Hej, jag har precis tagit mitt körkort (1månad sen kanske), jag hade också övning kört 1år typ.. och jag gick "hela 16lektioner på jävla bilskolan", de vägrade boka in mig på uppkörning för de villa pröjsa ut massa pengar.. så de gör de på dig med.. de bästa är att "boka själv halkkörning" de är inget svårt.. kan du växla(styra),bromsa,gasa utan kärringstopp så lär du klara dig
.. de var skit kul o lätt.. du ska ut o sladda "tvär nita" vid en linje (köra upp till 50-70km/h), o tvär nita på vatten. o parera samtidigt, lätt.. men man kan inte faila typ :S.. hmm, sen att de tycker du kör dåligt.. de tycker alla körskole grejer, som jag.. de ville inte boka (jag bokade själv, fick de på 3e försöket), men bara för de var så kritiska för jag körde upp privat.. och typ "du blinkade en gång för mycket", du tog kopplingen en gång för mycket och så.. men iaf, 3e gången gillt.. hmm,
fråga 2. nej, det har infört en grej att man ska visa att man kan bromsa med olika grejer (motorbromsa) vanliga bromsar.. = (miljö körning), du måste hoppa över växlar o shit, om du inte vet de redan..
hoppas de hjälpte lite..
min åsikt: Om du tycker att du är redo, o kör bra! beställ halka själv, (kör dina 6lektioner o ta de viktigaste där ifrån), sen beställ själv privat!. de kommer punga ut pengar som fan.. menmen
gör som du vill! GL