1984
Sök

Ersättning vid skada!!

11 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Min s60 utsattes för skadegörelse och försäkringsbolaget ska nu ersätta mig, Då de inte vill reparera bilen kommer de att ersätta mig... Med en Rekvisition till  en bilhandlare!

Måste man godta en rekvisition eller kan man begära pengar för att ha friheten att kunna köpa vilken bil man vill.. från exempelvis Blocket, Garaget mm mm?

någon som vet hur det ser ut eller som har erfarenheter från något liknande

1 297 Inlägg
21 juni 2008
har de förstört bilen så jävla mkt att det blir för dyrt att laga? Någon av dina volvos?

15 Inlägg
21 juni 2008
Det var en jävla skadegörelse om du får bilen inlöst ! Surt. Normalt sett går det alltid att diskutera lite med "kompisen" på skadereglering. Därimot har jag hört att som du säger fler och fler bolag väljer att köra rekvisition till återförsäljare istället för kontanter.

Hoppas det löser sig !

11 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
De valde att ge mig en rekvisition då det oftast gör så vid brand! Bilen var totallt utbränd invändig, de drog bakrutan med 2 stenar och antände bilen. utvändig var bilen helt intakt, fälgarna var polerade dagen innan och de sken. De laminerade rutorna var sprukna och svarta... Det var min S60 som de brände up....

831 Inlägg
7 augusti 2008
Så jävla tragiskt att man inte får ha saker och ting ifred!

Sök