2865
Sök

Saaben startar inte?

Svetsare
3 150 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#1
Hej!   Farsan lånar saaben till göteborg ibland och den |hackar| skrev fel, menade dog! liksom när han hade kört sådär 10 mil och sen stanna han 5 min och den går som vanligt igen till nästa 10 mil (ungefär). sen då när han skulle köra hem så starta den inte?!   dom byte styrbox och kollade lite runtomkring men hittade inget?!
Vet ej om det är av samma orsak men i min film kan man se när saaben hackar vid fullgas, men finns det någon där ute som varit med om samma skit?    vad gjorde ni?    alla som har tips mm. skriv!

Tack på förhand!    Ps. Det är en SAAB 9000CD 2.0T -88
Senast redigerat av ZonaX (22 juni 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

2 079 Inlägg
22 juni 2008
#2
hade ett liknande problem idag faktiskt, bilen hackade å hade sig, sen dog den å vägrade starta, lokaliserade felet till bränslesystemet, närmare bestämt bränslepumpen, åkte å köpte en ny å bilen funka fint igen wink

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Svetsare
3 150 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#3
Ok!   ja, bara det att dom kollade den och den "sprutade" fint ^^  sad

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

2 079 Inlägg
22 juni 2008
#4
ZonaX skrev:
Ok!   ja, bara det att dom kollade den och den "sprutade" fint ^^  sad

ok, synd, annars hade det ju varit lätt ordnat...

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Svetsare
3 150 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#5
ja vet sad   :'(          ingen annan som haft liknande fel?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Biltokig
870 Inlägg
22 juni 2008
#6
Testat en annan DI-kasett?

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
175 Inlägg
22 juni 2008
#8
Stefan Elg skrev:
Sitter väl ingen Di kasett på en 88:a ?? eller??

Nej det gör de inte, om den inte är ombyggd då. Fast det är nog högst otroligt.

Svetsare
3 150 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#9
_Da_Man_ skrev:
Stefan Elg skrev:
Sitter väl ingen Di kasett på en 88:a ?? eller??

Nej det gör de inte, om den inte är ombyggd då. Fast det är nog högst otroligt.

Nepp sitter ingen DI på den!  Har fördelare.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#10
men ingen som har nåt?!  :'(sadsadsadsadsadsadsadsad:'(

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

26 Inlägg
22 juni 2008
#11
kan vara tändspolen som inte vill längre


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
22 juni 2008
#12
tändboxen?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Svetsare
3 150 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#14
Dom har kollat så att det är gnista, och kollat soppapumpen och det kommer fram men inte längre än till "spridarna" (skönare att säga), men skulle vara sjukt om alla "spridarna" dött samtidigt?!  hmm   har som sagt bytt styrbox!   hoppas nåt hjälper!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

286 Inlägg
22 juni 2008
#15
Av första inlägget att döma så är det vevaxelgivaren som har gett upp.

Svetsare
3 150 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#16
skrev att den hackade efter 10 mil ungefär, men menade att den dog liksom som soppaslut men det var uppenbarligen inte det då den startar igen efter ca 5min och går sen lika långt till

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

89 Inlägg
22 juni 2008
#17
Har du bytt till sportluftfilter utan att ha nollat den? de kan vara de.
För om man inte nollar den iom att de e insprutning så kan styrdonet och luftmassemätaren gå.. de kanske e de som spökar.. de va bara en tanke:)


89 Inlägg
22 juni 2008
#18
eller oxå de som Mokko säger, vevaxelgivaren:)


Svetsare
3 150 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#19
har inte öppet filter, men var sitter vevaxelgivaren? vad gör den?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#20
Alltså som jag sa innan, soppan kommer till "spridarna" men verkar ej komma förbi dessa och in i cylindern, då stiften är torra och så, men det låter wierd att alla "spridarna" dött samtidigt?!??!?!??


har inte öppet filter, men var sitter vevaxelgivaren? vad gör den?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX


Sök