TwinsBilOchPlat skrev:
jag tycker att du ska högglanspolera ränderna och BMW bokstäverna, jag tycker även att du borde göra samma på insuget ränderna+bmwmärket, vill du inte förstöra lacken så ska jag g dej ett skitbra tips!
ta en silvertejp eller varför inte en annan typ av silvertejp som ist är svart och tjockare, det du gör är att du mäter mellanrummen mellan ränderna, sedan tar du och klipper lite i tejpen (vågrätt), efter det så är det bara att dra så har du ett färdigt mått
, efter det är det bara att börja hg-pollera utan att ens vara rädd om att förstöra den fina lacken
Det skall ordnas
. Jag har tillgång till riktig maskeringstejp i 20tal olika bredder så här behövs inte klippas
.
En smyg update om vad som komma skall!!
Nu har vintern gått en tid, mycket fest och krökande och ett jävla ståhej. Bilen har jag inte direkt tänkt på så mycket.
Men nu är motiveringen starkare än någonsin, känner ett jävla anamma att nu jävlar ska den bli KLAR!.
Så på fredag när mina nattpass är avklarade bär det iväg till BMW för beställning av delar. Sen till biltema för en 2000watts fläkt så man kan vara i garaget!
Satan vad taggad man är på att börja igen!
Planen är att spackla klart listerna, fästa skärmarna och spackla dom, sedan limma sidokjolarna och börja passa in fronten. Sen är man ju nästan hemma känns det som.
Sen skall det börja beställas delar hejvillt. Räknat på att det är ca 60 000kr kvar tills allt är inköpt och bilen skall vara klar till April. Så det blir 200%.
Hora på jobbet som fan för att få ihop cash och sen tillbringa all ledig tid i garaget.
Suger kanske nu men ack va det kommer kännas värt när bilen är klar ( tror jag iaf )