16 juni 2008
Trådstartare
Hej, jag har just köpt baslådan från JBL med dubbla 12”orna (GTO1204BP-D) och nu är det dags att handla slutsteget. BRL rekommenderar mig ett Rockford Fosgate monoblock steg på 1000-1500 w RMS. (Nu kan jag det här med kanaler, OHM, och bryggning och sådant väldigt dåligt), men ett monoblock skulle visst passa mig bra då jag har en Pioneer 4x50w stereo som jag ska koppla mina Rockford 6x9or och 4 tummare till. Därför blir det endast basen som ska kopplas till slutsteget, om jag inte tar helt fel. Då Rockford stegen är väldigt dyra så har jag funderat på att köpa ett begagnat.
Jag har hittat ett t15001bd men killen som har det bor tyvärr en bra bit ifrån mig. Därför vill jag veta om det är något speciellt man ska kolla på om man inte kan provlyssna på det, att jag får med kvitto är ett måste men jag tänkte bara i övrigt om det är något speciellt? Grova kablar har jag förstått att jag måste ha, men måste jag också ha en kondensator? Räcker det med en säkring vid batteriet med detta steg? Något annat särskilt jag ska tänka på innan jag installerar steget, vanliga fel o.s.v.?
Tacksam för svar:)