2333
Sök

bilstereon vill inte ta skivan.

180 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
Det är så att en skiva fastnade i min bilstereo (JVC) och det gick inte få ut den hur jag än tryckte. Så jag tog en tång och drog ut den, Sen så kopplade jag in stereon igen med då går det inte få in skivan, det är som om något sitter i vägen. Tror att min garanti har gått ut också. nån som vet hur jag kan göra?

249 Inlägg
18 juni 2008
ta samma tång och dra ut det som tar iwink om du har otur så har den nog pajjat:(

// genetorp

f.d. Robospine
208 Inlägg
19 juni 2008
morsan hade lyckats få in två skivor i sin bilstereo för nåt år sen.
jag har för mig att jag drog ut den ena med en näbbtång samtidigt som jag tryckte på eject-knappen.
den andra låg i släden (eller nåt) och gick inte att se. stereon trodde att det inte var nån skiva i och ville därför heller inte mata ut den skiva som satt kvar.
jag tror jag löste det genom att dra ur iso-kontakten så att stereon tappade minnet. efter det gick det sen att skicka ut den med eject.
det kanske inte hjälper dig men så fick jag ordning på det i alla fall.

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

406 Inlägg
19 juni 2008
Koppla ur den och låt den ligga ett tag utifall det finns ett minne i den som fortfarande tror att skivan sitter i, Alt köp en ny.

:DPlattan i mattan:D

Japansk
72 Inlägg
10 september 2008
Samma sak hände mig, varje gång jag startar spelaren försöker den läsa (låter högt som fan) sedan meddelar den "no disc" men vägra ta emot en ny skiva, precis som att det ligger nått i vägen...
MEN DEN ÄR TOM!  Började med att den försökte äta en skiva men jag sa nej och då blev den sur. Vägrade släppa skivan som var halvvägs ute så det hela fick sluta med våld.

Samarbetspartners: SSR-Nordic, spacer.se, Raidopower.se

Sök