Idag har jag monterat kolvarna igen och vevlager.
Dock så gick en kolvring av?! så jag vet inte hur autoexperten svarar på det.. Den gick alltså av när jag skulle trycka ner kolven i cylindern ( hade kolvkompressor oallt man ska ha ).
Men montera dom som gick ner va ju inte så jävla kul om man säger så... va riktigt svårt att hålla allting rent från skit då jag står i en lackverkstad. Mycket slipdamm och skit.
Men jag tror jag fick rent runt vevlagrerna iaf. Om inte får jag väll byta sen igen men det är ju inte så värst svårt att byta dom när motorn sitter på platts ändå.
Tog även tillfället i akt och titta lite på mina 2 toppar jag hade.. och det va minst sagt intressant!
Min reservtopp som jag plockat vippor m.m ifrån har exploderat i kylkanalerna, så det är ett stort hål under kamaxeln
Toppen som satt på 2.0an är lite rolig den med.. 4 sprickor och väldigt väldigt skev
Imorgon ska jag försöka hinna med att blästra insug och ventilkåpan.
Jag bidrar inte med några bilder just nu, men skriver ist alla updateringar. Är väll roligare att se motorn när den är helt klar sen bilder på uppbyggnaden?
Sen fick jag ju räkningen på alla motordelar idag.. va ju såhär jättekul före jul NOT!.....
7000kr får man punga ut.. men oandra sidan så är 6000kr avdraget av det pga rabatter och skit så man får väll vara dum och se glad ut och langa cashen....
Undrar fortfarande om 2.0 liters kamaxeln funkar för 2.5an
PS!
Jag har rätt mycket M20 motordelar liggandes som skall säljas snart , tex tråg med retur, 2.0liters vevaxel ( om den inte är krökt ) 2.0liters stakars ( för uppstrokning ) m.m. Getrag 220 låda också?
Lysen med.. osv.. ska inte säljas direkt men det kommer antagligen säljas senare om nån är intresserad.