Ramrod skrev:
Jag hitta en artikel av Sami Korpela:
Politiker lyssnar inte på allmänheten, företagen eller forskarna
Nu håller politikerna på att ta ett beslut om FRA lagen, detta fasten förslaget har fått stor kritik från allänheten och från stora företag. Allmänheten har de struntat i tidigare så det är väl inget nytt, det är anmärkningsbart men inte förvånande. Men nu lyssnar de inte heller på de stora företagen - det är anmärkningvärt. I tidningen idag så står det om två stora IT företag som visar stark kritik och som tom flyttar ut sina servar bara för att inte hamna i lagens och politikernas grepp.
Sedan så står det om forskaren som bevisat att våldsamma spel inte är skadligt och detta lyssnar inte poltikerna på. Politkerna vill stoppa våldsamma spel utan grund eller bevis på att detta är skadligt.
Det är väldigt anmärkningvärt att politikerna inte lyssnar på allmänheten, företagen eller forskarna. Ska verkligen politikerna får göra precis som de vill?
2008-06-15 @ 14:47:59 Allmänt Permalink
Jag fattar inte.. Politiker är valda personer av allmänheten för deras arbete i en utvald samhällsnyttig inriktning... dvs deras åsikter om hur ett samhälle ska fungera för att alla ska bli rättvist behandlade & värna om allas välmående. Om de nu inte lyssnar på allmänheten, företagen eller forskarna..?? VEM FAN lyssnar de på?? Jag känner inte till att det finns en större folkgrupp i sverige än förutom de ovan nämda som politikerna skulle ha blivit valda av, efter som de INTE LYSSNAR på allmänheten, företagen eller forskarna. De måste alltså ha ljugit & lurats för att få plats i makt båten. Det är ju inget nytt ioförsig... & väl där beter de sig som riktiga pirater & gör saker de inte är utvalda för att göra. HUR länge till ska folk orka med det här?????
Jag fattar inte när folk ska få upp sina förbannade sinnen & inse att politikerna lurar sina väljare HELA tiden...
Men jag gnäller inte bara... Jag HAR ett förslag:
Jag säger bara Avskaffa hela jävla makt byrokratin & inför istället allmänheten, företagen & forkarna, som ENDA makt att styra direkt. Där VARJE enskild person har ett politiker-konto genom internet, där man får förslag från andra för att enskillt rösta för eller imot. & likadant själv få lägga egna förslag som alla andra kan se & rösta för eller imot på samma sätt. Där får varje enskilld person också tid & energi att fördjupa sig i de inkomna förslagen, för att på ett kvalitativt sätt rösta för eller imot varje enskilt förslag. DET är riktig demokrati.
SNÄLLA kan någon börja lyssna på att ett samhälle behöver inga ljugande & lurandes central-skit makt byrokrati för att ha en väl fungerande stat. Staten ÄR folket, & folket ÄR staten. Det behöves inget där imellan i form av politiker.
Piratpartiet säger:
"När staten övervakar invånare som inte är misstänkta för brott utgör det en kränkning av den enskildes privatliv på ett i grunden oacceptabelt sätt. Varje medborgare skall tillförsäkras den anonymitetsrätt som idag förutsätts i grundlagen och den enskildes rätt att bestämma över sina egna personuppgifter måste stärkas." (mer...)
Piratpartiet är idag inte representerat i riksdagen, men har drivit en omfattande kampanj emot förslaget.
Nu vet jag vart jag SKA rösta nästa gång. Med den här åsikten kan de inta vara sämre iallafall än de andra kål skallarna i de andra partierna...
Det är verkligen tid för att få in nya vindar i maktens kretsar.