanligt! Det är svårt att vara glad i det här landet!

vw___tompa Avstängd
19 juni 2008 · 386 Inlägg

Jooster skrev:
Ville bara ställa en fråga till alla er som säger att ni inte bryr er för ni har inget att dölja; varför låser ni dörren på toaletten? vad döljer ni där inne? ni kanske knarkar där inne, eller tar hand om era vapen som använts för ett eller annat mord? eller så kanske ni helt enkelt vill vara i fred där inne, och ha lite privatliv? precis samma sak gäller när jag ringer min flickvän, eller skickar ett mail till morsan, eller snackar med kompisarna på msn.

Det är inte det att jag har något att dölja, det är bara det att jag anser mig ha rätt till ett privatliv, eftersom jag VILL ha det. Är det rätt att 9 miljoner människor ska behöva leva sitt liv på ett sätt som 143 personer bestämmer åt dom? Nej, det är det inte. Man har rätt att få tycka och tänka och diskutera precis vad man vill, utan att behöva vara rädd för att staten ska få reda på det och komma och plocka in en.

Lördagen den 28/6, kl 12:00 står vi upp för vad vi tycker, i Göteborg samlas vi på Kungsportsplatsen, i Stockholm samlas man på Sergels torg, och i Malmö samlas man på Gustav Adolfs torg.

Det är dags att agera! Vi ska visa staten att det här är ett demokratiskt land, inte det typ av land som visas i filmen "V for Vendetta". Men det är där vi hamnar om vi inte står upp och slåss för vår personliga integritet. Nu!

Tycker att dom som inte kan komma till dom större städerna kan väl göra sin lokala demonstration för att visa sitt missnöjje!

precision
19 juni 2008 · 2 652 Inlägg

ingen av oss kan stoppa den lagen - dom gör som dom vill .

vw___tompa Avstängd
19 juni 2008 · 386 Inlägg

precision skrev:
ingen av oss kan stoppa den lagen - dom gör som dom vill .

Det verkar inte bättre. Det vi kan göra är att inte rösta blått i nästa val!

Ramrod
19 juni 2008 · 674 Inlägg

precision skrev:
ingen av oss kan stoppa den lagen - dom gör som dom vill .

Det är just det vi kan.  Men det blir inte effektivt om det blir spridda skurar. Det måste slå som en slägga.  Därför måste alla, eller så många som möjligt att gå ihop & demonstrera helt enkelt.  Visa att det inte är okej att de politikerna gör som de vill utan att det får följder.

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
precision
19 juni 2008 · 2 652 Inlägg

åt helvete med dom allihopa, de värsta är att vi i sverige inte vågar göra något som tex emot bensin priserna mm . vi håller bara käften o köper allt dom gör .
Se på spanien\frankrike mm dom står för sin sak .
katastrof

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang