1.1 bar låter som en chippad bil. Har själv gasat mot en S4 biturbo med 330n som skulle ha 280 kusar med chip och kan säga att den blev rejält efter i motorvägsfart. Och då vill jag inte påstå att 330n känns särskillt snabb heller med sina 230 hk... Väger 1700-1800kg en S4 och det tappas ju en hel del effekt i 4wd också!
Här har du prestanda på en S4 som ska ha över 300hk, inget fartmonster direkt! Väger 1700+ förare, dvs en tjänstevikt på ca 1770kg
har en del kräm i min S4 också.. Men ändå så kunde en Audi A4 1.8T hänga efter mig hyffsat igår i buskörning. Han har visserligen chippat sin bil rejält.. Men det är som sagt fyrhjulsdriften som drar ner. Han hade inte en chans i starter. Men i rullande start så var han svåråkt så att säga
Men måste säga att S4 är en FANTASTISK bil. Till salu också..
En orginal manuell laddar 0,9 men har en overboost funktion som gör att den laddar 1,1 under en begränsad period (ca 12 sek). En chipad med ett "snällt" chip brukar ladda runt 1,25-1,3.
Men är det någon som vet hur man kollar upp om den är chippad eller inte?
Öppna boxen, titta in mellan korten. Sitter det socklar med lösa kretsar på = troligen chippat. Är kretsarna fortfarande lödda så är chansen stor att den är orginal, de flesta sätter i socklar när man ändå håller på för hålmonterade kretsar är de värsta som finns att arbeta med
Dessutom, om det är chippat så är kretsarna i 9 fall av 10 fyra pins kortare, d.v.s. 28 pin istället för 32 orginal.
Men är det någon som vet hur man kollar upp om den är chippad eller inte?
Öppna boxen, titta in mellan korten. Sitter det socklar med lösa kretsar på = troligen chippat. Är kretsarna fortfarande lödda så är chansen stor att den är orginal, de flesta sätter i socklar när man ändå håller på för hålmonterade kretsar är de värsta som finns att arbeta med
Dessutom, om det är chippat så är kretsarna i 9 fall av 10 fyra pins kortare, d.v.s. 28 pin istället för 32 orginal.
Tack för svaret! Men vart sitter boxen ? Tittade lite snabbt idag men hittade inget. Hur ser den ut?
Känns ibland som att s4an ryter och vibrerar efter 5000rpm. Är det vanligt eller upplever ni samma sak?
Är det elektronisk diff på dom? Den låser inte upp något alltså??
Boxen gömmer sig under mattan på passagerarsidan. Montera loss kickpanelen och försök vika upp mattan, oftast får man skära lite i "vecket" på mattan för att kunna vika ner tillräckligt. När du fått ner mattan tillräckligt hittar du lite skruvar som håller två plastplattor, där under finns boxen
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.